Israel Hayom

חגיגה של חורף: מזג אוויר סוער צפוי ברחבי הארץ; חשש להצפות ולשיטפונות

עמותת "חסדי נעמי" במיזם לגיוס מתנדבים שיסייעו בהבאת תרופות ומרשמים ● "ניצולי שואה נאלצים לבחור בין אוכל, תרופות או בדיקות"

- עדי חשמונאי

בעיצומו של המבצע השנתי לחלוקת מוצרי חימום לחורף לקשישים, נתקלו מתנדבי עמותת חסדי נעמי בתופעה חדשה: יותר ויותר קשישים סיפרו כי הם נמנעים מלהגיע לבדיקות רפואיות בשל הצו רך להשתמש באוטובוסים, המסכנים אותם בהידבקות בקורונה.

"השנה יש לנו המון פניות של אנשים שהקשר שלהם עם המשפחה רופף, והם מפחדים לצאת מהבית. הם מבקשים מאיתנו שנדאג למתנדבים שיקנו להם תרופות ויביאו להם אותם הביתה כי הם חוששים להתקהל בתור ולסכן את עצמם בהידבקות בקורונה", מספרת תשובה קברה, מתנדבת בעמותת חסדי נעמי. "בנוסף, קשישים וניצולי שואה מבקשים מאיתנו שנסייע להם במוניות כדי שיוכלו להגיע לבדיקות רפואיות ולבתי חולים. זה עולה עכשיו, כי עד הקורונה הם נסעו באוטובוסים, אבל בחורף הנוכחי הם מפחדים שנסיעה כזאת תסכן אותם בהידבקות בקורונה".

לנוכח התופעה החדשה מבקשת העמותה לצאת למיזם חדש שלצורך מימושו היא פונה לציבור ומבקשת לגייס מתנדבים. המיזם מבקש לחבר בין קשישים שצריכים להגיע לבדיקות לבין מתנדבים שיסיעו אותם לבדיקות ויחזירו אותם לביתם בסיומן. כמו כן, מבקשת העמותה לגייס מתנדבים שיאספו מרשמים מבתי הקשישים ויביאו את התרופות הנדרשות מבתי המרקחת לביתם.

"יש עכשיו צורך גדול יותר במתנדבים. אנחנו מנסים לארגן לקשישים מתנדבים, אבל גם כאן זה קשה בגלל מגבלות הקורונה", מוסיפה תשובה קברה. "אנחנו צריכים מתנדבים שיעבירו מוצרי חורף, מצרכי מזון, תרופות וגם יסייעו בהבאת הקשישים לבדיקות רפואיות".

"אנחנו במצב חירום - במלחמה", מסכם הרב יוסף כהן, יו"ר עמותת חסדי

נעמי " מאז הקורונה תומכת חסדי נעמי ב 150 אלף נזקקים באמצעות 20 אלף מתנדבים ב 45 נקודות חלוקה, ועדיין האנשים שלנו באפיסת כוחות. הקורונה הגבירה את המצוקות של הנזקקים, ואנחנו מוצאים עצמנו נלחמים במגוון חזיתות. אנחנו מקווים שהחיסון יסייע בהקדם כי אין ספק שהעמותות זקוקות למכונת הנשמה. קשישים וניצולי שואה נאלצים לבחור בין אוכל, תרופות או הגעה לבדיקות. אני מוצא עצמי עם דמעות בכל פעם שאני שומע את זה ונשבר לי הלב".

המעוניינים להתנדב מוזמנים לפנות לכתובת: naomi.org.il

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? תשובה קברה והמתנדבים
צילום: יהושע יוסף תשובה קברה והמתנדבים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel