Israel Hayom

"ללא שילוב חרדים בצבא - העלויות כאן יהיו דרמטיות"

ראש אגף התקציבים באזהרה נוקבת ● "מוטרדים מהמתווה שהצבא הולך אליו"

- סוניה גורודיסקי

יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, התייחס אתמול לחוק הגיוס. "אנחנו חוששים מאוד מהמתווה שהצבא הולך אליו בכל הקשור לגיוס ובקשר שבין תעסוקה לגיוס".

את הדברים אמר בכנס העשור של מכון אהרן למדיניות כלכק לית בבית הספר טיומקין לכלק כלה (אוניברסיטת רייכמן), בנוק שא "מדינה במערבולת - איומים והזדמנויות בכלכלה".

גורדס הוסיף כי המשבר הכלק כלי והמשבר הביטחוני מוסיפים על המשק נטל פיסקלי ונטל ביק טחוני. "חשוב לזכור שנטל השיק רות הביטחוני, בניגוד למלחמות עבר, יישאר איתנו שנים קדימה לא רק בהיבט ההוצאה אלא גם בהיבט השירות. כלומר, מבחיק

נת העלות: ללא שילוב חרדים בצבא, העלויות יהיו דרמטיות - הן ברמת הפרט והן ברמת המשק".

בדבריו גם מתח ביקורת על עצירתם של דיוני התקק ציב לשנת 2025 בעקבות שיק קולים פוליטיים. "זה על גבול הלא סביר שאנחנו ביולי ועוד לא בדיוני תקציב עמוקים. יש אתגרים מאוד גדולים. אי אפשר לעשות את זה בחודש-חודשיים. צריך לקדם את התקציב".

"פגיעה בביטחון"

עלי בינג, סגן הממונה על התקציבים, דיבר גם הוא בכנס: "פגיעה בכלכלה תהווה פגיעה בביטחון העתידי. אסור להגיע לחוק המילואים כפי שמערכת הביטחון הציגה - צריך לראות שמרחיבים את היקף משרתי המילואים באופן מדוד".

לדבריו, "צה"ל הציג תוכנית של 240 מיליארד שקלים לאק רבע שנים. אני חושב שהצלק חנו לשכנע בדיונים אצל ראש הממשלה שתוספת כזו, ככל שתינתן, הצבא יוציא על המוק כר, ולא על היעיל והנכון. המעק רכת אומרת שאנחנו בעד הפקות לקחים, אבל צריך לתת מענה מיידי. עשינו פשרה ואפשרנו למערכת להתעצם עוד לפני הפקת לקחים".

"חייבים מנועי צמיחה"

בינג טען כי "חייבים מנועי צמיחה, תוך שימוש במשאבים לאומיים. גיוס מילואים הוא הרבה יותר יקר מגיוס חובה. אני מעדיף מילואים עם כמה שיותר צעירים. העקרונות שלנו הם שחייבים למצות כוח אדם בשירות חובה, ובסוף צריך להק כניס אוכלוסיות נוספות כמו נשים ולמצות כמובן את האוכק לוסייה חרדית. 10,000" מתק גייסים נוספים יכולים לחסוך לנו שני ימי מילואים וחצי בשנה לכל איש מילואים. הצבא לדעתי יכול לגייס יותר 3,000קמ תוך ביצוע התאמות".

שירה גרינברג, לשעבר הכלק כלנית הראשית במשרד האוצר: "בישראל יש מחסור במנהיגות. יש איקודאות מדהימה: התפתק חות המלחמה, חוב מאמיר וגיק רעון גבוה. אנחנו נמצאים בתק קופת ריבית גבוהה, ונישאר בה גם בהמשך".

שירה גרינברג: "בישראל יש מחסור במנהיגות. יש אי־ודאות מדהימה: התפתחות המלחמה, חוב מאמיר וגירעון גבוה"

 ?? ?? "חייבים למצות כוח אדם בשירות חובה". גרדוס
"חייבים למצות כוח אדם בשירות חובה". גרדוס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel