Utusan Borneo (Sarawak)

Bomba bantu keluarkan mangsa pikap terbalik dalam longkang

-

LIMBANG: Anggota bomba sempat membantu mengeluark­an mangsa kemalangan sebuah trak pikap yang terbabas ke dalam longkang di Kampung Bidang, malam kelmarin.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Limbang Tawang Lingem berkata, ketika kejadian anggota bomba terbabit dalam perjalanan untuk menjalanka­n khidmat khas menebang pokok tumbang di Jalan Tedungan.

Bagaimanap­un katanya, apabila melalui Kampung Bidang sekitar jam 10.40 malam, anggotanya terserempa­k dengan sebuah pikap yang terbabas dan terbalik ke dalam longkang.

“Mangsa berbangsa Cina berumur 32 tahun yang mengalami kecederaan berjaya keluar dari kenderaan terbabit.

“Anggota kemudian bertindak mengeluark­an mangsa dari longkang ke tepi jalan dan unit EMRS membuat rawatan yang sebelum pihak ambulans menghantar mangsa ke Klinik Batu Danau,” katanya semalam sambil menambah, anggota polis turut dimaklumka­n kejadian itu.

Tawang berkata, sebaik usaha membantu mangsa dilakukan, anggotanya bergegas ke Tedungan untuk khidmat khas menebang pokok tumbang.

“Sebaik tiba di tempat kejadian, didapati pokok tumbang merintangi separuh jalan utama.

“Justeru, pasukan kita bertindak memotong pokok tersebut menggunaka­n dua unit mesin pemotong dibantu oleh lima anggota RELA dan seorang pasukan Bomba Sukarela KABIMA,” ujarnya.

Operasi yang dijalankan empat anggota bomba dan turut melibatkan sebuah jentera diketuai oleh komander operasi Pegawai Bomba Kanan Dua Mohd Ali Mohd Salleh.

Kesemua anggota katanya, bertolak pulang ke balai sebaik jalan berkenaan selamat dilalui.

 ??  ?? BANTU: Anggota bomba membantu mangsa sebuah pikap yang terbabas dan terbalik ke dalam longkang, malam kelmarin.
BANTU: Anggota bomba membantu mangsa sebuah pikap yang terbabas dan terbalik ke dalam longkang, malam kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia