Israel Hayom

גלנט: כבר ביולי-אוגוסט יוצאו 3,000 צווי גיוס לחרדים

שר הביטחון אמר אתמול כי אין לו כל עניין בעימות עם האוכלוסייה החרדית: "אנחנו רוצים להצליח, לא להכעיס" ● בד בבד, על רקע משבר חוק הרבנים, ש"ס התקפלה והודיעה כי תמשיך ותצביע עם הקואליציה

- יהודה שלזינגר

סוגיית גיוס החרדים ממשיכה להבעיר את סדר היום. אתמול הגיע שר הבי טחון יואב גלנט לכנסת לענות על שאילתות של ח"כים והתייחס לנושא. "אנחנו רוצים להגיע למצב שאנחנו מצליחים בתהליך גיוס ומביאים יותר אוכלוסייה חרדית לצבא. אין לנו עניין בעימות, בשסעים ובמחלוקות. אנחנו נשלח אלפי צווים. אם צריך לגייס 3,000 איש - נפעיל את זה במדורג עם שולי ביטחון".

לדברי גלנט, להערכתו כבר בגיוס יוליאוגוסט יוצא מספר כזה של צווים. "נראה את הפרופורציו­ת ונלמד לגיוסים הבאים", הוא מסביר. "אנחנו רוצים להצליח, לא מחפשים להכעיס או לבצע פעילויות קנטרניות".

שר הביטחון פנה לאנשי יש עתיד והמחנה הממלכתי, שטענו כי המספרים לא מספקים. "האם בכל התקופות שקדמו לתפקידי נעשה הכל? גם לי יש כמה שאלות בעניין הזה", אמר. "איפה הייתם כל השנים האלה? איפה היו שרי הביטחון שלכם? איפה היו הגנרלים שלכם במשך 15 שנה? קצת כבוד, קצת ענ ווה, קצת צניעות. כשעולים מ 1,800 חרדים מתגייסים ל 4,800 - אני מצפה שתוקירו ולא תגמדו אותו".

הדיון עם גלנט בכנסת התלקח גם מול חברי מפלגתו )הליכוד(. ח"כ משה סעדה אמר: "רוח הרפיסות שאתה מאפשר - תסתכל על החיילים האמיצים והגיבורים שאתה שולח לחרף את הנפש שלהם".

גלנט השיב לסעדה בנחרצות: "האנשים שאתה מדבר עליהם - בזמן שאתה ישבת במשרדים ממוזגים, הם סיכנו את נפשם יום ולילה. אל תקרא להם רופסים".

הרב דוב לנדו, מבכירי הרבנים הליטאים, תקף בחריפות את הכוונה להוציא צווי גיוס: "מדינה שמגייסת את בני הישיבות אין לה זכות קיום. בשעת מלחמה רוצים לקחת את הזכות של לומדי התורה - זאת התאבדות מו חלטת. ברגע שאין הסדר והצבא במלחמה נגד נו, מה הטעם להתייצב? בשביל מה? בכל דבר הממשלה הזאת נגדנו".

ח"כ אביגדור ליברמן )ישראל ביתנו( הגיב: "אין שום דבר יהודי בהשתמטות משירות צבאי".

חוק הרבנים המרוכך

בתוך כך, אתמול מפלגת ש"ס התקפלה והודיעה על סיום המשבר הפוליטי מהימים האחרונים מול איתמר בן גביר ועוצמה יהודית.

בהודעה שפרסמו נכתב: "ש"ס ניסתה פע מיים להביא תקנות חשובות כדי לייקר את מעמד הרבנים בישראל, המוסרים נפש בתקופה הזו, וכן לשיפור תנאיהם של עובדי המועצות דתיות והבלניות - מהלך חברתי שזכה להס כמה רחבה. ראוי להזכיר את דבריו הנחרצים של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי מאיר מזוז שליט״א, שכתב על חוק שירותי הדת: 'מי שמ תנגד לדבר זה פוגע בקודשי ישראל, וממילא גם בשמירה ובביטחון של עם ישראל".

עוד נכתב כי "למרבה התדהמה, השר בן גביר בחר להפיל את החוק ולחולל קרע מיותר בימין בזמן מלחמה בשל שיקולים פוליטיים. ש״ס, כדרכה, מגלה אחריות ולא תיצור משבר בעת הזו שעלול לפגוע במאמץ המלחמתי ובעסקת החטופים, ולכן תצביע יחד עם הקואליציה".

התשובה מעוצמה יהודית היתה צוננת: "נע מוד על כך ש'חוק הרבנים '2 יעבור רק אם השר לביטחון לאומי יוכנס לפורום ניהול המלחמה. אם לא - נתנגד להצעה".

הרב דוב לנדו, מבכירי הרבנים הליטאים: "מדינה שמגייסת את בני הישיבות אין לה זכות קיום. בשעת מלחמה רוצים לקחת את הזכות של לומדי התורה - זאת התאבדות מוחלטת"

 ?? ??
 ?? ?? דרעי. מנסה להרגיע
דרעי. מנסה להרגיע
 ?? ?? גלנט. לא קנטרני צילומים: אורן בן חקון
גלנט. לא קנטרני צילומים: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel