Israel Hayom

משרד החוץ לאונר"א: יותר מ 100 מחבלים מועסקים אצלכם

מכתב שנשלח למנכ"ל הארגון נוקב בשמות המחבלים ואף בפרטים שלהם ● משרד החוץ דורש מאונר"א להפסיק את ההעסקה של המחבלים באופן מיידי, ומציין כי "עבודתם" מהווה סיכון ביטחוני לישראל

- בילד

ההאשמות בדבר החסות שהעניקה הסוכנות, אשר אמורה לטפל ב"פליטים הפלש תינים", לפעילות הטרור של חמאס, הג'יהאד האסלאמי ואר גוני טרור נוספים, אינן חדשות – הן הועלו על ידי ישראל במשך שנים, וקיבלו משנה תוקף אחרי טבח 7 באוקטובר.

אלא שכעת, אחרי שמכתב של משרד החוץ חושף לראשונה בפו מבי 108 שמות של עובדי אונר"א אשר עסקו בטרור באופן פעיל בשורות חמאס - לפיליפ לזארי ני, ראש אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלשתין במזרח הקרוב, ולמליצי היושר שלו יהיה קשה להמשיך להכחיש את העובדות. המכתב, שדבר קיומו נודע באופן בלעדי ל"בילד" הגרמני, נוקב בשמות המחבלים שהועסקו בידי אונר"א, במספרי תעודות הזהות שלהם ואף במספרים האישיים שלהם.

"רק חלק קטן"

המכתב ששלח משרד החוץ ללזאריני מגלה את עומק הקשר בין אונר"א לטרור, ואת מידת המעור בות של עובדיה בפעילות חבלנית.

"זהו רק חלק קטן מרשימה רחבה יותר של מאות חברים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי - שני ארגו נים שהוכרזו כארגוני טרור כמעט בכל המדינות התורמות לאונר"א וכן בישראל - אשר מועסקים על ידי אונר"א", נאמר במכתב. הרשי מה המלאה של עובדי אונר"א שנ מנים עם שורות ארגוני הטרור לא פורסמה בשל "שיקולי מודיעין".

משרד החוץ הישראלי דורש מאונר"א להפסיק את ההעסקה של המחבלים באופן מיידי, ומציין כי "עבודתם" באונר"א מהווה סיכון ביטחוני עבור ישראל.

פרסום הרשימה של 108 מחבלים המועסקים על ידי אונר"א ולמעשה ממומנים על ידי המדינות התור מות לארגון, ובהן ארה"ב, גרמניה, צרפת ומדינות מערב נוספות, עשוי להפוך לנקודת מפנה בשיח סביב המשך הפעילות של הסוכנות.

המימון חזר

בעקבות הטבח של 7 באוקטובר, מימון הארגון נפגע באופן משמ עותי. חלק מהמדינות התורמות הפסיקו אותו לחלוטין, אחרות התנו את המשכו בביצוע שינויים במדיניותה של אונר"א ובהפיכ תה לשקופה יותר. עם זאת, בחלוף כמה חודשים, על אף ההאשמות המוצקות כלפי הארגון בגין הק שרים לטרור ולאנטישמיו­ת שנ פוצה בשורותיו, משרדי החוץ של מרבית המדינות התורמות הודיעו לאחרונה על המשך המימון שלו. ברוב המקרים נעשה הדבר אחרי שגופים אנטי ישראליים הכינו דו חות והסברים במטרה להעלים או להקטין את החשיפות על הארגון ולהדגיש את נחיצותו ההומניטרית עבור תושבי עזה.

שילוב מחבלים בין עובדי אונר"א הוא רק אחת מצורות רבות של ניצול המסגרת ההומניטרית לכאורה לצורכי מאבק מזוין ביש ראל. מתקני אונר"א שימשו לאורך שנים את חמאס ואת יתר ארגו ני הטרור בתור בסיסים של ממש, וניצולם האסור, במסווה שקרי של טיפול באוכלוסייה אזרחית, לא פסק גם אחרי 7 באוקטובר. נוסף על כך, בתי הספר של אונר"א בר צועת עזה ובמקומות נוספים הפכו לבתי מדרש ללימוד שנאת יהודים ואסלאמיזם קיצוני.

 ?? ?? מבנה של אונר"א שהותקף לאחר שזוהו בו מחבלים צילום: אי.פי.אי
מבנה של אונר"א שהותקף לאחר שזוהו בו מחבלים צילום: אי.פי.אי
 ?? ?? מחבלים בדרך לישראל ב 7 באוקטובר צילום: אי.אף.פי
מחבלים בדרך לישראל ב 7 באוקטובר צילום: אי.אף.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel