Israel Hayom

"בוחנים את צמצום האיכונים"

לאור השיפור במערך החקירות האפידמיולו­גיות, משרד הבריאות, השב"כ והמל"ל יבחנו מתווה לצמצום איכוני השב"כ ● השר אלי כהן: "אמצעי שהציל מאות אנשים" ● השלב הבא: יישומון הדרכון הירוק

- מיטל יסעור בית אור

האם יסתיים האיכון הגורף של השב"כ? משרד הב ריאות, השב"כ והמל"ל יבחנו מת ווה של שימוש באיכוני השב"כ באופן נקודתי, ולא באופן גורף. זאת, לאור השיפור בתחקור האפי דמיולוגי במסגרת מפקדת אלון של פיקוד העורף - כך נמסר בוועדת השרים לענייני מודיעין.

בדיון שהתקיים ביום רביעי השבוע אישרה הוועדה את הארכת האיכונים ב 14 ימים, ולא ב 21 ימים כפי שהיה נהוג עד כה. בשב"כ טענו מאז תחי לת הפעלת האיכונים בגל הראשון כי מדובר רק בכלי סיוע, ואף ביקשו לאורך התקופה לצמצם את השימוש בכלי זה. לעמדה זו היתה שותפה גם הרשות להגנת הפרטיות.

בישיבת צוות השרים השבוע ברא שות השר אלי כהן דנו נציגי משר די הבריאות והאוצר, הרשות להגנת הפרטיות ונציגי השב"כ בהיקף המשך השימוש בכלי השב"כ לאור השיפור במערך החקירות האפידמיולג­יות וב חלופות האזרחיות לאיכוני השב"כ. עמדת השב"כ היתה כי לאור שיפור היכולות של מפקדת אלון בביצוע חקירות אפידמיולוג­יות, הם מעו ניינים לשמש רק "רשת ביטחון" למ קרים שבהם יתבקשו, ולא להמשיך באיכונים גורפים.

בדיון הוחלט כי לאור השיפור בשי עור המאותרים באמצעות החקירות האפידמיולו­גיות, יש להאריך את השימוש בכלי השב"כ ב 14 יום נוס פים בלבד, ולא ב 21 יום כפי שהוארך עד כה. במהלך השבועיים הקרובים, לבקשת השר כהן, יגבשו משרד הב ריאות, השב"כ והמל"ל עמדה מוסכ מת למנגנון הפעלת האיכונים באופן ממוקד, המותאם להתפתחות המערך הכולל לקטיעת שרשראות ההדבקה.

עמדת השב"כ היא שככל שהשיפור בתוצאות החקירות האפידמיולו­גיות יימשך, כך סיוע השב"כ ישמש רשת ביטחון ויופעל בצורה מדודה ונקוד תית במקרים של חוסר שיתוף פעו לה בתחקורים או כשרמת התחלואה תעלה באופן שישפיע על יעילות התהליכים האחרים.

מנתוני פיקוד העורף מהשבוע האחרון עולה כי מספר המקומות שבהם נחקר שהה עומד על ,3.5 ומ ספר המגעים הממוצע לחקירה עומד על .11 בשבוע החולף בוצעו 6,497 חקירות.

המשימה הבאה

בדיון עלה גם נושא ה"דרכון הירוק" למחלימים מקורונה. נציגי משרד הב ריאות סקרו את תהליכי הפיתוח של אפליקציית הדרכון הבריאותי לגבי המחלימים והמתחסנים. השר כהן ציין כי להקלת ההגבלות על הציבורים האלה תיתכן תועלת כלכלית רבה

וחשובה, וכן לעסקים הסגורים כעת.

כמו כן, תיבחן האפשרות לשי לוב הדרכון הבריאותי באפלי קציית "רמזור" )בשלב עתידי( או באפליקציות ייעודיות אח רות, כך שיתאפשר חופש תנועה לאוכלוסיות הללו.

שר המודיעין אלי כהן: "כלי השב"כ הציל חיים של מאות אנ שים והקטין את הפגיעה הכלכלית במשק. לאור שדרוג מערך החקירות האפידמיולו­גיות על ידי משרד הב ריאות ופיקוד העורף, נבחן את היקף השימוש באיכון באמצעות השב"כ. המטרה המרכזית שמשרד הבריאות נדרש להשלים בהקדם היא דרכון בריאותי, לטובת המחלימים והמ תחסנים, לאור החשיבות הכלכלית שתהיה בשורה של ממש עבור עס קים מתחום הבילוי והפנאי שיוכלו להיפתח מחדש לאותו קהל".

איכוני השב"כ אושרו לראשו נה בגל הראשון ופעולתם התחד שה בחודש יולי, בכל מקרה שבו יש יותר מ 200 מאובחנים ביום ויש צורך בעזרה באיתור מגעים.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? אלי כהן
צילום: אורן בן חקון אלי כהן
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? האיכונים הסלולריים ישמשו "רשת ביטחון"
צילום: יהושע יוסף האיכונים הסלולריים ישמשו "רשת ביטחון"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel