Israel Hayom

בכפוף לשימוע - כתב אישום נגד ראשי ויקטורי ויוחננוף

- סוניה גורודיסקי והיאלי יעקבי־הנדלסמן

פרשת ענק של תיאום מחירים: רשות התחרות הודיעה אתמול למנכ"ל ולבעלים של חברת ויקטורי, אייל רביד, על כוונתה להגיש נגדו כתבי אישום. עוד יזומנו לשימוע: הבעלים של רשת יוחננוף איתן יוחננוף, המשנה למנכ"ל אלעד חרזי, חברת סופר ברקת והמנכ"ל שלה אפרים תשובה.

ההודעה באה בעקבות חקירה מורכבת שניהלה מחלקת החקירות ברשות התחרות, ביחס לחשדות לעבירות של ביצוע הסדרים כובלים בניגוד לחוק התחרות, וכן בחשד להפרות חוק המזון.

כתב החשדות הנוכחי כולל חמישה חשדות נוספים, ויש לו שני חלקים - חלק העוסק בהסדרים כובלים שאליהם הגיעו רביד וויקטורי והמנהלים של רשתות השיווק יוחננוף וסופר ברקת, בניגוד להוראות חוק התחרות, וחלק העוסק בהתערבות אצל ספקים במחירים לצרכן של קמעונאים אחרים, בניגוד להוראות חוק המזון.

כתב חשדות זה מצטרף לכתב החשדות שנשלח בתחילת מאי האחרון, שעניינו בהתבטאויות פומביות של רביד שנעשו במטרה לאותת לשוק ולפתוח דלת להעלאת המחירים.

כמו כן, נשלח כתב חשדות לחברת שטראוס, למנכ"ל החברה לשעבר ולסמנכ"ל הכספים בה, שלפיו שטראוס השתמשה בדוח הרבעוני לבורסה, בהודעה לעיתונות ובמסרים נוספים שפרסמה כבלון ניסוי, שמטרתו איתות לס

פקי המזון הגדולים, ובפרט למתחרותיה, על רצונה להגיע להסדר של העלאת מחירים.

נוסף על כך, נשלח כתב חשדות לוויליפוד וליו"ר החברה בגין התבטאויות בתקשורת בכמה אירועים שונים, שבהם התבטא בעניין הצורך בהעלאות המחירים הצפויות לשיטתו בשוק המזון בכלל, ועל רצונה של חברת ויליפוד להעלות מחירים בפרט, תוך שהוא מבהיר כי בוויליפוד טרם התקבלה החלטה על העלאת מחירים.

לפי כתב החשדות, בסוף אוקטובר 2021 קיימו רביד ואלעד חרזי, המשנה למנכ"ל יוחננוף, שיחת טלפון שבמסגרתה הסכימו כי בתנאי השוק ששררו אז, כשאין שינוי בנתחי השוק של הרשתות - ויקטורי ויוחננוף יימנעו מעריכת מבצעים, פרט למבצעים החודשיים שככלל נעשים במעורבות הספקים.

איתן יוחננוף זומן לשימוע בעבירת "אחריות מנהלים", משום שלא עשה מספיק כדי למנוע עבירות על פי חוק התחרות בתאגיד.

"לא דבק רבב"

עורכי הדין נתי שמחוני, אסף שובינסקי ואסף קליין, באי כוח רשת ויקטורי ואייל רביד, מסרו בתגובה: "קיבלנו את כתב החשדות ואת זימונם של החברה ורביד לשימוע ברשות התחרות. מרשינו משוכנעים שלא דבק כל רבב במעשיהם, ואנו חדורי אמונה כי לאחר שנשטח עמדתנו בשימוע, הרשות תגיע להחלטה מושכלת שלפיה אין כל מקום להעמיד את מרשינו לדין".

איתן יוחננוף זומן לשימוע בעבירת "אחריות מנהלים", משום שלא עשה מספיק כדי למנוע עבירות על פי חוק התחרות בתאגיד

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? חמישה חשדות שונים
צילום: יהושע יוסף חמישה חשדות שונים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel