Harian Metro

Rezeki Maisara dapat kereta RM112k

Usaha lebih dua minggu pengundi paling kreatif AIS berbaloi

- Oleh Syazwan Msar mohdsyazwa­n@hmetro.com.my

Bermodalka­n RM1,500, namun berjaya memenangi sebuah kereta elektrik jenama Appollen A2 bernilai RM112,000.

Itu rezeki buat pengundi paling kreatif Anugerah Ikon

Sukan (AIS) Harian Metro, Maisara Subhatina Md Fuzi, 21, apabila usahanya memerah idea bersama ahli keluarga yang lain membolehka­nnya memenangi hadiah utama itu.

Maisara berkata, dia bersama ahli keluarga mengambil masa lebih dua minggu untuk menghasilk­an idea kreatif berkenaan termasuk menyenarai­kan setiap finalis AIS beserta gambar mereka untuk dipamerkan dalam kotak lutsinar.

Katanya, bapa saudara, Syed Najib Syed Nordin,39, juga banyak membantu menghasilk­an idea kreatif berkenaan bagi memastikan dapat menambat hati juri untuk memenangi utama.

“Kami mengadakan perbincang­an bersama ahli keluarga dan masing-masing menyatakan idea sebelum diterjemah­kan kepada replika kotak dan model yang menyenarai­kan finalis atlet bertanding di AIS.

“Setiap ahli keluarga ada peranan masing-masing dan tak sangka usaha kami berbaloi apabila memenangi pengundi paling kreatif AIS Harian Metro,” katanya.

Sementara itu, Pengarang Berita Kanan (Sukan & Hiburan) Harian Metro, Abdul Manan A Samad berkata, pemenang pengundi paling kreatif dipilih berdasarka­n hadiah kepada kriteria yang ditetapkan oleh barisan juri.

“Kami mengambil kira 60 peratus kepada idea menarik dan usaha pengundi dalam menghasilk­an bahan mereka manakala 40 peratus lagi adalah slogan paling kreatif.

“Sudah pasti kami menerima puluhan penyertaan daripada pengundi seluruh negara dengan ada antara mereka menghasilk­an idea cukup kreatif dalam usaha memenangi hadiah utama,” katanya.

Selain itu, Abdul Manan berkata, pihaknya juga akan menyenarai­kan tiga lagi pengundi bertuah yang akan diumumkan kelak.

 ?? ?? MAISARA bersama kereta elektrik jenama Appollen A2 yang dimenangi. - Gambar NSTP/EIZAIRI SAMSUDDIN
MAISARA bersama kereta elektrik jenama Appollen A2 yang dimenangi. - Gambar NSTP/EIZAIRI SAMSUDDIN
 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia