Utusan Borneo (Sabah)

UMNO Labuan sedia terima bekas ahli kembali ke pangkuan parti

-

LABUAN: UMNO Bahagian Labuan tidak pernah berdendam dengan mana-mana ahlinya yang sebelum ini telah meninggalk­an parti untuk menyertai parti komponen Pakatan Harapan (PH) dan kini ingin kembali semula ke pangkuan parti keramat orang Melayu itu.

Ketua UMNO Bahagian Labuan Datuk Haji Bashir Haji Alias berkata, pintu UMNO masih terbuka kepada mereka yang berhasrat untuk kembali semula ke pangkuan parti itu.

“Kita tidak menolak besar kemungkina­n ramai bekas ahli UMNO akan menyertai semula setelah merasai pengalaman dan suasana yang berbeza dalam parti PH, secara jujur UMNO Labuan tidak mempraktik­kan politik berdendam, pintu kita masih terbuka untuk mereka kembali ke pangkuan UMNO,” katanya.

Tambahnya, walaupun ramai dalam kalangan ahli UMNO yang telah meninggalk­an parti dan berhijrah ke PH ketika itu, namun semangat perpaduan ahli-ahli UMNO yang sedia ada masih kental dan terus memberikan sokongan yang cukup mantap kepada kepimpinan parti untuk sama-sama berjuang membela nasib rakyat di Wilayah Persekutua­n Labuan.

“Saya ucapkan terima kasih kepada semua kepimpinan di semua peringkat dalam UMNO Bahagian Labuan termasuk ahli yang kekal setia.

“Kita akui selama 22 bulan terakhir berada di blok pembangkan­g tidak semudah apa yang rakyat harapkan, malah lebih banyak mengecewak­an rakyat,” katanya.

Bashir berkata, UMNO Labuan ketika ini lebih memfokuska­n penyusunan semula jentera dan keahlian parti agar UMNO Labuan terus relevan di mata rakyat tempatan.

“Saya turut bersyukur gabungan parti UMNO dan PAS dalam Muafakat Nasional (MN) mendapat sokongan rakyat yang agak luar biasa dan ia terbukti apabila calon MN memenangi dalam lima pilihan raya kecil termasuk yang terbaharu di Parlimen Kimanis,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita di kediamanny­a di Kampung Sungai Lada, baru-baru ini.

Turut hadir, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Labuan Datuk Khalid Abd. Ghani, Setiausaha UMNO Bahagian Md Dzulfaizal Abd, Manan, Ketua Puteri UMNO Bahagian Jura’adhiyah Dr. Harun dan beberapa AJK Bahagian dan Ketua-Ketua Cawangan UMNO Labuan.

 ??  ?? TERUK: Beginilah keadaan jalan yang digunakan penduduk kampung Petani Lukut.
TERUK: Beginilah keadaan jalan yang digunakan penduduk kampung Petani Lukut.
 ??  ?? BANTU: Lori menghantar batu bagi melaksanak­an kerja-kerja menutup lubang sementara yang dilakukan secara bergotongr­oyong.
BANTU: Lori menghantar batu bagi melaksanak­an kerja-kerja menutup lubang sementara yang dilakukan secara bergotongr­oyong.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia