Israel Hayom

הנחה של עד 300 אלף שקלים: אושרה תוכנית "מחיר מטרה" לדיור

רשות מקרקעי ישראל אישרה את תוכנית השר אלקין ● המתווה: עד 65% מהדירות המשווקות יוקצו לזכאים בהנחה של ,20% ותוספת מענק של 40 אלף שקלים למתגוררים באזורי עדיפות לאומית

- ערן בר־טל

מועצת מקרקעי ישראל אישרה אתמול פה אחד את תוכניתו של שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "מחיר מטרה".

על פי ההחלטה, 60% מכלל מכרר זי השיווק של המדינה באזורי הביר קוש יוקצו לדיור בר השגה ועד 65% מהם באזורי פריפריה. לפי התוכנית, שיווק במסלול "דיור במחיר מטרה" יתבצע בערים בכל רחבי הארץ שבר תחומן המחיר למ"ר דירתי ממוצע הוא עד 20 אלף שקלים ללא מע"מ (למשל, דירות 100 מ"ר במחיר של עד 2.34 מיליון שקלים) וביישובים המוגדרים במדד כלכלי חברתי 4 ומטה, בהתאם לנתוני רשות המר סים. יישובים המוגדרים יישובי יוקר רה שבהם המחיר למטר גבוה יותר לבר לא ייכללו בתוכנית.

הקרקע, המיועדת בעיקרה נייה רוויה, תשווק כך שייקבע מחיר למ"ר בנוי קבוע וסופי לרוכש דירה על פי שמאות, והמחיר יצוין במסר מכי המכרז.

על המחיר שייקבע, יינתן שיעור ההנחה בגובה 20% ממחיר הדירה, ועד 300 אלף שקלים (השומה ומגר בלת ההנחה בסך של 300 אלף שקר לים יעודכנו בהתאם לשינוי במדד המחירים לצרכן במהלך אותה שנה, בתוספת .)1%

הקבלנים שייגשו למכרז יתחר רו על המחיר הגבוה ביותר עבור הקרקע, ללא מחיר מינימום, תוך שהם מתחייבים למכור את הדירות שיוקצו עבור "מחיר מטרה" בהתאם לשיעור ההנחה שנקבע במכרז. הזור כה בכל מתחם יהיה מי שיציע את הסכום הגבוה ביותר עבור הקרקע. במקרה של מציעים בסכום זהה, יבור צע ביניהם תמחור.

יודגש כי מכרזי השיווק במסגרת "מחיר מטרה" יהיו על כלל מכרזי הקרקע של המדינה, ללא מכסה שנר תית. היקף הדירות המיועדות לזר כאים יעמוד על 60% מכלל הדירות באזורי ביקוש. באזורים שבהם ערך הקרקע ללא פיתוח על פי הערר כת שמאי נמוך 100,000רמ שקלים ובאזורי עדיפות לאומית וביישובי מיעוטים, שיעור הדירות המיועדות לזכאים יגיע עד .65%

עדיפות מלאה לנכים

על פי אותה החלטה, לראשור נה, מקודם צעד חברתי משמעותי שבמסגרתו תינתן עדיפות מלאה לנכה הרתוק לכיסא גלגלים - לפי מפתח של דירה אחת לכל 30 דיר רות, כך שבכל הגרלה יזכה לפחות נכה רתוק אחד.

נוסף על כך, הורחבו בצורה משר מעותית תנאי קבלת הזכאות להשר תתפות בתוכנית לנכים. כך, לדור גמה, כל נכה עם יותר מר%57 נכות רפואית מגיל 21 יוכל להנפיק תעור דת זכאות.

כמו כן, אושרה הגדלת הקצאת יחידות דיור לבני מקום: 25% בכל הארץ, 35% באזורי עדיפות לאומית ב' ור%05 באזורי עדיפות לאומית א'. ביישובי מיעוטים עד 30,000 תושבים תינתן הקצאה של 50% לבני המקום, ובסמכות הנהלת רמ"י לפי שיקולים לעלות שיעורים אלו עד .75%

באזור חיפה והצפון שיעור בני המקום יעמוד עד 75% באופן קבוע, וביישובים שהם מתחת 10,000רל תושבים יהיה ניתן לקבל אישור חריג להקצאה של עד 100% לבני המקום. נוסף על כך, זכאי התור כנית שירכשו דירה באזורי עדיר פות לאומית יקבלו מענק קבוע של 40,000 שקלים.

אישור התוכנית במועצה יאפר שר התחלת שיווק מכרזים לדיור ב"מחיר מטרה" בהקדם. תוקף התור כנית שאושרה הוא עד לסוף .2025

 ??  ?? אתר בנייה בבאר שבע
אתר בנייה בבאר שבע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel