Harian Metro

Khasiat pati sebenar buah zaitun

-

Buah zaitun memang terkenal sejak dulu. Ia tergolong dalam jenis tumbuhan kaya dengan khasiat dan sumber antioksida­n tinggi yang boleh membantu mengurangk­an masalah kulit kering serta mengawal risiko penyakit jantung.

Sekalipun minyak zaitun diketahui bagus untuk kesihatan, namun masih ramai yang tidak tahu jusnya lebih kaya dengan hidroksiti­rosol, sejenis antioksida­n dengan nilai ORAC (kemampuan antioksida­n menetralka­n radikal bebas) tertinggi.

Turut terkandung dalam buah zaitun adalah polifenol. Ia berfungsi menggalakk­an kesihatan kardiovask­ular, bersifat antiradang, meningkatk­an sistem imun tubuh, melindungi kulit dan mengekalka­n fungsi sendi yang sihat.

Memandangk­an sukarnya untuk mendapatka­n khasiat pati sebenar buah zaitun, Olivenol® dengan

Hidrox® menawarkan manfaat berserta kebaikan penuh daripada buah zaitun dalam bentuk kapsul.

Jus zaitunnya yang diadun sempurna dan dihasilkan melalui proses yang sudah dipaten, semula jadi serta bebas daripada bahan kimia. Menariknya, sumber makanan tambahan ini juga mengandung­i nisbah hidroksiti­rosol dan polifenol lain yang tepat dan optimum bagi manfaat kesihatan maksimum.

Dengan lebih 300 kali aktiviti antioksida berbanding minyak zaitun dara, Olivenol® mengandung­i nilai ORAC paling tinggi berbanding bahan semula jadi lain.

Malah, jenama ini juga menerima pengiktira­fan membanggak­an dengan 13 anugerah paten di Amerika dan di peringkat antarabang­sa.

Sempena Tahun

Baru Cina ini, apa kata beri lebih keutamaan kepada tahap kesihatan dan pencegahan penyakit dalam kalangan ahli keluarga, teman, saudara serta kenalan rapat.

Sebagai ganjaran, Olivenol® menawarkan pemberian angpau rebat bernilai RM38 kepada setiap pelanggan yang mendapatka­n produk berkenaan untuk diri sendiri dan keluarga. Produk boleh didapati di rantaian farmasi seluruh negara, selagi stok masih ada.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia