Harian Metro

Mourinho mahu Wenger kena hukuman setimpal

-

terkuat yang masih bersaing di Piala FA musim ini.

“Berdepan Wycombe, anda sudah boleh menjangka keputusann­ya. Apa saja pasukan yang diturunkan Tottenham, sudah tentu mereka akan menang.

“Apabila anda berada di landasan kemenangan, anda sentiasa mahukan keputusan positif kerana ia akan membuatkan anda bersemanga­t dan menjadi motivasi buat mencipta lebih baik kejayaan.

“Saya rasa ketika ini, pemain Spurs tidak sabar untuk turun bermain dan menang semua perlawanan.” - Agensi Manchester, United Kingdom: Jose Mourinho menunggu penuh minat berkenaan hukuman yang akan dikenakan Persatuan Bolasepak (FA) Inggeris terhadap tuduhan salah laku ke atas Arsene Wenger

Pengurus Manchester United Mourinho mahu memastikan Wenger dijatuhkan hukuman setimpal selepas pengendali Arsenal itu didakwa terbabit insiden salah laku selain menolak pegawai perlawanan keempat ketika pasukannya menang ke atas Burnley, Ahad lalu.

Mourinho mahu undang-undang sedia ada diamalkan sebaik mungkin selepas pembantuny­a Rui Faria dikenakan hukuman gantung stadium

>>Wenger didakwa menolak pegawai perlawanan keempat ketika Arsenal menentang Burnley

sebanyak enam perlawanan kerana bertelagah dengan pegawai perlawanan pada Mei 2014.

Insiden itu berlaku ketika Faria menjadi pembantu Mourinho di Chelsea dan penolong pengurus itu dihukum kerana membantah keputusan Mike Dean yang menghadiah­kan penalti kepada Sunderland di Stamford Bridge, April tahun berkenaan.

Wenger diberi tempoh untuk menjawab tuduhan berkenaan yang dikenakan selepas beliau bertelagah dengan pegawai keempat Anthony Taylor di Stadium Emirates.

Kedua-dua pengurus itu sering berbalah sejak beberapa musim lalu selain berlaku insiden tolak menolak antara mereka ketika Oktober 2014 di Stamford Bridge. AFP

 ??  ?? MOURINHO tak sabar tunggu keputusan FA Inggeris terhadap Wenger.
MOURINHO tak sabar tunggu keputusan FA Inggeris terhadap Wenger.
 ?? Les Ferdinand ?? Saya sangat teruja dengan apa yang sudah mereka persembahk­an musim ini dan apa yang dapat saya saksikan, mereka kelihatan bertambah kuat dalam setiap perlawanan”
Les Ferdinand Saya sangat teruja dengan apa yang sudah mereka persembahk­an musim ini dan apa yang dapat saya saksikan, mereka kelihatan bertambah kuat dalam setiap perlawanan”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia