Utusan Borneo (Sabah)

MPP Sub Zon 7 ringankan beban penduduk kampung

-

LABUAN:MajlisPerw­akilan Penduduk (MPP) Sub Zon 7 bersama Ketua-ketua Kampung yang berada di zon tersebut berusaha sebaik mungkin untuk menghulurk­an bantuan kepada penduduk kampung tanpa mengira agama dan bangsa serta fahaman.

Pengerusi MPP Sub Zon 7 Sukimin Wakiman berkata, sumbangany­angdisampa­ikan itu adalah bantuan daripada Ahli Parlimen Labuan Datuk Rozman Isli yang sentiasa prihatin terhadap rakyat yang memerlukan bantuan terutamany­a mereka yang kurang berkemampu­an.

“Sumbangan berkenaan adalah sebahagian daripada usaha Ahli Parlimen Labuan Datuk Rozman Isli bagi membantu golongan sasar yang ditimpa musibah dan memerlukan bantuan kadar segera,” katanya.

Beliau berkata demikian pada Program Ziarah Kasih di Kampung Kerupang, baru-baru ini.

Pada majlis itu, Sukimin bersama Ketua Kampung Tanjung Aru Harun Damit, Ketua Kampung Lajau Mohammad Jakob dan Ketua Kampung Kerupang/Negalang Kasdi Kurdi menziarahi tiga warga kampung yang menerima rawatan di Kota Kinabalu baru-baru ini.

Mereka yang menerima sumbangan itu ialah Jalimah Dullah dari Kampung Kerupang (pembedahan mata), Salleh Matzani dari Kampung Tanjung Aru Nelayan (rawatan kanser) dan Yeng Ken Seng @ Malaysia dari Kampung Kerupang (pembedahan kaki).

Turut sama dalam kunjungan Ziarah Kasih itu ialah Setiausaha MPP Subzon 7, Johnson Wong dan AJK MPP Sub Zon 7.

Sukimin berharap sumbangan berkenaan dapat meringanka­n beban yang ditanggung penduduk kampung serta berdoa semoga mereka kembali pulih.

 ??  ?? SUKIMIN (tiga dari kiri) menyampaik­an sumbangan Ahli Parlimen Labuan kepada Salleh Matzani dari Kampung Tanjung Aru Nelayan. Turut kelihatan Harun Damit (tiga kanan), Mohammad Jakob (dua kanan) dan Kasdi Kurdi (kanan).
SUKIMIN (tiga dari kiri) menyampaik­an sumbangan Ahli Parlimen Labuan kepada Salleh Matzani dari Kampung Tanjung Aru Nelayan. Turut kelihatan Harun Damit (tiga kanan), Mohammad Jakob (dua kanan) dan Kasdi Kurdi (kanan).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia