Israel Hayom

דוהרים לדק ה ה 90

יום אחרי אישור החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, עדיין אין פריצת דרך במגעים בין הליכוד לכחול לבן ● הערכה: אם תהיה פשרה, היא תגיע רגע לפני הפיזור ב 23 החודש ● בינתיים, לפיד קרא לכחול לבן להצטרף, אך חטף מהרשימה של גנץ: "הוא לא חלופה לראשות הממשלה"

- מתי טוכפלד ודניאל רוט אבנרי

גם ביממה שאחרי ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת בק ריאה טרומית, אין פריצת דרך בחי לופי המסרים שעוברים בין הליכוד לכחול לבן. ההערכה בקרב הצדדים היא כי אם תהיה בסופו של דבר פשרה, היא תקרום עור וגידים רק בסמוך למועד האחרון שאחריו הכנסת אמורה לה תפזר: 23 בדצמבר. חילופי המסרים בין הצדדים לא יכולים להבשיל לכדי הסכם שימ נע את פיזור הכנסת, מאחר שהפע רים כעת אינם ניתנים לגישור. ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש מיו"ר כחול לבן בני גנץ לוותר על הרוטציה כדי לעצור את הבחירות, ואילו בס ביבת גנץ דורשים מנתניהו להעביר בחקיקה את קיום הרוטציה גם אם לא יאושר תקציב. לפי שעה, לאיש מהצ דדים אין עניין להיעתר להצעות אלה,

ובתנאים הנוכחיים מעדיפים הצדדים לצאת למערכת בחירות נוספת. יחד עם זאת, ייתכן שככל שיתקרב המועד הקבוע בחוק לפיזור הכנסת בסוף החו דש, ההצעות ייעשו רלוונטיות יותר והצדדים יתחילו לדון בהן ברצינות.

בינתיים, מתוח מאוד במה שנק רא פעם ה"קוקפיט". מפלגתו של בני

גנץ תקפה אמש בחריפות את יו"ר יש עתיד והשותף לשעבר, יאיר לפיד. הרקע: לפיד מנסה בימים האחרונים לאחד את מחנה המרכז תחת הנהגתו וקורא לכחול לבן להצטרף, בבחינת "מה שהיה היה".

אלא שבכחול לבן, מפלגה שנו דעת בעיקר בהודעות רכות למדי, תקפו את לפיד והוציאו את ההודעה הבאה: "לפיד לא היה ולא יהיה אל טרנטיבה לראשות הממשלה. אין לו שום סיכוי להקים ממשלה. מאז ומ תמיד ברח מאחריות, גם כשכיהן כשר אוצר כושל. המנהיגות ממנו והלאה, ולכן ימשיך לצעוק מהיציע - שם אין אחריות. גנץ היחיד שיוביל את מחנה המרכז בבחירות הבאות".

יעלון מחמיא לאיזנקוט

ואילו שותפו של לפיד, יו"ר תל"ם משה )בוגי( יעלון, בחר אתמול לה חמיא דווקא לגדי איזנקוט. "המטרה שלי היא להבטיח מהפך שלטוני", מסר יעלון, "אעשה מה שצריך לע שות כדי לסייע להוביל מהפך. לגבי גדי, אני מאמין שיקבל החלטות בבוא העת. הוא איש ראוי שטובת המדינה ושירות המדינה בראש מעייניו, נכס למסגרת פוליטית, שותף חשוב ומ רכזי למהפך שלטוני".

סקר: 67 מנדטים לימין

אמש פורסם בחדשות 12 סקר מנ דטים חדש. לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש ימין חרדים היה משיג 67 מנדטים - ומצליח לה קים ממשלה ללא צורך בהצטרפות של מפלגות מחוץ לגוש. גוש המר כז שמאל, ללא ישראל ביתנו, מקבל 46 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, הליכוד משיג 30 מנד טים. ימינה, בראשות ח"כ נפתלי בנט, מקבלת 21 מנדטים. יש עתיד תל"ם של לפיד ויעלון גורפת ,17 כחול לבן - .10 תוצאות נוספות: הרשימה המשותפת ,12 ש"ס ויהדות התורה

כחול לבן בתגובה ללפיד: "אין לו שום סיכוי להקים ממשלה. מאז ומתמיד ברח מאחריות, גם כשכיהן כשר אוצר כושל. המנהיגות ממנו והלאה"

יעלון על גדי איזנקוט: "אני מאמין שהוא יקבל החלטות בבוא העת. הוא איש ראוי שטובת המדינה ושירות המדינה בראש מעייניו"

שמונה כל אחת, ישראל ביתנו ומרצ - שבעה מנדטים כל אחת.

כשנשאלו משתתפי הסקר כיצד היה משפיע חיבור מחודש בין יש עתיד תל"ם בראשות ח"כ יאיר לפיד לכחול לבן, כשגנץ יהיה בה מספר :2 החיבור היה מניב 25 מנדטים - שני מנדטים פחות מאשר בריצה נפרדת של שתיהן. הליכוד, בתסריט זה, מת חזק במנדט אחד ל .31

 ?? צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90 ?? נתניהו וגנץ
צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90 נתניהו וגנץ
 ??  ??
 ?? צילום ארכיון: גדעון מרקוביץ' ?? איזנקוט
צילום ארכיון: גדעון מרקוביץ' איזנקוט
 ?? צילום ארכיון: אורן בן חקון ?? יעלון
צילום ארכיון: אורן בן חקון יעלון
 ?? צילום ארכיון: אורן בן חקון ?? לפיד
צילום ארכיון: אורן בן חקון לפיד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel