Israel Hayom

הכי זולים בשוק? "המטרה היא לספק מחירים הוגנים"

בא לשכונה מותג חדש ● לאחר ההשקה בארץ - בכירי קרפור נרגשים: "המחיר יהיה קרוב למחיר בצרפת" ● ומבטיחים: "נציע חנויות גדולות עם מוצרים באיכות טובה"

-

בקול תרועה רמה: מותג קר פור הצרפתי השיק בשבוע שעבר 50 סניפים ראשונים ברחבי הארץ, ולאירוע התייצבו שר הכל כלה ניר ברקת ואף ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במהלך ההשקה אורי קילשטיין, מנכ"ל קרפור ישראל, הגדיר את השקת הרשת שסניפיה הוסבו על ידי אלקטרה מוצרי צריכה כ"רעידת אדמה בשוק המזון הישראלי". יש לציין כי עד כה השיקה החברה מוצ רים של המותג קרפור במחירים נמו כים מאוד שמעוררים תחרות במדפי המותגים הפרטיים, אך מספרם עדיין קטן יחסית. כמו כן, שאר המוצרים אינם בהכרח נמכרים במחירים הנ מוכים ביותר בשוק.

לרגל ההשקה שוחחנו עם פטריק לאספרגוס, מנכ"ל הפעילות הבינ לאומית של קרפור, ועם לוק דמז, סמנכ"ל הטרנספורמצ­יה של קרפור, על הבחירה בישראל, על תוכניות החברה, על המחירים ואף על הרפו רמה המשפטית.

לאספרגוס תיאר את השינוי שעו מד להיות מעתה בסניפים, וזה מספר המוצרים תחת המותג קרפור. "התח לנו ביוני עם השקת השוקולדים של קרפור, והמטרה היתה להוסיף עד הפתיחה המון מוצרים של מזון ונון פוד. כלומר עם המעבר מרשת 'סופר' )שם הסניפים לפני שהוסבו לקר פור במקום מגה בעיר ויינות ביתן( מדובר בהרבה יותר מוצרים. יש לנו יותר מ 400 מוצרי מזון כשרים ו 700 מוצרי נון פוד".

דמז הוסיף: "עד עכשיו היו לנו הרבה מוצרים בתחום השוקולד, דגני בוקר, קפה, תה. מעכשיו יהיו לנו מוצרים כמעט בכל הקטגוריות כמו פסטה, אורז ועוד. יש לנו מוצרים בתחום הטיפוח האישי כמו דאודורנט ושמפו, וגם מוצרים בתחום הניקיון. המחירים מאוד נמוכים, אך האיכות מאוד גבוהה".

"פערים בשל עלויות"

מדוע מותג קרפור יקר יותר מאירופה ומצרפת?

דמז: "יש פערים בשל עלויות של שינוע ולוגיסטיקה וכן של כשרות. נוסף על כך, למוצרים מסוימים יש גם רגולציה בישראל שהיא שונה ואנח

נו מחויבים לעשות בדיקות נוספות, נוסף על בדיקות שנעשות באירופה, וגם המסים הם לא זהים. למרות זאת, אנחנו מנסים שהמחיר יהיה קרוב למ חיר בצרפת. אנחנו רוצים שכל הצרכ נים ינסו את המוצרים שלנו. אם נבוא לפה עם מוצרי קרפור במחירים דומים למוצרים האחרים, זה לא יהיה מספיק כי אנחנו צריכים לתת מענה לבעיה הגדולה של יוקר המחיה".

לאספרגוס נוקב במספרים ואומר: "הצרכנים הישראלים יכולים לקבל מבחינתם את המוצרים במקסימום 25%-20% יותר יקר מאשר בצרפת או בספרד".

דמז הוסיף: "אם נוכל להוריד, זה יוכל להיות פחות מ ,20% ואנחנו עו שים את זה. אבל לפעמים אם מוסי פים את העלויות, אנחנו נאלצים לק בוע מחיר גבוה יותר, וכאמור מדובר ב 25%-20% יותר מאשר בצרפת".

ביקורת על הרגולציה

בדברי לאספרגוס אפשר לשמוע את הביקורת על הרגולציה ביש ראל. לשאלה עד כמה היא מורכבת ענה: "זה מאוד מורכב ומאתגר. אתה צריך להיאבק ברגולציה. כל המוצרים שלנו מתאימים לרגולציה האירופית - לספרד, לאיטליה, לבלגיה ועוד, אבל כאן הרגולציה האירופית לא מתקב לת, ואנחנו צריכים לחכות כי זה לוקח זמן. למשל בתחום הקוסמטיקה הת חלנו ביולי, והמוצרים הושקו בנוב מבר דצמבר כי היה את ראש השנה, סוכות ועוד.

"יכולנו להביא עוד המון מוצרים, אבל בגלל הרגולציה שנוגעת ליבוא יש פחות. עם זאת, אנחנו מאוד בטו חים שחודש אחרי חודש, ועם הרפורמה ששר הכלכלה מתכנן לעשות בישראל, אנחנו נוכל לייבא הרבה יותר מוצ רים. בקרפור יש לנו אלפי מוצרים של המותג קרפור.

"היום בצרפת ובספרד נתח השוק שלנו הוא ,35% וזה מאוד גבוה. אנחנו מאוד רוצים לשכפל את זה בישראל. המטרה שלנו היא שיהיו לנו 2,000 מוצרי מזון, כלומר פי חמישה יותר בשלוש השנים הקרובות, ובחנויות הג דולות נהיה עם אלפי מוצרי נון פוד".

הצרכנים הישראלים נחשבים לחו בבי מותגים. מה גיליתם עד כה על ההתנסות במוצרים של קרפור?

לאספרגוס: "מותג קרפור הוא למ עשה כמו מותג בינלאומי, ולכן הצר כנים מתייחסים אליו כמותג בינלאומי צרפתי. אנחנו רואים שיש חזרה של קניות למשל בתחומי שוקולד, קפסו לות קפה, דגני בוקר ועוד".

דמז: "מובן שהצרכנים מתנסים, אבל שבוע אחרי שבוע אחרי שבוע

נתח השוק עולה ועולה. זה מראה שה צרכנים מרוצים מהמוצרים הללו, וזה כמובן חיובי עבורנו. קרפור הוא מותג חזק מאוד. ישראלים רבים מכירים אותו משום שהם מטיילים באירופה ובדרום אמריקה והם כבר התנסו במו צרים הללו. אז אני מקווה שמוצרי קר פור כאן יהיו לא רק עניין של רגע, אלא שזה יהיה חזרתי ושהצרכנים יקנו אותם שוב ושוב, ואנחנו מאוד בטו חים בזה".

"נהיה מאוד תחרותיים"

מה אתם אומרים על הטענה שמוצרי קרפור לא יישארו זולים?

לאספרגוס: "אם תהיה עלייה זה יהיה בגלל האינפלציה, וזה משהו שאנחנו מתמודדים איתו בצרפת, בספרד ובבלגיה בשמונת החודשים האחרונים. עם זאת, המחירים יורדים עכשיו - כמו מחיר החיטה, הקמח ועוד. אנחנו מתכננים להוריד מחי רים מסוימים של מוצרי קרפור בצ רפת, ומובן שגם פה. זה נכון שכשא נשים מקבלים מוצרים במחירים כל כך נמוכים הם חוששים שהמחירים יעלו. לכן הם קונים 12 מוצרים במ קום מוצר אחד כי הם רוצים לאגור.

"אם תהיה עלייה במחירים זה יהיה בגלל האינפלציה, וזה משהו שאנחנו מתמודדים איתו בארצות נוספות"

"הצרכנים יכולים לקבל מבחינתם את המוצרים במקסימום 25%-20% יותר יקר מאשר בצרפת או בספרד"

"כנותני הזיכיון, אנחנו לא אחראים למחירים שמוצעים לצרכנים, אבל אנחנו מייעצים לאלקטרה וממליצים על רמת מחירים טובה. אנחנו לא פו חדים מהמחירים הנוכחיים כי אנחנו יודעים שהם לא יעלו בעתיד".

אתם מבטיחים להיות הזולים ביותר?

דמז: "אנחנו לא מבטיחים להיות הזולים ביותר, אבל נהיה ברמת מחי רים מאוד טובה ביחס לתחרות בי שראל. אנחנו צריכים להיות מאוד תחרותיים. אם אנחנו לא הזולים ביותר, אנחנו צריכים להיות קרו בים מאוד לזול ביותר. זה לא ה'ביג אישיו' להיות הזולים ביותר, זה לה ציע חנויות גדולות עם מוצרי קר פור באיכות טובה ובמחירים נמוכים. מבחינת המוצרים האחרים, יש הרבה אפשרויות במחירים הוגנים, אבל לא בהכרח הזולות ביותר".

 ?? ?? "לא אחראים למחירים שמוצעים לצרכנים", לאספרגוס ודמז צילום: יוסי זליגר
"לא אחראים למחירים שמוצעים לצרכנים", לאספרגוס ודמז צילום: יוסי זליגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel