Israel Hayom

הזוי: האמריקנים שללו את הוויזה לרב של צפת

האשרה של שמואל אליהו בוטלה לפני שפג תוקפה ● הוא ידוע במאבקו בהטרדות מיניות במגזר ● בעבר קרא שלא להשכיר בתים לערבים

- תמיר מורג ואריאל כהנא

שגרירות ארה"ב בישראל הודיעה לאחרונה לרב העיר צפת, שמואל אליהו, כי אשרת הכ ניסה שלו לארה"ב מבוטלת, כך נודע ל"ישראל היום". מדובר בצעד חריג, שכן תוקפה של הוויזה לא פג בתום תקופת הזמן, אלא היא נשללה בצעד יזום על ידי מחלקת המדינה, לפני שפג תוקפה.

המהלך ננקט כלפי אחד הרבנים הבכירים בישראל, המכהן זה עשרות שנים בתפקידים ממלכתיים. הוא גם חבר במועצת הרבנות הראשית.

בשגרירות האמריקנית סירבו לספק מידע בנוגע לעילת הפסילה. גורמים ממשלתיים בישראל העריכו כי הדבר עשוי להיות קשור להתב טאויות עבר של הרב אליהו כלפי ערביי ישראל, ביניהן קריאה שלא להשכיר דירות לערבים.

מדובר בפגיעה ממשית ברב אליהו, שהוא אחד הרבנים הבולטים והפ עילים ביותר בציבור הדתי לאומי. אחד התחומים שבהם הוא פעיל בש נים האחרונות הוא הידוק הקשר עם יהדות ארה"ב. הרב אליהו מחזיק בדעה ביקורתית על הזרם הרפורמי, וייתכן שגם לעובדה זו היה חלק בה חלטה האמריקנית לשלול את אשרת

בעבר, אמר הרב אליהו בראיון כי "ליהודי התפוצות אין עתיד" ולכן עליהם לעלות לארץ וציין כי לדעתו לא יישארו רפורמים בעולם

הכניסה שלו.

בעבר, בראיון לצביקה קליין ב"מקור ראשון", אמר הרב אליהו כי "ליהודי התפוצות אין עתיד" ולכן עליהם לעלות לארץ, וציין כי לדעתו בעוד כמה עשרות שנים לא יישא רו רפורמים בעולם בשל התבוללות. עם זאת, הרב מקפיד לכנות את הר פורמים "אחים שלנו" ומנהל איתם שיח מתמיד.

הרב אליהו ידוע בשל מאבקו הב לתי מתפשר בהטרדות ובתקיפות מיניות במגזרים הדתי והחרדי. ביחד עם הרב ראובן נקאר הוא הקים בית דין רבני לבירור תלונות על פגיעות מיניות בחברה הדתית והחרדית שלא הגיעו למשטרה. בין היתר היה מעו רב בחשיפת מעשיו של הרב עזרא שיינברג, והיה ממובילי החקירה הפ נימית בפרשת יהודה משי זהב.

אליהו אף מנהיג חרם רבני ודתי על הרב אליעזר ברלנד, והתנער מה סופר חיים ולדר. נוסף על כך, הוא פעיל למען עידוד תרומת איברים בציבור הדתי.

משגרירות ארה"ב בירושלים נמסר כי אינם מתייחסים לסוגיות אישיות הנוגעות לאשרות כניסה לארה"ב.

 ?? ?? שגרירות ארה"ב. אין מידע בנוגע לעילת הפסילה צילום: יהושע יוסף
שגרירות ארה"ב. אין מידע בנוגע לעילת הפסילה צילום: יהושע יוסף
 ?? ?? הרב אליהו צילום: צחי מרים
הרב אליהו צילום: צחי מרים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel