Israel Hayom

משרד השיכון מסרב לשתף את קק"ל במינוי מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל

מינוי המנכ"ל ממשיך להתעכב, אחרי שמשרד השיכון ניסה למנות את עו"ד קווינט לתפקיד בדרך פסולה, לכאורה ● המשרד מסרב לשתף בהחלטה את קק"ל, שמחזיקה 13% מהקרקעות

- גלעד צוויק

עימותים בין שר השיכון לשר החקלאות ולקרן קיימת לישראל על רקע סאגת מינוי מנכ"ל לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

מסמכים שהגיעו לידי "ישראל היום" מלמדים כי משרד השיכון מסרב להיוועץ בקק"ל בסוגיית מינוי מנכ"ל רמ"י - אף שקק"ל מחזיקה ב־31 אחוז מקרקעות המדינה, ובניגוד לכתב האמנה ,1961־מ הקובע במפורש כי הממשלה תמנה מנהל לרמ"י "לאחר התייעצות עם הקרן הקיימת לישראל". לטענת יועמ"ש משרד השיכון, עו"ד אלעזר במברגר, אמנה זו אינה רלוונטית עוד ועל כן חובת ההיוועצות עם קק"ל "חלפה מן העולם" ו"לא קיימת חובה משפטית להיוועץ בקק"ל טרם מינוי מנהל חדש לרמ"י". המשמעות: לקק"ל לא תהיה זכות להשפיע על זהות האדם שיהיה נאמן על קרקעותיה. בתגובה בקק"ל שוקלים לפעול להוצאת ניהול קרקעותיה מרמ"י.

עו"ד במברגר טוען כי חוק משנת 2009 ביטל את האמנה, שלפרשנותו היתה רלוונטית רק למינוי המנהל הראשון של מינהל מקרקעי ישראל, יוסף ויץ ז"ל, שגם שימש בכיר בקק"ל. יועמ"ש משרד השיכון כתב: "ההתנהלות רבת השנים של הצדדים משקפת באופן ברור את הפרשנות הנכונה להבנות שקיבלו ביטוי באמנה ההיסטורית".

יועמ"ש משרד השיכון אף מסרב להצעת קק"ל למנות משקיף מטעמה בהליך ועדת האיתור.

שר החקלאות אלון שוסטר שלח מכתב לשר השיכון יעקב ליצמן ולנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, שבו הוא מתלונן על התעלמות מבקשתו הקודמת כי משרדו יהיה מעורב במינוי חברי ועדת האיתור למנכ"ל רמ"י.

השר התייחס לחשיפת "ישראל היום" מלפני כשלושה שבועות בדבר פניית ארגון לביא למשרד השיכון בטענה כי דרישות הסף להגשת מועמדות למנהל רמ"י נתפרו למידותיו של עו"ד יעקב קוינט - המשמש כיום מנהל רשות החברות הממשלתיות. בלביא דרשו ממשרד השיכון לשנות את תנאי הסף של המכרז ולהאריכו. האולטימטום אכן נשא פרי, ובמשרד השיכון האריכו את המועד האחרון להגשת המועמדות ושינו את תנאי הסף, כך שגם בעלי ניסיון ניהולי מהמגזר הפרטי יוכלו להגיש מועמדותם.

כעת עו"ד במברגר מסרב לאפשר לנציגי קק"ל לשבת בוועדת האיתור בשם הגנה על "הליך שוויוני ונטול שיקולים זרים".

 ?? צילום: אריק סולטן ?? השר ליצמן
צילום: אריק סולטן השר ליצמן
 ?? צילום: אייל מרגולין/ ג'יני ?? השר שוסטר
צילום: אייל מרגולין/ ג'יני השר שוסטר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel