Israel Hayom

מספרת מהאגדות

שער מרהיב של ג'וד בלינגהאם – במהלך האחרון של סיום הזמן החוקי – השאיר את חלום היורו של נבחרת אנגליה בחיים ● הארי קיין קבע 1:2 על סלובקיה בהארכה, ושלח את שלושת האריות למפגש עם שווייץ ברבע הגמר בתום דרמת ענק ● לפחות לעוד כמה ימים, גארת' סאות'גייט הציל את עור

- יהודה ספרא

כשהשעון הראה חצות, וסינ דרלה נאלצה להימלט מאר מון הממלכה, היא השאירה מאחור את הנסיך ההמום ונעל הז כוכית בידו. הוא ראה אותה נעל מת באופק, לאחר שנבלעה על ידי כרכרת הדלעת השועטת. הפעם הממלכה כבר חיה באגדה הפוכה - כי גם האוהדים הכי גדולים של נב חרת אנגליה הביטו אל האופק וראו מהרגע הראשון איך הסינדרלה הס לובקית מתקרבת ועומדת להסתער לעבר הארמון הפרוץ שלהם.

את נעל הזכוכית האלגנטית הח ליפה נעל מלוכלכת עם פקקים, שננעצה בדשא בגלזנקירכן ובלבבות של מיליוני אנגלים, שלא האמינו איך הכדורגל שוב לא יחזור הבי תה. לא רק השער של איבן שרא נץ (25) תפס את ההגנה האנגלית לא מוכנה, אלא גם הגישה המסרסת שהנחיל גארת' סאות'גייט לנבחרת שלושת האריות, שפתאום נראו הכי רחוק שאפשר מתואר מלכי החיות.

אם תרצו, המאמן ושחקניו האנג לים גילמו במשך 95 דקות את האם והאחיות החורגות, שלא האמינו איך הנסיך של רבע הגמר עומד לבחור ביפהפייה הסלובקית למלכה הע תידית. סרט רע מבחינתם.

סביר להניח שבעיבוד הקולנועי של האגדה המתקתקה הזאת, בטח אם הכותבים היו עיתונאים אנג לים עם עטים משוננות, התסריט היה הופך לסרט אימה. הדם שנשפך אמנם מטאפורי בלבד, אבל הפנים של סאות'גייט, עם כל סיבוב שמ חוגי השעון השלימו, לימדו שעינוי הוא מילה עדינה לעומת מה שהוא עומד לחוות בתקשורת ובכלל. כך או כך, התחושה היתה שזה יהיה הסרט האחרון בסדרה בהשתתפותו.

למזלו של פקיד הכדורגל האפרו רי סאות'גייט, כפי שנכתב בתחילה, מדובר באגדה הפוכה ומטורפת. היא לא רק התחילה מהסוף, אלא גם הסוף שלה שונה לגמרי מההפי אנד שע ליו הסינדרלות של העולם בונות את העתיד שלהן. רובן, כידוע, מתרסקות עם החלום הזה.

שלא תבינו אחרת, הקסם התייצב גם במקרה הזה, ממש רגע לפני שה כתוביות התחילו לרוץ על המסך ורוב

הקהל המאוכזב כבר קם על רגליו, סינן קללה שקטה ועמד לעזוב את אולם הקולנוע. רק שהפיה של יורו ,2024 כך נראה, נולדה בלונדון, אפילו לא רחוק מוומבלי, והיא הח ליטה לסדר לכולם טוויסט בעלילה. תחילה הגיעה המספרת המדהימה של ג'וד בלינגהאם עמוק בתוספת הזמן, אחרי שלא הורגש כל המשחק. מייד אחר כך הופיע גם שער המה פך של הארי קיין בדקה הראשונה של ההארכה, והוא יכול להמשיך לחלום על תואר ראשון בקריירה.

בסופו של דבר, סגנית אלופת אירופה עדיין כאן, פוזלת אל עבר הגביע, כששווייץ אורבת לה ברבע הגמר. ומה עם הסינדרלה הסלוב קית? היא למדה שלפעמים האחיות החורגות והמכוערות הן אלה שרו קדות בסוף עם הנסיך.

 ?? ??
 ?? ?? סאות'גייט. עדיין בחיים, בקושי צילום: GettyImage­s
סאות'גייט. עדיין בחיים, בקושי צילום: GettyImage­s
 ?? ?? קיין. יכול להמשיך לחלום על תואר ראשון צילום: רויטרס
קיין. יכול להמשיך לחלום על תואר ראשון צילום: רויטרס
 ?? ?? בלינגהאם. שער שנכנס לפנתיאון צילום: אי.פי.אי
בלינגהאם. שער שנכנס לפנתיאון צילום: אי.פי.אי
 ?? ?? שראנץ. רק כמעט צילום: GettyImage­s
שראנץ. רק כמעט צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel