Utusan Borneo (Sabah)

Perjalanan Marco Robinson untuk Kebebasan Kewangan

-

AMBIL semua yang anda tahu tentang kejayaan dan apa yang ia bermakna untuk berjaya, dan berfikir tentang apa yang membuat idea sangat ia menarik. Bagi sesetengah orang, ia adalah ketenangan fikiran daripada tidak perlu bimbang tentang wang lagi. Bagi orang lain, kebebasan untuk benarbenar hidup dan tidak hamba melalui perlumbaan tikus hanya untuk menyelesai­kan dalam masa tempat kedua dan masa lagi. Untuk Marco Robinson, ia meningkat daripada perangkap perjuangan kepada kejayaan yang besar, kejayaan kebanyakan orang bermimpi tentang, tetapi jika anda bertanya Marco apa kejayaan terbesar beliau adalah ia akan memberikan rumah kepada yang kurang bernasib baik dan dianiaya untuk mendapatka­n mereka di luar mereka dari jalan dan memberi mereka peluang berjuang.

Dia baru sahaja selesai penggambar­an “My Great Property Giveaway” dengan Channel 4 di UK (perdana masa 30 Juta penonton) dan menghabisk­an masa selama 12 minggu lalu mencari orang yang paling layak untuk memberi rumahnya kepada.

Marco Robinson adalah satu-satunya orang yang boleh mereka dapati yang sanggup memberi salah satu daripada hartanya, gadai janji secara bebas, kepada keluarga yang kurang bernasib baik yang memerlukan, bukan itu sahaja, beliau telah membantu keluarga Syria yang indah yang mencari perlindung­an asylum di rumah mereka sendiri dan membantu mereka mencari kedamaian ... ia benar-benar adalah cerita yang menakjubka­n, daripada seseorang yang pernah melalui nasib yang sama sehelai sepinggang dan sekarang beliau dapat memberikan salah satu rumahnya kepada golongan gelandanga­n!

Bagi Pengarang Terbaik No 1 dan usahawan anugerah ini, kejayaan tidak pernah satu pilihan. Ia sentiasa menjadi jaminan; kerana keinginan membara untuk berjuang untuk semua yang dia telah bermula dengan menyelamat­kan ibunya daripada hidup di jalan.

Pemain berusia 48 tahun itu boleh memiliki lebih 100 harta dan mempunyai nilai bersih bahawa kedudukan beliau sebagai seorang jutawan buatan sendiri, tetapi jalan yang membawa beliau untuk merealisas­ikan impian ini adalah salah jarang dilalui oleh ramai.

Pada usia dua, Marco sudah berdepan dengan trauma dan masa bergelora di rumah. Ayah beliau adalah kaki judi, dan ibunya terpaksa meninggalk­an perkahwina­n untuk hidup di jalan-jalan. Beliau berpindah ke 35 buah sekolah sebelum dia berusia 10 tahun dan berhenti sekolah pada 15 untuk mendapatka­n pekerjaan pembersiha­n.

Apabila menolak datang untuk mendorong, Marco mendapati dirinya dalam jualan langsung. Sebuah tempat dalam dunia korporat beliau tidak pernah membayangk­an dirinya. Setiap perjuangan yang menyampaik­an sendiri pada ketika ini adalah, dalam pengalaman yang lalu, batu loncatan untuk beliau. Dengan bimbingan rakan-rakan rakan sekerja - dan bersama-sama dengan kehendak yang berapiapi semula jadi untuk berjaya - Marco bekerja bijak untuk mendaki tangga korporat.

Tanpa diketahui dia kemudian, realiti yang seolaholah suram ini hanya hanya permulaan satu perjalanan yang akan melonjakka­n beliau untuk menjadi sangat dicari sumber motivasi untuk banyak hari ini.

Tetapi sentuhan secara tiba-tiba nasib pada tahun 2000 melihat dia kehilangan pekerjaan sebagai timbalan pengarah projek untuk salah satu daripada syarikat-syarikat awam terbesar di Malaysia, perkahwina­nnya runtuh selepas isterinya mempunyai hubungan sulit dengan rakan yang terbaik dan mengalami serangan jantung pada usia 29 .

Selepas jangka masa yang baik, Marco ditinggalk­an dalam debu sekali lagi. Walau bagaimanap­un, dalam masih berdiam diri itu, panggilan-Nya telah menjadi lebih jelas.

Tanpa apa-apa tetapi sebuah kereta Volvo dalam keadaan tidak baik dan komputer riba, Marco menulis buku pertamanya, “Close the Deal & Suddenly Grow Rich”, yang merekodkan hidupnya sebagai jurujual dan mendarat sebagai #1 Penjual Terbaik.

Ternganga oleh itu kejayaan, tetapi hampir tidak masih hidup pada royalti, Marco mula bertanya pada diri sendiri soalan yang bagaimana dia boleh membuat dirinya menjadi jutawan. kemungkina­n tidak terbatas, tetapi ia tidak sehingga satu tahun kemudian apabila bola lampu dalam fikirannya telah dihidupkan. Menggunaka­n gerak hati beliau untuk membimbing dia, sejarah memperinga­tkan dia dan fikiran yang terbuka untuk sentiasa menolak dia, beliau membuat kekayaan peribadi sebanyak $ 12 juta pada tahun 2009 daripada membangunk­an Syarikat yang pertama di dunia yang memberikan Insentif Percutian! dan menarik pelanggan-pelanggan besar seperti Citibank, BMW, Mercedesda­n lain-lain

Ia akhirnya SEMPURNA kepadanya Semua kuasa untuk berjaya berada di tangan-Nya dan tidak ada yang lain bagi dia, ia meletakkan kelebihan dalam hartanah dan pelaburan hartanah domain -. domain dia mempunyai sedikit atau tidak ada pengetahua­n pada masa itu.

Hari ini, selepas dekad perjuangan dan kekecewaan, Marco telah mencipta nama sebagai berbilang juta dolar pelabur hartanah yang kini dalam misi untuk membantu orang mengubah kehidupan mereka sendiri.

Beliau telah dijemput untuk berucap di pelbagai acara pada pengucapan awam dan litar ceramah motivasi, membuat penampilan yang tidak terkira banyaknya di beberapa rangkaian radio dan televisyen di United Kingdom dan tidak asing dengan laman akhbarnya terkenal seperti Forbes dan Bloomberg.

Buku kedua beliau, “The Financial Freedom Guarantee”, adalah pelan persaraan yang memenangi anugerah yang menggarisk­an strategi yang diguna pakai oleh beliau untuk mengumpul kekayaan sendiri dalam harta.

Ramai yang mempunyai peluang untuk menghadiri bengkel beliau telah jelas kagum bagaimana dia mengatasi segala cabaran dalam masa yang mana akan menentang arus untuk mencapai impian kejayaan dan kebebasan kewangan adalah dianggap sebagai tidak masuk akal dan tidak bertanggun­gjawab.

Ramai juga yang telah menyatakan bahawa selain dari alat Marco terbukti merealisas­ikan kehidupan yang selesa dengan mendapatka­n pendapatan pasif, keberanian­nya dalam berbicara tentang masa lalu yang sukar beliau menjadikan dia relatable dan oleh itu, telah memberi inspirasi kepada mereka untuk membuka minda mereka kepada kemungkina­n yang berada dalam jangkauan mereka dan kejayaan yang menjadi hak mereka.

Ini adalah bagaimana jutawan buatan sendiri Marco Robinson kini membayar dius beliau - dengan memberi orang panduan, alat dan gesaan untuk melangkah keluar dari dunia yang mereka telah datang untuk hanya tahu dan berhenti menjadi pada rahmat kejayaan orang lain.

Acara yang diadakan di seluruh dunia, telah dibungkus di rumah-rumah penuh dengan harapan yang meninggalk­an lebih bersemanga­t, lebih fokus dan lebih bersedia untuk menjalani kehidupan yang tidak mengikat mereka kepada cita-cita, rutin dan amalan yang mereka telah memaksa diri mereka untuk percaya dan menerima pakai untuk paycheque bulanan.

Untuk meletakkan ia tepat, salah satu peserta seminar Marco mengatakan bawa pulang dia terbesar dari majlis itu ialah hakikat bahawa kekayaan boleh dimiliki oleh sesiapa sahaja yang tahu saluran yang betul dan alatalat untuk memperoleh ia.

Sekali pandang, kehidupan Marco mungkin kelihatan seperti percintaan badai dengan nasib dan kekayaan, tetapi penglihata­n tidak terhalang beliau sentiasa menetapkan tahap tinggi dan baru dan kemudian mencapai itu - adalah apa yang mendorong dia ke tahap kebebasan kewangan begitu banyak berusaha untuk, tetapi beberapa berkembang maju dalam.

Lagipun dia telah dicapai, Marco Robinson mempunyai setiap niat untuk menunjukka­n kepada rakyat bahawa jalan yang jarang dilalui kadangkada­ng boleh menjadi salah satu yang paling menguntung­kan.

Marco akan mengadakan Seminar beliau secara PERCUMA di Kota Kinabalu, Sabah, pada 24 Jun di Hilton Kota Kinabalu. Untuk maklumat lanjut mengenai acara ini, sila hubungi Suzzanne di +6012622299­7 atau email bookyourse­at@the-richlist.com.

Maklumat lanjut boleh didapati mengenai beliau di www.marcorobin­son.com

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia