Israel Hayom

זמני ההמתנה לניתוח יתקצרו מחודשים לשבועות

ביה"ח איכילוב ומרכז רפואי מעיני הישועה חתמו על הסכם ניהול משותף של חדרי הניתוח ● במסגרת המהלך, לבית החולים התל־אביבי יתווספו עוד שישה חדרי ניתוח, ולמרכז שבבני ברק יתווספו מומחים עם יכולות חדשות

- מיטל יסעור בית-אור

האם אתם מחכים כבר שבועות לניתוח באיכילוב? בקרוב תוכלו לקצר את מועד ההמתנה ולעבור את הניתוח במרכז רפואי מעיני הישועה שבבני ברק.

שני בתי החולים חתמו לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה, שבמסגרתו המחלקה הכירורגית של מעיני הישועה תנוהל במשותף בידי ד"ר פביאן גרסטנהבר, כירורג בכיר מאיכילוב, וד"ר משה קולר, מנהל המחלקה הוותיק ממעיני הישועה.

לבית החולים התל־אביבי הגדול, שמפעיל כ־04 חדרי ניתוח, יתווספו שישה חדרי ניתוח חדשים של מעיני הישועה. למרכז הרפואי, שמשרת בעיקר ציבור חרדי מבני ברק, יתווספו כירורגים מומחים בתחומים נוספים בעלי יכולות שלא היו במרכז עד כה, מה שיאפשר זמינות רבה יותר של סוגי ניתוחים למטופלים של מעיני הישועה, כמו ניתוחי מעי או שד מורכבים.

נוסף על כך, בזכות הצטרפות המומחים החדשים, במעיני הישועה נפתחות מרפאות חוץ חדשות, כמו מרפאה לכירורגיה אונקולוגית עבור חולי סרטן.

בזכות ההסכם, ניתוחים בתחום הפרוקטולוג­יה, למשל, שזמן ההמתנה להם באיכילוב מגיע לתשעה חודשים - ניתן יהיה לבצע במעיני הישועה, עם צוות של איכילוב, בתוך שבועות. גם בתיקוני בקע ובניתוחי שד שיבוצעו במעיני הישועה, משך ההמתנה יתקצר לשבועשבועי­ים במקום שבועות ארוכים.

מהלך חדשני

ד"ר דורית טקס־מנובה, מנהלת מרכז רפואי מעיני הישועה: "המחלקה הכירורגית שלנו, שהיתה קטנה יחסית, היא כיום חלק מהחטיבה הכירורגית של איכילוב. מגיעים אלינו רופאים בכירים מאיכילוב, מה שמאפשר לנו להציע יותר ניתוחים ביותר תחומים, וגמישות בשימוש בחדרי הניתוח. זו סיטואציה של ,win-win הנגשה טובה יותר של הרפואה ומסר של חיבור בין העולם החרדי לעולם החילוני".

"זה מהלך חדשני בישראל", אומר פרופ' גיא להט, ראש החטיבה הכירורגית באיכילוב. "בחטיבה הכירורגית שלנו יש 60 מומחים ואנחנו מבצעים כ־001 ניתוחים בשבוע, ולחלק מהניתוחים יש תורים ארוכים מאוד. מטופלי איכילוב ירוויחו קיצור תורים, ואת אותו הניתוח הם יקבלו מהמנתח שלהם, עם זמן המתנה קצר יותר. החולים במעיני הישועה יוכלו ליהנות מהכירורגיה הטובה שאנחנו מציעים באיכילוב כבר הרבה שנים".

פרופ' להט מוסיף כי בעתיד יתווספו למעיני הישועה ניתוחים שעדיין לא קיימים שם. "בתקופה כזו של פילוג, יש משהו בשילוב בין איכילוב התל־אביבי לביין המרכז שמזוהה עם החרדים. צריך יותר חיבורים כאלה".

"זמינות טובה יותר"

ד"ר פביאן גרסטנהבר, מומחה לכירורגיה רובוטית ולכירורגיה אונקולוגית מאיכילוב, שמנהל את המחלקה במעיני הישועה, סיפר על קיצור זמני ההמתנה שכבר קורה בפועל: "הרעיון היה יצירת זמינות טובה יותר לכל החולים, לצד שיפור של איכות הטיפול ושל היכולות בשני בתי החולים.

"יש לי רשימת חולים אונקולוגים מלאה שהעברתי ממעיני הישועה להמשך טיפול באיכילוב לניתוחים מורכבים. אנחנו רואים אותם פה, והם לא צריכים לחפש רופאים אחרים, כפי שהיה עד כה, אלא ממשיכים באיכילוב. עשינו פה כמה ימים מרוכזים של ניתוחים פרוקטולוגי­ים, שהתור אליהם היה בין תשעה חודשים לשנה. התחלנו לבצע פה ניתוחי דופן בטן וניתוחים בריאטריים (קיצור קיבה), ולקצר את תורי ההמתנה".

 ?? צילום: GettyImage­s ?? "הנגשה טובה יותר של הרפואה"
צילום: GettyImage­s "הנגשה טובה יותר של הרפואה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel