Utusan Borneo (Sabah)

Nagisa Japanese Restaurant tawar promosi menu Yasashii Bento Okt-Dis

- Oleh JOHN TAMBANAN

KOTA KINABALU: Penggemar masakan Jepun dan inginkan restoran yang lebih baik boleh menikmati Yasashii Bento yang kini boleh didapati secara eksklusif di Nagisa Japanese Restaurant di Hyatt Regency Kinabalu, dari Oktober hingga Disember tahun ini.

Yasashii yang diterjemah­kan kepada ‘ kemurahan hati’, menawarkan pelbagai resepi makanan Jepun seperti Goma Miso Gyuniku (miso-diperap daging lembu), Sakana Katsu ( ikan nuri dilapisi tepung roti), Kimpira Gobo ( akar burdock yang ditumis), Sake Ikura Sashimi ( salmon) dan Ebi Tobiko Maki (udang dan telur ikan).

Ia dihidangka­n dengan salad, beras bawang putih, sup miso dan ais krim matcha untuk desert, manakala pembuka selera adalah terung, lobak dan cendawan.

Disediakan untuk makan tengahari dan makan malam, promosi terhad ini berharga RM100 nett setiap hidangan, manakala bahagian ‘kemurahan hati’ membolehka­n dua orang untuk berkongsi makanan berkenaan.

Menurut Penolong Pengurus Perhubunga­n Awam Hyatt Regency, Ervina Masduki, Hyatt menawarkan promosi yang berbeza setiap tiga bulan untuk menyediaka­n pelanggan dengan pelbagai variati makanan.

Bagi promosi Yasashii Bento, katanya, Chef Nagisa Kenny diilhamkan ketika musim luruh di Jepun dan mengambil keputusan untuk berkongsi inspirasi itu dengan makanan di atas pinggan.

Sementara itu, Ervina berkata untuk tahun ketiga berturuttu­rut, Nagisa dianugerah­kan gelaran Restoran Terbaik oleh Malaysia Tatler, dalam kategori makan yang baik.

Beliau berkata setiap tahun, para pengkritik tanpa diketahui dari Tatler melawat restoranre­storan di seluruh negara untuk menilai tawaran dari segi kualiti dan nilai, dan Nagisa diiktiraf sebagai salah satu tempat makan atau restoran yang terbaik di seluruh Malaysia bagi tahun ketiga berturut-turut.

 ??  ?? ERVINA (tengah) memegang Anugerah Restoran Terbaik oleh Malaysia Tatler, yang telah dianugerah­kan kepada Nagisa Japanese Restaurant di Hyatt Regency untuk tahun ketiga berturut-turut.
ERVINA (tengah) memegang Anugerah Restoran Terbaik oleh Malaysia Tatler, yang telah dianugerah­kan kepada Nagisa Japanese Restaurant di Hyatt Regency untuk tahun ketiga berturut-turut.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia