Israel Hayom

ההסכם עם מרוקו ממריא

התחנה הבאה: רבאט ● משלחת ישראלית תצא לביקור היסטורי בממלכה ●

- אריאל כהנא ודין שמואל אלמס

הנורמליזצי­ה עם מרוקו קורמת עור וגידים ומתקדמת לשלב הבא: ביום שלישי הבא תתקיים טיסה פומבית ורשמית ראשונה מישראל למדינה הצפון־אפריקנית.

על המטוס תהיה משלחת בכירה, בראשות ראש המל"ל מאיר בן שבת שתצא לביקור מדיני ברבאט. לבן שבת, שקיבל השבוע את העיטור הגבוה ביותר ממשרד ההגנה האמריקני, צפויים להצטרף בכירים ישראלים נוספים. המשלחת תשהה במרוקו יום אחד.

כפי שהיה בביקורים פורצי הדרך לאמירויות ולבחריין, גם הפעם המשלחת הישראלית תלווה על ידי בכירי הבית הלבן שעמלו על ההסכם עם מרוקו: חתנו ויועצו המיוחד של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר, השליח לעניינים בינלאומיים אבי ברקוביץ' וראש תאגיד הפיתוח הכלכלי הבינלאומי של ארה"ב אדם בולר. הצוות האמריקני הבכיר יהיה נוכח גם בביקור פורץ דרך זה, נותן החסות לטיסה ההיסטורית. עוד קודם לכן, ביום שני, יגיעו קושנר ואנשיו לישראל. הם ייפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם בכירים ישראלים נוספים.

בתוך כך, גורמים בכירים ממדינה מוסלמית גדולה באסיה שלישראל אין עימה קשרים דיפלומטיים, הגיעו לפני כשבועיים לתל אביב ונועדו עם נציגים ישראלים, כך נודע ל"ישראל היום". בראש המשלחת עמד יועצו הבכיר של מנהיג אותה מדינה. הרקע לביקור הוא האפשרות לנרמול היחסים בין המדינות, כפי שקרה עם מדינות נוספות בחודשים האחרונים. בשלב זה חל איסור מטעמים ביטחוניים ומדיניים לפרסם את שמה של המדינה ואת פרטיהם של הנציגים שביקרו בארץ. כזכור, השיחות מול המדינה המוסלמית הן חלק מרצף התקשורת עם מדינות ערביות ומוסלמיות שהחלו בחודשים האחרונים לכונן קשרים עם ישראל. הראשונות היו איחוד האמירויות ובחריין שחתמו על הסכם נורמליזציה - "הסכמי אברהם" - עם ישראל בטקס בבית הלבן בחודש ספטמבר.

לאחר מכן הגיע הסכם השלום בין ישראל לבין סודאן.

בשבוע שעבר הכריזו ישראל ומרוקו על נרמול היחסים הדיפלומטיי­ם ביניהן, ובקרוב אמורים להיחתם הסכמים לשיתופי פעולה בין המדינות.

 ??  ?? הדלקת נרות בקזבלנקה
הדלקת נרות בקזבלנקה
 ?? צילום: GettyImage­s ?? רבאט, בירת מרוקו
צילום: GettyImage­s רבאט, בירת מרוקו
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בן שבת
צילום: אורן בן חקון בן שבת
 ??  ?? ברקוביץ'
ברקוביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel