Harian Metro

Conte puas hati pencapaian 2017

-

London: Pengurus Chelsea, Antonio Conte menganggap musim 2017 adalah yang terbaik buat juara Liga Perdana Inggeris itu terutamany­a selepas membelasah Stoke City 5-0, kelmarin.

Walaupun skuad kendalian Conte ketinggala­n agak jauh daripada pendahulu liga, Manchester City, pengendali dari Itali itu tetap gembira dengan pencapaian yang diraihnya sejak membimbing Blues 12 bulan lalu.

Pada tahun pertamanya, Conte cemerlang menghadiah­kan kejuaraan Liga Perdana kepada Chelsea selain turut melangkah ke perlawanan akhir Piala FA sebelum tumbang dalam aksi kemuncak itu.

“Saya gembira untuk menutup tahun ini dengan catatan yang dilakukan, baik untuk pemain, baik untuk kelab dan juga penyokong,” kata Conte.

“Tahun ini sungguh menakjubka­n kerana memenangi

>>Manchester City gagal lebar rekod kemenangan ke-19 berturut-turut

Manchester, England: Pengendali Manchester United, Jose Mourinho mendedahka­n Zlatan Ibrahimovi­c tidak dapat beraksi untuk tempoh sebulan, tetapi beliau berharap Romelu Lukaku akan kembali cergas selepas mengalami kecederaan kepala.

Ibrahimovi­c dikeluarka­n ketika rehat sewaktu United seri menentang Burnley pada Hari Boxing, tetapi Mourinho tidak mendedahka­n tahap kecederaan yang dialami bekas bintang Paris Saint-Germain itu hingga terpaksa berehat sepanjang bulan ini.

“Zlatan berehat sebulan,” kata Mourinho selepas seri 0-0 dengan Southampto­n, awal pagi semalam.

Ibrahimovi­c baru saja kembali menyertai skuad United kejuaraan di England bukan mudah.

“Pastinya kejayaan menjulang trofi di musim pertama akan sentiasa diingati dalam fikiran saya dan untuk tahun depan kami masih lagi bersaing dalam empat pertanding­an utama,” kata bekas pengendali kebangsaan Itali itu.

Memiliki ramai pemain berbakat, Conte dilihat tidak berdepan sebarang masalah untuk melakukan perubahan dalam kesebelasa­n utama ketika menentang Stoke City di Stamford Bridge.

Dengan merehatkan bintang mereka seperti Eden Hazard, Cesc Fabregas dan Andreas Christense­n, tuan rumah meraih jaringan menerusi Antonio Rudiger pada minit ketiga, Danny Drinkwater (m-9), Pedro Rodriguez (m-23), Willian (m-73) dan sepakan penalti Davide Zappacosta (m-88). - AFP

 ??  ?? PENYERANG City, Sergio Aguero (kanan) melepasi kawalan pemain Palace, Milivojevi­c di Selhurst Park, malam tadi. SANE (kanan) hampir menjaringk­an gol buat
City.
PENYERANG City, Sergio Aguero (kanan) melepasi kawalan pemain Palace, Milivojevi­c di Selhurst Park, malam tadi. SANE (kanan) hampir menjaringk­an gol buat City.
 ??  ??
 ??  ?? CONTE
CONTE

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia