Israel Hayom

קרבות הישרדות

כשסכנת ההדחה מליגת האלופות מרחפת מעל ריאל מדריד, השבוע הקרוב עשוי לחרוץ את גורלו של זינדין זידאן ● אבל האם המאמן הצרפתי הוא האשם הבלעדי במשבר? ● על הצרות של הבלאנקוס, שיתארחו בשבת אצל סביליה

-

סאל אמרגי

זו לא הפעם הראשונה שבה זינדין זידאן מרגיש את החרב מתקרבת לצווארו, אך נדמה שהפעם האיום ממשי מתמיד. ההוכחה הכי טובה למצבו אינה דווקא התוצאות הרעות בליגה האלופות ובליגה הספרדית אלא הפרטים הקטנים, למשל שבמסיבות העיתונאים האחרונות הצרפתי קצת איבד את הסבלנות.

בשבת בסביליה זידאן יתייצב בפני מבחן כפול: כקבוצה, ריאל מדריד שלו חייבת להתקרב לאתלטיקו שכבר פתחה פער של שש נקודות עם משחק פחות. כמאמן, אם הוא יפסיד גם לאנדלוסים, המשחק הבא ברביעי מול מנשנגלדבאך יהפוך לגמר אמיתי, שעשוי לחרוץ את גורלו. אם ריאל לא תעבור לראשונה בהיסטוריה את שלב הבתים בצ'מפיונס, זידאן עשוי להיות מפוטר, ואם ינצח מול הגרמנים יחכה לו מכשול שלישי במספר, והקשה מכולם מבחינת מקצועית - הדרבי מול אתלטיקו.

הבלאנקוס לא יכולים להרשות לעצמם להיות מודחים מליגת האלופות בשלב כה מוקדם של העונה. זה לא רק עניין היוקרה, אלא גם חשוב כלכלית למועדון. ריאל העמידה העונה תקציב בסך 617 מיליון יורו, ואיבדה הכנסה של כ־003 יורו בגלל הקורונה.

לחבורה של זידאן לא מצפה משחק קל מול הקבוצה של ז'ולן לופטגי, שירצה לנקות את הכתם שהשאירה צ'לסי בסאנצ'ז פיחואן השבוע. יתרה מכך, לופטגי, ששוב ינסה להוכיח שפיטוריו מריאל היו לא מוצדקים, נתן כמה דקות זהב של מנוחה לשחקנים כמו קונדה, ג'ורדן, פרננדו ואוקאמפוס.

סדקים בשריון

ריאל נמצאת בטלטלה אחרי ההפסד מול שחטאר, ועם שבע נקודות בלבד בחמישה משחקים באלופות. "אנחנו במאזן רע מבחינת תוצאות אבל חייבים להמשיך. אם ננצח במשחק האחרון נגיע לשמינית הגמר", אמר זידאן, שענה על השאלה הכי חשובה: "איני מתכוון להתפטר, ממש לא".

השריון הענק שבנה לו זידאן, משמו כמותג ועברו המפואר כשחקן, ובעיקר כמאמן 11( תארים, מתוכם שלוש זכיות באלופות ושתי אליפויות ספרד), עשוי להתכווץ אם ריאל תודח מהצ'מפיונס. אחרי ההפסד בשלישי הנשיא פלורנטינו פרס, אולי כתוצאה מהכעס האינסטינקט­יבי, הדליף לכמה עיתונאים קרובים שמעמדו של זידאן תלוי במה שיקרה השבוע.

244 שעות אחר כך, מהמועדון מיתנו את האזהרה, אך המסר עבר לצרפתי. הציפייה במועדון היא שכפי שקרה לפני 13 חודשים במשחק באיסטנבול, זידאן שוב יצליח להתגבר על המאצ'בול וימשיך בתפקיד. אם ריאל תפסיד בסביליה ותודח מליגת האלופות, כבר מצפים במועדון שהצרפתי יתפטר או לפחות יגיע לסיכום על סיום דרכו עם הנשיא שרואה בו כמעט את בנו. זידאן ממש לא עוד מאמן עבור פלורנטינו פרס.

נשענים על הוותיקים

והאם בכלל זידאן אשם במשבר? כן ולא. הוא עשה הרבה טעויות ברוטציות (מרסלו ששיאו מאחוריו ומהווה חור ענק בהגנה), ממשיך להאמין בלוקה יוביץ' שבשנתו השנייה ממשיך להיות כישלון טוטאלי (רק שני שערים) בזמן שמי שאמור להיות המוציא לפועל העיקרי - אדן הזאר - רחוק מלהזכיר את הכוכב שהכריע משחקים עבור צ'לסי. במועדון גם לא אהבו את העובדה ששחקני בית כמו יורנטה ורגילון לא היו בתוכניותיו, אך זידאן לא האשם העיקרי. בקיץ המועדון לא החתים רכש משמעותי כדי לרענן את הקבוצה שעדיין מסתמכת יותר מדי על שחקנים ותיקים (החידוש היחיד הוא אודגור הצעיר). זו גם לא אשמתו ששחקני מפתח נפצעו, כגון פדריקו ואלוורדה, דני קרבאחל, קארים בנזמה וסרחיו ראמוס. הקפטן, שיעלה לשחק בשבת מול קבוצתו לשעבר, הוא לא רק הנשמה של הקבוצה והבלם הטוב בסגל, אלא פעמים רבות גם החלוץ הכי טוב שיש לזידאן.

 ?? צילום: אי.אף.פי צילום: רויטרס ?? יוביץ'. כישלון טוטאלי לה ליגה, מחזור 12 זידאן
צילום: אי.אף.פי צילום: רויטרס יוביץ'. כישלון טוטאלי לה ליגה, מחזור 12 זידאן
 ?? ריאל סוסיאדד אתלטיקו מדריד ויאריאל ריאל מדריד סביליה ?? קבוצה
ריאל סוסיאדד אתלטיקו מדריד ויאריאל ריאל מדריד סביליה קבוצה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel