Israel Hayom

שוב מספר 1

מכבי ת"א עדיין לא אלופה באופן רשמי, אבל כבר אין כוח בעולם שימנע מהצלחת לחזור לקריית שלום, לראשונה מאז 2020 ● ערן זהבי קבע 0:1 על מכבי חיפה – הניצחון הראשון העונה של הצהובים על הירוקים – וסידר פער של 8 נקודות בפסגה, כשבקופה נותרו 9 בלבד

- ליאב נחמני

רצה הגורל והצומת המרכזי בדרך לצלחת האליפות עברה בסמי עופר. לרובי קין ומכבי ת"א זה אולי המקום הכי פחות נוח לעבור בו, אבל בניגוד לווייז, בדרך לתואר אי אפשר לבחור מסלולים, חייבים לעבור בחי פה. מנגד, למכבי חיפה זה היה על הנייר המקום הכי טוב לפגוש בו את מוליכת הטבלה. זה הבית, המקום המוכר שבו הצהובים לא ניצחו כבר שלוש שנים, מה גם שלא צריך ווייז, אלא נהג אוטומטי.

הירוקים עבדו קשה כדי שזה יהיה המצב ובסמי עופר הדברים יוכרעו, אך דווקא ברגע הזה הם נפלו. האווירה באצטדיון האפילה אפילו על המשחק אשתקד מול פ.ס.ז', משהו יוצא דופן במונחים ישראליים. כששתי הקבו צות עלו לדשא היה ברור שמכבי ת"א תהיה חייבת לכבות את הר הגעש סביבה כדי לצלוח את זה בשלום.

20 הדקות הראשונות היו בלחץ אדיר של מכבי חיפה, מצבי הבקעה של ליאור רפאלוב, ענאן חלאילי ודין דוד, אבל הכדור לא נכנס. כדי לגרום למכבי ת"א להתנגש חזיתית בצומת הזה, מכבי חיפה היתה חייבת לכבוש. כשהיא לא עשתה זאת, מכבי ת"א היתה זו שעלתה על הלוח. עבירה מטופשת של עבדולאי סק על ערן זהבי בתוך הרחבה הובילה לפנדל, שאותו הבקיע מלך שערי הצהובים.

כמו שקורה לא מעט בתקופה האח רונה, ולא מסיבות שקשורות בכדו רגל, משהו GPS-ב השתגע. פתאום סמי עופר הרגיש נוח עבור השחקנים של רובי קין והלחץ עבר למסאי דגו ולשחקנים שלו. דגו הימר מראש על שינויים בהרכב שניצח לו את המש חקים הקודמים. שון גולדברג ועילאי חג'ג' נותרו בחוץ וענאן חלאילי פתח אחרי יותר מחודש בחוץ עקב פציעה. מכבי חיפה היתה טובה בלי חלאילי, על אף היותו שחקן מצוין, אבל דגו חזר לאחור ולא הלך עם מה שהיטיב עם הקבוצה שלו.

מנגד, רובי קין לא התחכם. זה לא שיש לו יותר מדי אפשרויות. הסגל שלו הרבה יותר מוגבל מזה של דגו, אבל האירי הבין אחרי מחצית אחת בלבד שמכבי ת"א תעבור את הצומת הזה באור הירוק בדרך לצלחת רא שונה אחרי שלוש אליפויות ירוקות.

ערן זהבי אמנם החמיץ פנדל נוסף ,(53) ושער אדיר עם העקב של דין דוד נפסל לטובת חיפה. אותו דין דוד שהעקב שלו העביר את ההגמוניה מקריית שלום לכרמל לפני קצת יותר משנתיים, רק שהפעם זה היה מנבדל. בקיצור, הכל כמו הווייז בזמן המלח מה, הכל הפוך. בסופו של ערב, שבו הכל התערבב יחד, מכבי ת"א יצאה עם תמונת אליפות מסמי עופר. זה לא היה בדרך הקלה, לא מהמקום שאליו רצתה להגיע, אבל בסוף המטרה היא להגיע לצלחת ואותה הצהובים ממש תיכף משיגים.

 ?? ??
 ?? ?? ערן זהבי. הכריע את המאבק צילום: אלן שיבר
ערן זהבי. הכריע את המאבק צילום: אלן שיבר
 ?? ?? סק. חיפה תיפרד מהתואר צילום: אלן שיבר
סק. חיפה תיפרד מהתואר צילום: אלן שיבר
 ?? ?? בקרוב יחגגו אליפות צילום: אלן שיבר
בקרוב יחגגו אליפות צילום: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel