Harian Metro

Pertembung­an rakan sepasukan di Piala Dunia 2018

-

Selepas undian Piala Dunia 2018 berakhir minggu lalu, ramai yang mula membuat congakkan pasukan mana bakal mara mudah ke pusingan kalah mati, namun di sebalik itu masih ada lagi perkara menarik perlu diambil kira iaitu pertembung­an rakan sepasukan di kelab.

Undian menunjukka­n beberapa negara yang mempunyai pemain yang sama di peringkat kelab, akan bertembung di peringkat kumpulan dan paling mencuri tumpuan ialah dalam Kumpulan B membabitka­n Portugal, Sepanyol serta Kumpulan G, Belgium, England.

Ia bakal menghangat­kan lagi saingan walaupun ia hanya di peringkat kumpulan, sekali gus mengimbau kembali kenangan antara Wayne Rooney dan Cristiano Ronaldo di suku akhir Piala Dunia 2006 apabila keduaduany­a yang bersahabat baik di Manchester United, namun berlaku suasana tegang selepas Portugal menang menerusi penentuan penalti.

Kisah kali ini sekali mengenai Ronaldo apabila dia bakal bertembung dengan rakan sepasukann­ya di

Real Madrid apabila undian Kumpulan B menyaksika­n Portugal, Sepanyol bersama Maghribi dan Iran.

Ronaldo sekali lagi akan berdepan dengan rakannya sendiri namun bezanya mereka adalah dari Sepanyol termasuk membabitka­n ketua pasukan, La Roja, Sergio Ramos yang juga ketua pasukannya di Madrid.

Selain Ramos, Ronaldo juga dijangka akan berdepan Nacho iaitu pertahanan Madrid berusia 27 tahun dan berkemungk­inan bakal mengawal ketat pergerakan bekas bintang United itu di Russia nanti.

Tiga lagi pemain yang mungkin akan merebut tempat dan dipertimba­ngkan mewakili skuad Sepanyol dari Madrid ialah Dani Carvajal, Isco dan Lucas Vazquez.

Paling menarik Maghribi juga dijangka akan mempertaru­hkan bintang muda mereka yang juga beraksi bersama Madrid,

 ??  ?? STURRIDGE
STURRIDGE
 ??  ?? COURTOIS
COURTOIS
 ??  ?? CARVAJAL
CARVAJAL
 ??  ?? RAHEEM Sterling.
RAHEEM Sterling.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia