Harian Metro

Undi Ayda untuk mtv

- Ayda Jebat

Betapa besarnya nikmat hidup yang dianugerah­kan oleh Allah SWT kepada umat-Nyayangber­nama manusia.

Justeru, amat penting sekali kita sentiasa mengucapka­n rasa bersyukur terhadap pelbagai nikmat yang dikecapi.

Apapun,adikjuga ingin ucapkan selamat berhujung minggu buat anda semua. Harap kalian sihat hendaknya.

Syukuradal­ah kalimah yang adik tidak henti lafazdarip­ada bibir apabila menerima setiap khabar gembira mengenai pembabitan adik dalam industri seni tanah air.

Terbaru, adik memanjatka­n syukur apabila mendapat pencalonan awal kategori SEA Social Wild car d (Malaysia) mewakili rantau Asia Tenggara ke Anugerah MTV Euro p e Music Awar d s 2017.

Anugerah berprestij m en g iktira fp en g g ia tm uzik terkenal antarabang­sa itu akan berlangsun­g di London, England pada 12 November depan.

Biarpun masih di peringkat awal, jujur adik berbangga kerana peluang itu membolehka­n adik membawa nama Malaysia ke peringkat global.

Rasa macam mimpi pun ada. Dalam ramai selebriti di Malaysia, adik yang terpilih! Memang bertuah kan?

Sejujur nya adik seakan akan tidak percaya apabila dikhabarka­n mengenai pencalonan awal ini.

Maklumlah MTV EMA anugerah muzikyang begitu popular di peringkat antarabang­sa. Susah sebenarnya nak dicalonkan dalam pertanding­an ini.

Bagi adik, pencalonan awal ini sudah besar rahmat kerana antara ramai selebriti tempat anyang ada, adik antara penyanyi terpilih sekaligus memberi kesedaran kepada negara luar bahawa ada calon dari Malaysia.

Meskipun adik sedar ramai tidak berpuas hati dan tertanya-tanya mengapa nama adik dicalonkan kerana ramai lagi selebriti berbakat, tetapi adik anggap ini adalah rezeki dan aturan daripada-Nya.

Apapun,siapa adik mahupunand­ayang kurang berpuas hati untuk mempertika­ikan rezeki yang sudah ditetapkan-Nya.

Bagi adik, daripada kita cari ruang bertelagah dan mempersoal­kan pencalonan adik dalam anugerah itu, lebih baik kita sama-sama menyokong dan mengundi. Sekurang-kurangnya ada wakil Malaysia yang terpilih dalam anugerah gilanggem ilang berkenaan.

Usah asyik pertikai dan terus mengecam adik. Adalah lebih baik buat perkara yang lagiberm anfaat kan?

Tapi betullah, kalau kita boleh sokong semua atlet yang mengharumk­an nama Malaysia,kenapa kita tidak boleh berganding bahu untuk membangunk­an industri muzik di Malaysia?

Selain Datuk Siti Nur h ali z adan Yu n ayang sememangny­as udah terkenal di luar Malaysia, kita mesti nak juga tengok ada penyanyila­in yang turut mengikut jejak mereka bukan? Lagi ramai yang berjaya lagi bagus!

Jua steru, adik berharap supaya peminat dan seluruh rakyat Malaysia dapat memberikan undi anyang boleh dilakukan secara percuma di laman T w itter.

Di sini adik kongsi kan cara undian untuk pencalonan adik di MTV EMA itu. Undi andi T w itter perlu dihantar berserta tanda palang# N o minat eAy da Jebat dan# MTVEM Ase belum atau pada 3 Oktober ini, jam 7pagi.

Walaupun adik tidak nafikan calon lain semuanya h eba tsep erti Peck Pa litda ri Th ailand,Raisa (Indonesia), S e zai r i( Singapura) dan kumpulan T h eRansom

(Filipina ), adik percaya kalau semua rakyat Malaysia bersatu hati pasti kita mampu mengharumk­an nama tanah air tercinta ini.

Apa kata, untuk kali ini kita sama-sama bangkitkan semangat memajukan industri seni nyanyian tempatan.

Sementara itu, adik juga ingin memanjatka­n rasa syukur yang tidak terhingga apabila Khamis lalu, adik berpeluang mengadakan konsert Formula 1 Pet rona s Malaysia G ran d Prix 2017 yang dibawakan khas oleh Litar Antarabang­sa Sepang.

Konsert itu bersempena meraikan penganjura­n

Anugerah Planet Muzik

2017( APM 2017) yang akan berlangsun­g tidak lama lagi.

Selain adik, penyanyi lain turut membuat persembaha­n ialah Datuk Ros s adan Anji dari Indonesia, Ais ya h Aziz, Ha el Husai ni dan H a rris Baba.

Pengalaman itu, bagi adik antara detik terindah kerana perlumbaan kali ini adalah yang terakhir diadakan di Malaysia.

Jadi, adik bersyukur dapat menyanyika­n beberapa lagu sempena perlumbaan Formula 1 itu.

Bertuah rasanya diri adik. Tapi bertuah lagi buat calon suami adik nanti kerana akan mendapat bakal isteri yang kuat bekerja dan co m elpula !Hih i!Gura usa ja . #Ayda Hebat

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia