Israel Hayom

אביב הגיע מיינסטרים בא

חי מהיכל התרבות - שלומי שבן מארח את אביב גפן, כאן ,11 שישי 22:10

- ניר וולף l עובר מסך

אביב גפן של שנת 2021 הוא בעצם אוויר גפן. מעין דמות צי בורית, עם פרסונה והכל, שעפה לה ברוח. את הפרובוקציה שהזינה אותו בעבר המיר גפן בחיבוקים, בהתחנפויות ובאהבת חינם. רוצים שינוי? היה שינוי.

שלשום הוא התארח בתוכניתו של שלומי שבן, "חי בגימל מהיכל התרבות", שהשיקה עונה שנייה - אשר צולמה בהיכלים השוממים בתקופת הסגר השלישי. בין הביצועים הנהדרים שניגנו שני האמ נים לשיריו של גפן, התאמץ הזמר להסביר לשבן את הקונפליקט המוזר שנוצר בין אביב שכולנו חושבים שאנו מכירים היטב לעומת מי שהוא היום - אמן מפוכח ששואף להתחבב על כולם.

כי היום אוויר גפן הוא אמן ממלכתי שהולך יד ביד עם הממסד. הוא כבר לא מורד ולא מתאפר, אלא בוחר בקפידה את הקרבות המעטים שהוא מנהל בזירה הציבורית. גפן היום מרצה על פיוס ואחדות, שוויון וערבות הדדית. הוא מדבר רק בסיסמאות, לא באמת מאמין לעצמו, מבקר אמנים שמתחמקים מאמירות, ומאוכזב שאין פה להקות צעירות שמורדות בממשלה או בחברה. אבל גפן עסוק מדי בשביל למחות בעצמו - הוא מושקע כל כולו בחלום שחרדים, ערבים וחילונים יסתדרו אחד עם האחר. מזל שאלוהים ברא לנו ירח, שנראה איך אנחנו מתמסחרים.

"אתה לא אומר כלום. אני המום ממך, זה נורא נאיבי", הטיח שבן בעצבנות בחברו ההוזה למשמע השקפותיו המעודכנות. אולם גפן בתגובה רק הסביר לשבן כמה מעצים זה לשפוט ב"דה וויס" ולהיחשף לקהלים חדשים, מדוע כדאי להתנחמד למיינסטרים, ולמה דואט עם אמן דתי עוזר לחיזוק המותג. כי אביב גפן מודל 2021 חייב לקבל אהבה, הערכה וכבוד מכ ו ל ם.

"הבעיה שלך היא שאתה חייב להיות במרכז ולקבל תשומת לב מופרזת כמו שאתה רגיל לקבל", מאבחן אותו שבן, ולבסוף גם שומע מגפן מחשבות על כניסה עתידית לפוליטיקה. "אני שוחר שלום כמו רבין וממזר כמו ביבי", תיאר את עצמו כשהתבקש.

אנחנו דור מאוזן, עכשיו מעודן.

ניקול ראידמן היא תופעה יוצאת דופן, וגם התוכנית החדשה שקיבלה בערוץ ,24 ״הקול של ניקול" )בכל ערב השבוע ב ,(22:00 מסתמנת כאחת כזו.

בכל פרק מתארח פוליטיקאי אחר, וניקול יוצאת איתו למסע של הרמות והתעופפות עצמית בחסות הבחירות הקרבות. שלשום, למשל, בפרק הבכורה היא לקחה את מירי רגב לאימון כושר קרבי בחוף הים, המשיכה איתה לקורס החייאה במד"א ולשיעור בישול במטבח של הורי השרה, וחתמה בהופעה של להקת האלמנה השחורה. בין לבין הרימה איתה סצנת "קארפול קריוקי" לצלילי עמיר בניון, שרה יידישע מאמע עם אוטו טיון להעלמת זיופים, וניסתה לסחוט מרגב לכלוכים על קולגות. ניקול עושה הכל.

ולמרות שדילגה לאורך חצי שעה בין אינספור ז׳אנרים טלוויזיוני­ים, ראידמן עשתה הכל כמו גדולה. הפרק לא התגלגל למחוזות הטראש, כפי שמפגש בין ראידמן לרגב עלול להתפתח. מסרי תעמולה נחת כו בעריכה, וקיבלנו תוכנית אישית, קלילה וזורמת עם נגיעות של רגש. מי היה מאמין? כנראה רק שבי זרעיה - הבמאי והעורך הראשי - שתפר עם ראידמן תוכנית לא מביכה כלל.

לקראת שידור: גיורא חמיצר פיצח מזמן את השיטה לייצר סדרות נוער שהפכו להיסטריה. היום הוא חוזר עם סדרה חדשה על חייזרים, "סקיי" ,15:30) ערוץ טין ניק ב yes וב .(HOT אם אתם בגיל המ תאים, לא צריך להוסיף יותר מזה.

 ??  ?? "שלומי שבן מארח את אביב גפן". גרסה מעודנת הרבה יותר
"שלומי שבן מארח את אביב גפן". גרסה מעודנת הרבה יותר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel