Israel Hayom

לבן בחלום שחור

לראשונה זה 16 שנים ריאל מדריד תגיע למחזור האחרון בשלב הבתים כשהיא חייבת ניצחון כדי להעפיל לשמינית הגמר ● בפעם האחרונה שזה קרה, הגלאקטיקוס עשו את העבודה מול רומא ● הערב, אחרי שנים של גישה אנטי גלקטית, הבלאנקוס מקווים שהצעירים יתעלו ויעשו את העבודה

- דור הופמן

ריאל מדריד לא רגילה להגיע למחזור האחרון בשלב הבתים כשחרב מונחת על צווארה. למעשה, מאז 1995 היא עברה את כל שלבי הבתים האירופיים שלקחה בהם חלק, ורק תשע פעמים הגיעה למחזור הסיום כשיש על מה לשחק. מצב כמו זה שהיא נמצאת בו היום - מחוץ לשני המקומות הראשונים וחובת ניצחון על בורוסיה מנשנגלדבאך - הבלאנקוס לא חוו כבר 16 שנים.

באופן אבסורדי, גם ב 2004 התייצבה ריאל למשחק האחרון מול רומא כשהיציעים באולימפיקו ריקים מאדם )בעקבות עונש שספגו האיט לקים(, וכצפוי עשתה את העבודה עם 0:3 חלק. הבלאנקוס אמנם הוד חו בשמינית הגמר על ידי יובנטוס, אבל המשחק ההוא הצליח לייצר רגע היסטורי, יותר נכון תמונה.

לאחר שפיגו כבש מהנקודה הלב נה, נתפסו באותה תמונה הפורטוגלי, דיוויד בקהאם, רונאלדו הברזילאי, ראול, וזינדין זידאן, כשאין אף אחד מסביבם. התמונה הזאת, עד היום, נח שבת לתמונת ה"גלאקטיקוס" היחידה.

16 שנים אחרי, ריאל שוב מגיעה למחזור האחרון כשהיא חייבת לנצח בחוץ מול יציעים ריקים. הזכר היחיד לגלאקטיקוס הוא האיש שעומד על הקווים )זידאן(, בעוד אדן הזאר, אולי הרכש הבין כוכבי היחיד של הקבוצה בשנים האחרונות, פצוע וחסר. תמו נה כמו זאת שצולמה ב 2004 בלתי אפשרית בריאל הנוכחית, כי הגישה היום היא אנטי גלקטית. במקום לקנות כוכבים בשיא תפארתם, המטרה היא למצוא אותם בתחילת הדרך, ובברזיל.

סומכים על הברזילאים

כבר כמה שנים שפלורנטינו פרס בטוח שהכדורגל הברזילאי הוא הק רקע הפורייה ביותר של כישרונות צעירים, ומי שנדרש למצוא אותם הוא ג'וני קלאפאט, ראש הכדורגל הדרום אמריקני של ריאל. קלאפאט אמנם נולד בספרד, אבל גדל בסאו פאולו ומכיר כל זאטוט שמקפיץ עשר פע מים. יש לו קשרים בכל המועדונים, יד חופשית להביא את מי שנראה לו והוא אחד האחראים לכך שריאל של השנים האחרונות הפכה למצבור של שחקנים צעירים, ובעיקר ברזילאים.

קלאפאט הצטרף ב ,2014 וכמו

 ?? צילום: ?? הרכב הגלאקטיקוס מול רומא ב 2004
GettyImage­s
צילום: הרכב הגלאקטיקוס מול רומא ב 2004 GettyImage­s
 ?? צילום: רויטרס ?? הזאר, הגלאקטיקו היחיד בסגל הקיים, פצוע וייעדר הערב
צילום: רויטרס הזאר, הגלאקטיקו היחיד בסגל הקיים, פצוע וייעדר הערב
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel