Israel Hayom

מנצחים את הקורונה החיסונים קרובים מתמיד

מהפך: 4 מיליון חיסונים צפויים להגיע לישראל כבר החודש ● המשמעות: 2 מיליון אזרחים יוכלו להתחסן ממש בקרוב ● החיסונים יופצו לשימוש מייד לאחר אישור מינהל התרופות והמזון בארה"ב ● היעד: 100 אלף מחוסנים ביום ● משרד הבריאות בוחן הרחבת קבוצות התעדוף

- מיטל יסעור בית אור

החיסונים לקורונה צפויים לה גיע מוקדם ממה שהעריכו וב כמות גדולה מהצפוי: בפגישה שנ ערכה שלשום בין מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי למנהלי קו פות החולים, הוא עדכן אותם שא רבעה מיליון מנות חיסון צפויות להגיע כבר בחודש דצמבר.

הקופות התבקשו להתחיל להיערך ולחסן כבר בסוף דצמבר. החיסונים שצפויים להגיע יהיו החי סונים של חברת פייזר, שאושרו השבוע לראשונה לשימוש על ידי רשויות הבריאות בבריטניה ויידו נו ביום חמישי הבא במינהל המ זון והתרופות האמריקני שצפוי לתת להם אישור לשימוש חירום.

גורם באחת הקופות הסביר: "המ שמעות היא שנצטרך לחסן שני מי ליון איש במנה ראשונה, ובתוך 21 יום את אותם אנשים במנה שנייה. מדו בר בהיקפי חיסון של 100 אלף איש ליום. זה מאתגר, עבדנו כבר בקצב כזה בחיסוני שפעת, אלא שבחיסוני הקורונה יש אתגר לוגיסטי גדול יותר. הם גם לא מגיעים במזרק מוכן להז רקה והתהליך צפוי לקחת יותר זמן".

הוועדה המייעצת למשרד הבריאות בנושא תעדוף החיסונים עדיין לא גי בשה תעדוף סופי, אך כבר כעת ברור

שהקבוצות הראשונות שיתחסנו הן עובדי מערכת הבריאות )לפי ההערכה מדובר על יותר מ־001 אלף איש( ועוד 1.8 מבוטחי קופות החולים. קבוצת סיכון נוספת שתקבל את החיסונים בשלב מוקדם תהיה האוכלוסייה המבוגרת, מעל גיל 60 או .80

"יש מקום לאופטימיות"

גורם בוועדה המתעדפת את חיסוני השפעת ציין כי "עדיין חסר לנו מידע חשוב מיצרני החיסון כדי שנוכל לתכנן את תעדוף החיסונים. למשל, עדיין לא ידוע אם החיסון רק מגן עליך מלהידבק או מונע הדבקה. אם הוא רק מגן - נעדיף לתת אותו לאוכלוסייה קשישה. אם הוא מונע הדבקה נעדיף לחסן גם עובדי הוראה, מוכרים בחנויות, וכמובן צוותים רפואים.

בדיון נשמעו גם דעות שלפיהן כדאי לחסן כל מי שירצה להתחסן. אנחנו עדיין באפלה". גורם אחר בוועדה אמר: "דווקא לאור הגדלת הכמות אפשר להעריך שקבוצות התעדוף יתרחבו. כך למשל נוכל לחסן בני 60 ומעלה, ולא רק בני 80 ומעלה".

מוקדם יותר אתמול אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי באשר לחיסונים לנגיף שצפויים להגיע בשבועות הקרובים ארצה, כי המדינה נערכת לקבלם, וכי כיום מתקיימים דיונים בקרב מומחים על סדר ההעדפות לקבלת החיסון. "אף על פי שיש מקום לאופטימיות, אסור לנו להיות שאננים, אסור לנו להיות מתירנים יותר בהתנהגותנו בשל הסיכוי להתחסן", הזהיר.

"חייבים להמשיך לנהוג כשורה ולשמור על ההנחיות". עוד העריך כי בישראל יש כבר בין 700 אלף למיליון אנשים שנדבקו בקורונה והחלימו, ולא כולם נבדקו ואובחנו. ח"כ יואב קיש, סגן שר הבריאות, צייץ בטוויטר: "אנו מקווים שהחיסונים יגיעו מהר והרבה מהצפוי, כפי שדווח בשעה האחרונה. מברך את רה"מ נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין על ההישג המדהים. האתגר הבא - הסברה אפקטיבית על חשיבות ההתחסנות ועידוד הציבור להתחסן".

 ??  ??
 ??  ?? החלה הפצת החיסון באירופה
החלה הפצת החיסון באירופה
 ??  ?? שני מיליון מתחסנים כבר במשלוח הראשון צילום אילוסטרציה: אי.פי
שני מיליון מתחסנים כבר במשלוח הראשון צילום אילוסטרציה: אי.פי
 ??  ?? "ישראל היום", אתמול
"ישראל היום", אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel