Israel Hayom

הורים שכולים: לחייב את שר הביטחון להקפיא כספים המועברים מהרש"פ למחבלים

בעתירה שהוגשה לבג"ץ, נטען כי הממשלה לא פועלת בהתאם לחוק - ולא מנכה תשלומים המועברים מישראל אל הרש"פ ומשם לטרור ● "אין מחבל שידה הנדיבה של הרשות הפלשתינית פוסחת עליו"

- איציק סבן

הורים שכולים ועמותות הנאבקות בטרור עתרו לבג"ץ בדרישה לחייב את שר הביטחון בני גנץ להקפיא כספים שהרשות הפלשתינית משלמת למחבלים מכספים המועברים אליה על ידי ישראל.

בעתירה דחופה למתן צו על תנאי, חושפים העותרים כי בשנת 2020 שילמה הרשות כ־215 מיליון שקל למחבלים המרצים מאסר בישראל ולמחבלים משוחררים."בכך, מדינת ישראל מממנת טרור נגד עצמה", נכתב בעתירה.

את העתירה הגיש עו"ד יצחק בם בשמם של נפגעי טרור וארגונים ציבוריים. העותרים טוענים כי גם בשנה שעברה, למרות משבר הקורונה, הרשות המשיכה לשלם למחבלים הכלואים בישראל, למחבלים משוחררים, למחבלים פצועים ולמשפחות של מחבלים הרוגים. לטענת העותרים, חלק משמעותי מתקציב הרשות הפלשתינית מגיע אליה מתשלומי מסים של תושביה העובדים של מדינת ישראל. הם מוסיפים כי כדי למנוע תמריץ שלילי למימון טרור בידי הרשות הפלשתינית, חוקקה הכנסת את החוק להקפאת הכספים ששילמה הרשות הפלשתינית בזיקה לטרור מן הכספים המועברים אליה מישראל, המטיל חובה על שר הביטחון להביא לאישור ועדת השרים לביטחון לאומי בתום כל שנה דו"ח על היקף הכספים שהוציאה הרשות בזיקה לטרור בשנה שחלפה.

לאחר אישור הדו"ח על ידי הוועדה, החוק מטיל חובה לנכות ולהקפיא מן התשלומים המועברים לרשות הפלשתינית את הכספים שהוצאו בזיקה לטרור.

אלא שלטענתם, הממשלה לא ששה לפעול בהתאם לחוק. ביחס לשנת ,2019 הדו"ח אודות הכספים שהוציאה הרשות בזיקה לטרור אושר בסוף השנה שעברה, אך גנץ טרם הביא את הדו"ח אודות הכספים וראש הממשלה בנימין נתניהו טרם כינס את ועדת השרים לביטחון לאומי כדי לאשר את הדו"ח האמור.

"המחדל של שר הביטחון עומד בניגוד מוחלט לחובה המוטלת עליו מכוח חוק ההקפאה הקובע באופן קטגורי, כי יש להביא את הדו"ח אודות הכספים שהוציאה הרשות הפלשתינית בזיקה לטרור בתום כל שנה", נטען בעתירה.

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: "אנו דורשים משר הביטחון

ומממשלת ישראל להפסיק את ההרגל שביד אחת אתם מתחייבים ללחום בטרור וביד השנייה עושים ככל יכולתכם כדי לסייע כלכלית לרשות הפלשתינית, ומונעים קיזוז אמיתי ומהיר שיוכל להרתיע את הרשות מלתמוך בטרור, ובכך לבנות הרתעה שתחסוך חיים של אזרחי ישראל".

מארגון לביא נמסר: "מדינת ישראל ממשיכה להעביר לרשות הפלשתינית כסף רב, שעובר באופן ישיר ומהיר למחבלים הנתעבים ביותר כתגמול על רצח יהודים. זוהי חרפה מוסרית ועבירה על חוקי מדינת ישראל".

מתנועת אם תרצו נמסר: "לציבור הישראלי נמאס משר ביטחון שמתנהל בפחדנות וקורא לו לאזור אומץ ולהביא לאישור הקבינט את כלל החומר על מנת להפסיק להעביר כספים המגיעים לרוצחי יהודים, ויפה שעה אחת קודם".

 ??  ?? עו"ד יצחק בם
עו"ד יצחק בם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel