Israel Hayom

הישג בינ"ל: ישראל במקום ה 9 במתמטיקה

נמצאו מעל הממוצע ● תלמידי כיתות ח', שנמדדו במבחני טימס בתקופה שלפני הקורונה, הצטיינו במתמטיקה ובמדעים ● שר החינוך לשעבר בנט: "גאה שההשקעה בתוכנית 'לתת חמש' השתלמה"

- נועם )דבול( דביר,

מעל הממוצע במתמטיקה וב מדעים - אך עדיין עם פערים בין תלמידים חזקים לחלשים: תלמידי ישראל בכיתות ח' שיפרו מעט את ההישגים שלהם בשנת 2019 במת מטיקה ובמדעים - כך עולה מתוצאות מבחני טימס שהתפרסמו אתמול.

במתמטיקה רשמה ישראל עלייה קלה של 8 נקודות )ציון: ,(519 והיא נמצאת במקום התשיעי בטבלה מבין 39 המדי נות המשתתפות. במדעים רשמו התל מידים עלייה קלה של 6 נקודות )ציון: ,(513 מה שהביא אותם למקום ה .16

מבחן טימס נועד להעריך את הידע והמיומנויו­ת של תלמידי כיתות ח' במ

תמטיקה ובמדעים. המבחן נערך בחוד שים אפריל מאי ,2019 כלומר עוד בטרם הקורונה פרצה לחיינו, ולא מן הנמנע כי הישגי תלמידי ישראל בכלל המבחנים הבינלאומיי­ם יספגו מכה קשה בהמשך.

נקודת זכות נוספת היא ששיעורי התלמידים המצטיינים בישראל 15%) במתמטיקה ו 12% במדעים( גבוהים מהשיעור החציוני הבינלאומי. כלומר, בישראל יש יותר תלמידים מצטיינים מבשאר המדינות המשתתפות.

לדברי יו"ר ימינה נפתלי בנט, שר החינוך לשעבר ומי שיזם את תוכנית "לתת חמש", שנועדה להגדיל את הישגי תלמידי ישראל במתמטיקה: "זו בשורה אדירה והישג אדיר לתלמידי ישראל במתמטיקה".

עוד הוסיף בנט כי "אני גאה לראות שהעבודה הקשה שהשקענו בנושאים הללו במהלך כהונתי כשר החינוך נו שאת פרי, וילדי ישראל מובילים במ דדים הללו. זה בזכות המאמצים האדי רים של המורים, המנהלים, מערכת החינוך וההבנה שהעתיד שלנו תלוי בעוצמה המדעית והמתמטית של ילדי ישראל".

אלא שעל אף הנתונים המשמחים, יש מקום לשיפור. הבעיה הראשונה היא ששיעורי התלמידים המתקשים ביש ראל 13%) בכל תחום דעת( עדיין נחשב גבוה, ושנית, יש פערים גדולים מדי בין ההישגים של תלמידים חזקים לבין תלמידים חלשים.

גם במתמטיקה וגם במדעים, פיזור הציונים בישראל גבוה מהפיזור הממוצע בקרב המדינות המשתתפות. במתמטיקה ישראל נמצאת במקום החמישי בפערי ההישגים, ובמדעים במקום ה .11 עם זאת, במשרד החינוך מציינים כי הפיזור הצטמצם בהשוואה למבחן טימס הקודם.

לטענתם, הדבר נובע משיפור ניכר בהישגים של התלמידים החלשים ביותר, לעומת שיפור מתון יותר )במתמטיקה( או יציבות )במדעים( בהישגים של הת למידים החזקים ביותר.

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? "העתיד תלוי בעוצמה המדעית והמתמטית של ילדי ישראל"
צילום: יהושע יוסף "העתיד תלוי בעוצמה המדעית והמתמטית של ילדי ישראל"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel