Israel Hayom

הדליקה את המנורה

לראשונה מאז 5 באוקטובר, יומיים לפני הטבח בדרום, ההיכל ביד אליהו התמלא מפה לפה ● מכבי ת"א ניצלה את התמיכה ביציעים כדי להביס את הפועל ת"א בדרבי 78:95 ● קולסון בלט עם 19 נק' ● וגם: האורח המיוחד שנכח במשחק

- תומר גבעתי

בבאוקטובר ערב יום חמישי של 5

נדלקו האורות על היכל מנורה מבטחים, שהתמלא מפה לפה. 11 אלף הצהובים שמי לאו את היציעים ראו את קבוצתם מביסה ללא קושי את פרטיזן בלגרד בערב פתיחת עונת היורוליג. 36 שעות בלבד חלפו עד לאותו בוקר שבת נורא ששינה את פני המדי נה, ומאז מכבי ת"א שיחקה בעיקר באולם הריק בבלגרד.

אתמול, כארבעה חודשים אחרי אותו משחק מול פרטיזן, נדלק שוב האור בהיכל. נכון, זה לא היה המ שחק הראשון מאז של מכבי באולם, אבל זו כן היתה הפעם הראשונה שבה הוא התמלא שוב. הפעם, עבור הדרבי השני העונה במסגרת הלי גה, שהסתיים בניצחון משכנע של האלופה, 78:95 על הפועל ת"א.

רוחות של שינוי מנשבות בכדו רסל הישראלי בכלל, ובתל אביב בפרט, בשנה האחרונה. כניסתו של איש העסקים עופר ינאי להפועל ת"א כבעלים והכסף הגדול שה גיע איתו והתבטא בהחתמות נו צצות - העצים את כוחה של הק בוצה האדומה.

בעונה שעברה הגיעו האדומים הכי קרוב שאפשר, מרחק זריקה אחת, מזכייה באליפות ראשונה מאז ,1969 על חשבונה של מכבי. אמש, שמונה חודשים לאחר המשחק ההוא, שחקניו של דני פרנקו שבו להיכל המיתולוגי ביד אליהו ובפ עם הראשונה מזה שנים רבות, אולי מעולם, הגיעו להתמודדות כשווים בין שווים, באופן כזה שאיש לא היה מופתע אם היו מנצחים.

ואחרי כל הדברים האלה – את מכבי ת"א בהיכל, גם אם היא בת קופה פחות טובה )שלושה הפסדים ברציפות ביורוליג(, קשה מאוד לנצח. אמש הוכח שוב – בפעם המי יודע כמה – שלהיכל מנורה חוקים משלו.

לאורך חלקים גדולים העו נה נראו הצהובים קבוצה כבויה ועייפה. המשחק הראשון בליגה לעיני אולם מלא הציג קבוצה שונה לגמרי, שהיתה עדיפה על יריב תה וניצחה בזכות רצון ואנרגיות בשני צידי המגרש, דברים שהיו חסרים לה עד כה העונה. באופן לא מפתיע היו אלה בונזי קולסון 19) נקודות ו 9 כדורים חוזרים(, ג'ון דיברתולומי­או, חסיאל ריברו ורומן סורקין - שחקני המשנה והאנרגיה של עודד קטש - שהעניקו לו את הניצחון החשוב.

והיה גם אורח מיוחד אמש בהיכל: דייגו ג'וליאן, ראש תחום תחרויות ובכיר בהנהלת היורוליג. ביקורו של ג'וליאן מגיע בשל הניסיונות של הצהובים להחזיר את משחקי היורוליג לישראל עוד השנה, דבר שנראה בלתי אפשרי בחודשים האחרונים לנוכח המלחמה בעזה.

 ?? ?? קולסון )משמאל( וריברו. סידרו חגיגה בצהוב צילום: אלן שיבר
קולסון )משמאל( וריברו. סידרו חגיגה בצהוב צילום: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel