Israel Hayom

סמוטריץ': "זוהי עסקת כניעה לחמאס"; איזנקוט: "אתם סוחטים באיומים פוליטיים"

יו"ר הציונות הדתית הודיע שיתנגד לעסקת החטופים: "מוכן לשלם מחיר כדי למנוע סכנה קיומית" ● נתניהו: "נחסל את חמאס - עם או בלי עסקה"

- יהודה שלזינגר ואמיר אטינגר

אחרי האיומים בערב החג, אתמול נפגש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם רה"מ בנימין נתניהו, ולאחר הפגישה אמר: "ראש הממשלה הבטיח שי שראל נכנסת לרפיח, שלא מסיימים את המלחמה ושלא תהיה עסקה מופקרת", ורמז: "הוא מבין היטב מה תהיה המשמעות אם הדברים האלה לא יתקיימו".

מאוחר יותר נפגש נתניהו עם נציגי משפחות הנופלים והחטופים מפורומי "הגבורה" ו"תקווה", ואמר להם: "הרעיון שנפסיק את המלחמה לפני השגת כל יעדיה לא בא בחש בון. ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי חמאס שם, עם או בלי עסקה, כדי להשיג את הניצחון המוחלט".

בני משפחות שהשתתפו בדיון מתחו ביקורת על נתניהו לאחר השיחה, על כך שכבר התחייב באוזניהם להגביר את הלחץ על חמאס, אך לא עשה זאת.

בהצהרה שפרסם לאחר הפגי שה הדגיש ראש הממשלה: "שום החלטה, לא בהאג ולא בשום מקום אחר, לא תפגע כהוא זה בנחישות שלנו להשיג את כל מטרות המל חמה - שחרור כל חטופינו, ניצחון מוחלט על חמאס והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, וגם השבת הביטחון והתושבים אל הצפון".

בעקבות הדיווחים על התקדמות המו"מ לעסקת חטופים והאפשרות לדחיית הפעולה ברפיח, אתמול כינס שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ישיבת סיעה מיוחדת כדי להציג את עמדת מפלגת הציונות הדתית בסוגיה. "מדינת ישראל צריכה לב חור - אין אמצע: זה או ניצחון או הכרעה", אמר.

לדבריו, "קבלת העסקה שמונ חת על הפרק פירושה החד משמעי הוא הנפת דגל לבן והענקת הניצחון לחמאס. לנקודה הזו בדיוק תכנן סינוואר להגיע כשהוא יצא לטבוח בנו. קבלת העסקה הזו תוך דחיית כיבוש רפיח היא בדיוק הגשמת תו כנית הניצחון שלו, שהיא כניעה של מדינת ישראל".

סמוטריץ' הדגיש כי ליבו יוצא אל משפחות החטופים: "אני מקבל באהבה את הביקורת הקשה כלפיי באופן אישי, אבל הראש חושב במ קביל על עתיד ישראל ויהודי העו לם כולו.

"הראש חושב על החטופים שלא נכללים בעסקה, שעליהם אנחנו גוזרים גזר דין מוות. הראש חושב על תושבי העוטף שחזרו לבתים, על המשפחות שיקיריהן יירצחו או ייחטפו חלילה בעתיד כתוצאה מש חרור מחבלים רוצחים, כמו לאחר עסקת שליט.

"מה יהיה המסר לכל אויבינו, שרואים איך ישראל מוחקת את כל הקווים האדומים שלה ומסכימה להתקפל פעם אחר פעם ולהיכנע לתכתיבי חמאס?! אנחנו נותנים לח מאס, חלילה, את התנאים לחטיפות ולפיגועים הבאים.

"באופן אישי, הכי קל היה לי לתמוך בכל עסקה. הייתי מקבל מחיאות כפיים מכולם. אבל האח ריות שלי היא לציבור, למדינה, למצפון שלי ולאמת.

"הראש והאמת אומרים שצריך להתנגד לעסקה הזאת, כי הש לכותיה הרות אסון. כולם רואים היום את הקשרים בין רע"מ לח מאס. הייתי מוכן אז לשלם מחיר פוליטי, ואני מוכן גם כעת לשלם מחירים ציבוריים כבדים כדי למנוע את הסכנה הקיומית".

"ניצחון או הכרעה"

סמוטריץ' לאיזנקוט: "אולי התרגלת לחבורת הקונספציה, שבה כולם חושבים אותו הדבר, אך מותר גם לחשוב אחרת"

"קצת צניעות"

שעה קלה לאחר ישיבת הסיעה הגיב לדברים חבר קבינט המלח מה השר גדי איזנקוט, וכתב בדף הפייסבוק שלו: "הקבינט הגדיר לפני חצי שנה את מטרות המלחמה. שני חברי קבינט מפעילים ביממה האחרונה סחיטה באיומים פוליטיים.

"זו תופעה חמורה שפוגעת בביטחון הלאומי של ישראל. אהיה שותף רק בממשלה שמקבלת החל טות משיקולי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, ולא משיקולים פוליטיים".

סמוטריץ', בתגובה, לא נשאר חייב, ודקות ספורות אחר כך כתב ברשת איקס: "גדי, אתה יודע את הערכתי הרבה אליך, אבל קצת צניעות. זו חובתי לפעול נגד עסקה רעה שתסכן את ביטחון אזרחי יש ראל. אולי התרגלת לחבורת הקו נספציה, שבה כולם חושבים אותו הדבר, אך מותר גם לחשוב אחרת. זו לא סחיטה, זו דעה לגיטימית של מיליוני ישראלים, שדואגים לעתיד המדינה לא פחות ממך".

 ?? ?? "מבין את המשמעות". בן גביר
"מבין את המשמעות". בן גביר
 ?? ?? "תופעה חמורה". איזנקוט
"תופעה חמורה". איזנקוט
 ?? ?? "דגל לבן". סמוטריץ', אתמול
"דגל לבן". סמוטריץ', אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel