Israel Hayom

סיים תואר בגיל :15 "חשבו שאבא שלי הוא הסטודנט"

דניאל ובר לומד בכיתה י' - וכבר בדרכו לתואר שני ● "תמיד הוא אהב ללמוד"

- נועם )דבול( דביר

בעוד בני גילו חושבים על הבגרות במתמטיקה - דניאל ובר, תלמיד כיתה י' בתיכון "בן צבי" שבקריית אונו, קצת פחות מודאג מכך. הסיבה: לאחרונה קיבל ובר תעודת תואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסי­טה הפתוחה, והוא נחשב הבוגר הצעיר ביותר השנה.

בפועל, דניאל סיים את חובות התואר בשנה שעברה, לקראת סוף כיתה ט', כשהיה תלמיד חטיבת הביניים "שז"ר". כעת, כתלמיד כיתה י', הוא סטודנט לתואר שני באוניברסיט­ת בן גוריון שבנגב, ועוד מעט יסיים את שנת הלימודים הראשונה של התואר השני.

בשיחה עימו הוא מספר איך הכל התחיל: "כשהייתי קטן אבא שלי לימד אותי הרבה מתמטיקה. בכיתה א' נכנסתי לבית הספר וגילו שאני יודע את רוב החומר - אז העבירו אותי ללמוד מתמ טיקה עם כיתות ."'ו

הוא השתתף בכמה תוכניות מצוינות ומחוננים, עד שיום אחד, כשהיה בכיתה ד', הגיעה ההצעה לקחת קורסים אקדמיים: "עשו לי מבחן קבלה באוניברסיט­ה הפתוחה, שאותו עברתי בהצלחה. התח לתי לקחת קורסים במתמטיקה, וגם כמה בתכנות, וממש אהבתי את התחום. נהניתי מזה, אז החלטתי להתמקד במדעי המחשב וללמוד עוד קורסים - עד שסיימתי תואר שלם.

"זו גם הזדמנות מצוינת להודות למורות ולמנהלות שלי לאורך השנים - אילנית זבולון, אתי ידידיה ואורית סיני - שתמיד הראו פתיחות ועזרו".

"התגובות היו טובות"

במשך תקופה לא מבוטלת, החברים של דניאל כלל לא ידעו שב מקביל להיותו תלמיד בית ספר, הוא גם סטודנט: "כשהייתי ביסודי לא סיפרתי, כי לא רציתי למשוך תשומת לב מיותרת ולהוסיף לח צים. בחטיבת הביניים סיפרתי והתגובות היו טובות, וחלק מהחברים שלי גם נחשפו לתוכניות שונות והלכו בעקבותיי.

"גם הסטודנטים שלמדו איתי בתואר לא ידעו שאני תלמיד בית ספר, כי השיעורים היו בזום. רק כשהגעתי להיבחן הם גילו. בחלק מהפעמים הייתי מגיע למבחנים עם אבא שלי, והיו מתבלבלים וחושבים שהוא זה שבא להיבחן".

גידי, אביו של דניאל, מוסיף: "מאז ומתמיד הוא אהב ללמוד, היה סקרן ושיתף פעולה. כבר כילד הייתי מלמד אותו תוך כדי משחק, והוא היה שואל שאלות מעניינות ועמוקות. זה פשוט תענוג לראות אותו, ואנחנו כאן כדי לתמוך בו".

"כשהייתי ביסודי לא סיפרתי שאני סטודנט, לא רציתי למשוך תשומת לב ולהוסיף לחצים. גם הסטודנטים שלמדו איתי לא ידעו שאני תלמיד בית ספר, ורק כשהגעתי להיבחן הם גילו"

 ?? ?? "חלק מהחברים שלי הלכו בעקבותיי". ובר צילום: עודד קרני
"חלק מהחברים שלי הלכו בעקבותיי". ובר צילום: עודד קרני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel