Israel Hayom

משקשקים וחוגגים

שקדים בתחפושת, אגסים מצרפת, דובדבנים משכרים, תפוח מוחמץ ואוכמניות ישראליות ● לרגל ט"ו בשבט, רקחנו עבורכם קוקטיילים פירותיים - שיהיה לכם חשק לעשות שמח

- רונן פרלמוטר

הדובדבנים מושרים במתכון מיוחד של ליקר וקירש, שנשמר בקנאות אצל היצרן כבר דורות

כמו חגים רבים נוספים, גם ט"ו בשבט התקבע בתודעה שלנו כחג של ילדים. רוב הסיכויים שהפעם האחרונה שיצאתם לנטיעות היתה כשהייתם בכיתה ד' או מקסימום בתנועת הנוער. אבל אם נשים את הנטיעות בצד, המשמעות של המועד הזה מתמקדת, לא תאמינו, במסים. ביום הזה, כך קובעת ההלכה היהודית, מתחילה שנת מעשר חדשה. כלומר, לצורך מתן תרומות ומעשרות לכוהנים וללוויים, פירות שחנטו לפני ט"ו בשבט נחשבים פירות השנה הקודמת, ואלו שחנטו לאחריו כבר עולים לחשבון שנת המס החדשה.

אז ראש השנה לאילנות והחורף שבאוויר עושים לנו קצת חשק לשתות משהו פירותי ואלכוהולי. נכון שההייפ סביב קוקטיילים נמצא בירידה, אבל עדיין זו הזדמנות מצוינת ללגום אחד בטעמי פירות שהותקן מליקר איכותי. אספנו כמה דוגמאות מרחבי העולם לליקרים מתוקים על בסיס פירות האילן, והנה לכם קוקטיילים צבעוניים ושמחים במיוחד.

Disaronno Kiss

השיר שאולי הכי מתקשר לנו עם ט"ו בשבט הוא "השקדייה פורחת," של המשורר התל־אביבי ישראל דושמן, ולכן הליקר הראשון שבחרנו הוא האמרטו דיסארונו המוכר והפופולרי. והנה משהו שאולי יפתיע אתכם - זה לא ליקר שקדים, כפי שרבים טועים לחשוב, אלא ליקר שמיוצר מגלעיני המשמש. כן, ה"בפנוכו" של הגוגואים )או האג'ואים, לירושלמים שבינינו,( שאיתם נהגנו לשחק בהפסקות ביסודי.

הוא נוצר בשנת 1525 בעיירה סרונו שבאיטליה, והפך חיש מהר לאחר הליקרים המפורסמים בעולם. הוא עשוי שמן גלעיני משמש המושרים בקרמל, בסוכר ובתמצית טהורה וסודית שמופקת מ־17 מיני צמחים ופירות שונים, בתהליך מיוחד שהופך את הליקר לבעל גוף מלא, ארומטי ועשיר במיוחד. דניאל קיסלסי, מנהל ההדרכה של יבואנית המשקה, "הכרם," גם רקח לנו קוקטייל מיוחד ממנו.

החומרים :

10 מ"ל סטולי פרימיום 40 מ"ל אמרטו דיסארונו 20 מ"ל מיץ לימון 20 מ"ל מיץ חמוציות

אופן ההכנה:

משקשקים היטב ומסננים ללואו־בול מלאה בקרח. סוגרים בתומס הנרי אשכולית ורודה, ומקשטים בטוויסט תפוז או בתפוז מיובש.

‪From France with‬ Love

ליקר אגסי הוויליאמס "גולדן אייט," של היצרן הצרפתי מסנז ,(Massenez) מתיישן לפחות שמונה שנים )ומכאן ה"אייט" בשמו,( וצבעו ענברי )ומכאן ה"גולדן.(" צורת הבקבוק מוסיפה לו ייחודיות ויוקרה. לצד ארומת אגסים טריים, מורגשים גם ניחוחות מרציפן ווניל, והמרקם שלו מתוק ועשיר. פינוק אמיתי. אף שהוא כל כך טעים בפני עצמו, ודי ברור לנו שכלל לא תטרחו לרקוח ממנו קוקטייל אלא שתשתו אותו נקי, החלטנו לצרף גם אליו מתכון )ובהזדמנות, חפשו גם את תזקיק האגסים שלהם, בעל 40% כהל, עם אגס שלם בתוך הבקבוק.(!

החומרים : 40 מ"ל ליקר גולדן אייט 20 מ"ל קוניאק 40 מ"ל מיץ תפוזים אופן ההכנה:

שמים את הכל בתוך שייקר מלא בקוביות קרח, מנערים היטב ומוזגים לכוס משקה קצרה. מתכון: פייר בוארי

‪My Funny‬ Valentine

והנה מוצר מדהים - גריוטין ,(Griottines) שממש קל להתמכר אליו. זה לא ממש ליקר, אלא דובדבנים מגולענים שמושרים במתכון מיוחד של ליקר וקירש )מי דובדבנים,( שנשמר בקנאות אצל היצרן כבר דורות. הוא מגיע בצנצנת מהודרת המכילה 400 גר,' עם רמת אלכוהול של כ־.15% הדובדבנים האלה נהדרים על גלידת וניל בתוך טירמיסו, בעוגה, בפרליני שוקולד,

וכמובן - גם בכפית. והנה גם קוקטייל.

החומרים : 20 מ"ל וודקה 20 מ"ל ליקר גריוטין 10 מ " ל סירופ ג ' ינג ' ר 20 מ"ל מיץ תפוחים טבעי 60 מ"ל נקטר תותים אופן ההכנה:

מוזגים את כל החומרים לשייקר עם מעט קרח, מנערים, מסננים לתוך כוס שמפניה מוארכת מלאה בקרח ומקשטים בעלי ורדים. מתכון: באדיבות היצרן

Apple Bite

ליקר הסאוור אפל )תפוח חמוץ( המרענן של לוקסארדו מגיע מאיטליה, ומיוצר על בסיס מיצוי פרי טבעי משני סוגי תפוחים, חמוצים ומתוקים, שיוצר שילוב של מתיקות וחמיצות עם ארומות מובהקות של תפוחים טריים. מומלץ לשתייה כדיז'סטיף צונן, נקי, עם טוניק או על קרח, ובמיוחד בקוקטיילים נבחרים. והנה המתכון שלנו.

החומרים :

30 מ"ל וודקה 30 מ"ל לוקסארדו סאוור אפל 15 מ"ל מיץ לימון 20 מ"ל סוכר 15 מ"ל יין לבן יבש

אופן ההכנה:

שמים את החומרים בשייקר, משקשקים היטב, מסננים ומוזגים לכוס מלאה בקרח ומקשטים. מתכון : טל צימבליסטה , " צ ' ימבה "

Blackberry Tequila

ולסיום, יש גם נציג ישראלי במצעד הקוקטיילים שלנו לט"ו בשבט. יצרן הליקרים אשר בן טולילה מיקב לביא, הממוקם בלב גוש עציון )אזור משופע בהיסטוריה ומוקד תיירותי מלהיב,( כבר מוכר בזכות מגוון הליקרים העשירים ומלאי הטעם שלו. אם עד היום אהבנו בעיקר את ליקרי השוקולד והשמנת החלביים והקרמיים שלו - זו הזדמנות מצוינת להתוודע גם לליקר האוכמניות העשיר, המיוצר על בסיס 100% פרי טרי שהותסס באופן טבעי.

החומרים :

40 מ"ל טקילה 40 מ"ל ליקר אוכמניות של יקב לביא 10 מ"ל מיץ לימון

אופן ההכנה:

מוזגים את הטקילה לכוס, מוסיפים מיץ מחצי לימון עם קרח מרוסק ומערבבים. יוצקים את ליקר האוכמניות מלמעלה )בלי לערבב(! כדי לקבל "מפל צבע," ומגישים מייד.

 ?? ?? צילומים : אנני סלבי , באדיבות הכרם , יח " צ חו " ל
צילומים : אנני סלבי , באדיבות הכרם , יח " צ חו " ל
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? קוקטייל שכדאי לחכות לו צילום: גלב סמירנוב
קוקטייל שכדאי לחכות לו צילום: גלב סמירנוב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel