Harian Metro

DUA MAUT TERCAMPAK ‘LINTASAN MAUT’ SENYUM NAK ‘PERGI’

- Mohd Shukor Amin am@hmetro.com.my Omar Osman am@hmetro.com.my Muhammad Apendy Issahak apendy@hmetro.com.my

 Kereta dinaiki bertembung kenderaan dari laluan bertentang­an

 Lelaki terbunuh motosikal dinaiki rempuh lembu melintas

 Remaja 14 tahun keluar beraya maut motor dirempuh ketika keluar simpang

Sabak Bernam

Remaja ini hanya tersenyum apabila ditanya hendak beraya ke mana sebelum maut dalam kemalangan jalan raya di persimpang­an Ban 1 Parit 12 Sungai Nibong, di sini, petang kelmarin.

Razif Noradnan, 14, dari Tali Air 12 Ban 1/5 Sungai Nibong maut selepas terbabit kemalangan dengan sebuah lagi motosikal pada

Sungai Petani

Seorang lelaki maut selepas motosikal ditunggang­nya merempuh seekor lembu dalam kemalangan di Kilometer 13 Jalan Kuala Ketil-Sungai Petani, di sini, kelmarin. jam 6.30 petang.

Kakak sulung arwah, Rozita Noradnan, 23, berkata, adiknya berkelakua­n begitu ketika disapa ibu mereka, Norlailawa­ti Ruzali, 42, ketika arwah hendak keluar berhari raya.

“Biasanya arwah beritahu jika hendak ke mana-mana, tetapi semalam (kelmarin) dia tak cakap sepatah pun sebaliknya hanya tersenyum sebelum pergi.

“Sebelum ini arwah tidak menunjukka­n perubahan sikap, malah dia periang seperti biasa. Tanpa

Taiping

Dua penumpang sebuah kereta maut apabila tercampak keluar dari kenderaan dinaiki selepas bertembung dengan sebuah kereta lain di Jalan Kamunting Lama berhadapan

Kem Sangro, Kamunting, di sini, awal pagi semalam.

Kemalangan pada jam 5.37 pagi membabitka­n kereta Audi A5 dan Proton Saga turut mengakibat­kan pemandu kedua-dua kenderaan cedera.

Ketua Polis Daerah Taiping Asisten Komisioner Harrith Kam Abdullah berkata, dua lelaki yang maut adalah penumpang Proton Saga iaitu S Yugandren, 27, beralamat di Kamunting, dan M Kalidadan, 25, berasal dari Kampung Sungai Lilin, di

Dalam kejadian jam 8.15 malam, mangsa Surivuth Sam Rong, 34, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Ketika kejadian, mangsa yang berasal dari Kampung Watt, Padang Parang di Pendang dikatakan dalam perjalanan dari Sungai Petani menuju Kuala Ketil.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda Asisten Komisioner Md Zukir Md Isa berkata, ketika tiba di lokasi disangka, itulah senyuman terakhir dan petanda dia pergi meninggalk­an kami,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superinten­dan Nor Azmi Isa berkata, dalam kejadian jam 6.30 petang, mangsa yang menunggang motosikal Yamaha LC dari arah Jalan Parit 11 keluar simpang untuk melintas menuju masuk ke jalan Parit 12.

“Pada masa sama, seorang penunggang berusia 19 tahun yang menunggang motosikal Honda Wave dari arah Jalan Parit 12 Sungai Nibong sini, manakala pemandunya S Sivanesan, 26, juga dari Kamunting cedera di kepala.

Menurutnya, pemandu kereta Audi A5 yang juga lelaki berusia 47 tahun berasal dari Ipoh hanya cedera pada tangan kanan.

“Kereta Audi A5 berkenaan dalam perjalanan dari Batu Kurau ke Taiping manakala kereta Proton Saga pula dari arah bertentang­an.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, kereta Proton Saga dipercayai memasuki laluan bertentang­an hingga mengakibat­kan pemandu kereta Audi A5 gagal mengelak lalu kedua-dua kenderaan itu berlanggar pada bahagian sisi,” katanya.

Katanya, akibat pelanggara­n itu, dua penumpang kereta Proton Saga tercampak keluar dari kenderaan dan disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian.

“Mayat kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Taiping untuk dibedah siasat dan mangsa yang cedera dirawat di hospital sama,” katanya. kejadian, seekor lembu tiba-tiba melintas jalan menyebabka­n mangsa gagal mengelak kerana terkejut.

“Akibat itu, motosikal ditunggang­i lelaki terbabit merempuh lembu dan menyebabka­nnya terpelanti­ng ke jalan dan disahkan meninggal dunia. Mayatnya dibawa ke Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH), di sini, untuk bedah siasat,” katanya. berada di jalan utama ke Jalan Ban Canal dipercayai gagal mengelak sebelum berlaku perlanggar­an.

“Akibat pelanggara­n itu, mangsa yang cedera di kepala dan badan meninggal dunia di tempat kejadian manakala penunggang sebuah lagi motosikal patah kaki kanan.

“Kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah (HTAJ) dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkut­an Jalan

1987,” katanya.

 ??  ?? KEADAAN kereta yang terbabit dalam nahas di Jalan Kamunting Lama, semalam.
KEADAAN kereta yang terbabit dalam nahas di Jalan Kamunting Lama, semalam.
 ??  ?? AHLI keluarga pilu melihat mayat Razif (gambar kiri).
AHLI keluarga pilu melihat mayat Razif (gambar kiri).
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia