Harian Metro

Nahas di pintu masuk Tuas cetus kesesakan teruk

-

Tuas: Seorang maut manakala 16 cedera dalam kemalangan bas di pintu masuk pemeriksaa­n Tuas, Singapura awal pagi semalam.

Memetik laporan Channel News Asia, Singapura, laluan kenderaan berat menuju ke Singapura ditutup berikutan kemalangan itu.

Dalam kemas kini dimuat naik di laman sosial Facebook (FB) rasmi pihak berkuasa imigresen dan pemeriksaa­n Singapura, jam 5.20 pagi semalam, memaklumka­n kemalangan menyebabka­n kenderaan yang masuk ke negara itu tidak melepasi laluan pemeriksaa­n.

“Semua penunggang motosikal dinasihatk­an menggunaka­n Checkpoint di Woodlands,” katanya.

dipetik berkata, wanita yang disahkan maut dalam kemalangan itu serta 16 yang cedera dibawa ke Hospital Besar Ng Teng Fong dan National

Hospital.

Kemas kini pada jam 6.05 pagi memaklumka­n, laluan masuk ke republik itu masih tertutup, manakala laluan keluar terganggu akibat banyak kenderaan yang berpatah balik ke Malaysia.

Bagaimanap­un, pada jam 6.55 pagi, laluan masuk dan keluar kereta dan motosikal kembali normal, namun laluan kenderaan berat masih ditutup.

“Trafik mulai sesak berikutan jumlah kenderaan yang biasa melalui laluan ini setiap pagi semakin bertambah,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri ketika dihubungi berkata, semua bas dan lori yang melalui pintu masuk ke Singapura di Tuas, Singapura diarahkan berpatah balik ke Malaysia berikutan kemalangan membabitka­n bas dan motosikal di laluan berkenaan.

University

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia