Israel Hayom

הכוכב במסיכה

אות'לו האנטר התאושש מהפציעה והפך לגורם משמעותי בניצחונות האחרונים של מכבי ת"א ביורוליג ● כשהוא על הפרקט השאר זוכים לשדרוג במספרים, וגם בחדר ההלבשה נראה שנמצא העוגן עבור הדור הצעיר ● רגע לפני וילרבאן הערב, הנה כמה מהסיבות שהפכו אותו לכזה

- יעקב מאיר ואבי סגל

כשמנסים להבין את הסיבה לשינוי של מכבי ת"א במשחקי היורוליג האחרונים, צריך קודם כל להסתכל על אות'לו האנטר. אחרי שהיה פצוע בתחילת העונה ולאחר מכן נאלץ להסתגל למסיכה שמגינה על פניו, הסנטר הוותיק הרים בכמה דרגות את היכולת שלו בשלושת המשחקים האחרונים והתוצאה: שני ניצחונות והפסד בהארכה.

שימו לב לנתונים: אחרי חמש נקודות וחמש נקודות מדד בממוצע בארבעת המשחקים הקודמים, שכמובן הסתיימו כולם בהפסדים, המספרים של האנטר קפצו בשלושת המשחקים האחרונים ל־31 נקודות 19.6־ו מדד.

בשני הניצחונות האחרונים שהסתיימו בפער של 4.5 נקודות בממוצע, הפלוס־מינוס בדקות שלו על המגרש עמד על 16 נקודות לטובת הצהובים.

התלות בו הפכה כל כך גדולה, עד שבמשחק מול הכוכב האדום בלגרד הוא שיחק 30 דקות, הכמות השנייה בגודלה בקריירת היורוליג הארוכה שלו, וכשהוא בן .34

אחריות היא שם המשחק

לאחר אחד המשחקים הלא טובים מוקדם יותר העונה, אמר מאמן מכבי, יאניס ספרופולוס, שהוא לא מודאג כי יש לו שחקנים שאכפת להם. הוא בוודאי התכוון להאנטר.

הסנטר הוותיק לא נמנה על הדברנים הגדולים, במכבי אומרים שהוא אפילו מעט מופנם. בפעם היחידה שדיבר עם התקשורת בעיצומו של רצף ההפסדים הוא לא הסתיר את תחושותיו: "אני לא מרוצה. אנחנו לא מקשיבים מספיק למאמן, ואנחנו צריכים להיות יותר אחראים על המגרש".

אם מישהו אחר היה אומר את הדברים, הם כנראה היו מכוונים לשחקן מסוים, אבל האנטר התכוון קודם כל לעצמו. במועדון מספרים כי בתקופה הלא טובה - אישית וקבוצתית - הוא עבד קשה יותר מהרגיל וניסה לתרום מניסיונו כדי לשפר את הקבוצה.

כיף שאתה איתנו

עד כמה האנטר משפר את מכבי באופן קבוצתי וגם את השחקנים שלידו באופן אישי? נעזרנו באנליסט אלון

סמוחה המפעיל את דף הפייסבוק המומלץ ‪Box Out‬ וניתחנו את היעילות ההתקפית וההגנתית של מכבי במשחקי הליגה הישראלית איתו ובלעדיו, וכן את השפעתו על התפוקה של שחקנים מסוימים.

בדקות של האנטר על הפרקט היעילות ההתקפית של הקבוצה עומדת על 112 נקודות ב־001 פוזשנים לעומת 107 בלעדיו.

היעילות ההגנתית איתו היא 94 נקודות ב־001 פוזשנים לעומת 98 בלעדיו (נמוך יותר = טוב יותר).

ה־נט רייטינג (יעילות התקפית פחות יעילות הגנתית) איתו 18+ נקודות ב־001 פוזשנים. בלעדיו? .+9

כאמור, השפעתו החיובית ניכרת על השחקנים באופן פרטני.

עם האנטר לצידו, טיילר דורסי קולע 23.2 נקודות 55.6%־ב לשלוש ב־57 פוזשנים ובלעדיו המספרים צונחים 18.3־ל נקודות .37.5%־ב

איתו כריס ג'ונס קולע 16.9 נקודות, מוסר 9.7 אסיסטים ומאבד 2.4 כדורים, ובלעדיו 12.8 נקודות, 6.3 אסיסטים ו־2.4 איבודים.

שמעון יכול להיות גאה

למעשה האנטר הוא השחקן שמבטא בצורה הטובה ביותר את הפילוסופיה וההתנהלות שמנסה ספרופולוס להנחיל במכבי בשנתיים האחרונות. מקצועני, צנוע, ענייני ועם דגש על הגנה. לכן גם החוזה שלו, המוערך בכמיליון דולר, הוא מהגבוהים בהיסטוריה של המועדון עבור שחקן שלא נחשב לבאנקר בחמישייה, ולא סתם בשש השנים האחרונות הוא עבר באולימפיאק­וס, בריאל מדריד, בצסק"א מוסקבה ובמכבי.

דוגמה בולטת למקצוענות התרחשה מייד לאחד הניצחון הגדול ב־82 הפרש על ז'לגיריס קובנה בחודש נובמבר.

מצב הרוח בחדר ההלבשה הצהוב היה בשמיים, ובזמן שהשחקנים התארגנו למקלחות, פנה האנטר למנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' ואמר: "ניקולה, צריך להגיד לשחקנים שיש לנו משחק מול הרצליה ביום ראשון". נראה ששמעון מזרחי יכול להיות גאה.

"יש לו הרבה תחומי עניין גם מחוץ לכדורסל", מספר עוזר המאמן טים פנינג על העבודה היומיומית עם האנטר, "הוא קורא הרבה ומביא הרבה ידע כללי. הוא מכיר תרבויות של כדורסל מהמקומות הרבים שבהם שיחק וזה מוסיף המון לו ולקבוצה".

שיחת הקרקוע לאבדיה

למרות היותו השחקן הוותיק בסגל, האנטר הוא לא מסוג האנשים ש"עושה סצנות" בחדר ההלבשה או מנסה לעורר את השחקנים באמצעות שיחות קבוצתיות רועשות. את התרומה הוא נותן על הפרקט כפי שראינו, וגם בשיחות פרטיות.

מהרגע שבו נחת אנטה ז'יז'יץ' בישראל, האנטר לקח אותו תחת חסותו.

האמריקני הוותיק נותן טיפים לקרואטי, את המתיחות בתחילת האימון

 ??  ?? מול הכוכב האדום. 30 דקות על הפרקט
מול הכוכב האדום. 30 דקות על הפרקט
 ?? צילומים: אלן שיבר ?? דורסי. קולע יותר עם האנטר
צילומים: אלן שיבר דורסי. קולע יותר עם האנטר
 ??  ?? למרות הכל, נשאר מחוץ לחמישייה
למרות הכל, נשאר מחוץ לחמישייה
 ??  ?? אבדיה. "כשאתה פה תהיה פה"
אבדיה. "כשאתה פה תהיה פה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel