Israel Hayom

הוא אמר, היא אמרה

מלחמת גרסאות בין מכבי להפועל חיפה בעקבות האירועים בסיום הדרבי במוצ"ש ● האדומים טוענים לתנועה מגונה מצידו של חזיזה; הירוקים מספרים על קללות מצד "בעלי תפקידים רשמיים" וזוכים לגיבוי מדו"ח המשקיף ● שתי הקבוצות צפויות לעמוד לדין

- ליאב נחמני

האירועים בסיום הדרבי החיפאי 1:2) להפועל( עשויים להביא להעמדה לדין של שתי הקבוצות. הפו על חיפה צפויה לעמוד לדין בשל דו"ח המשקיף, אבי לוי, שבו נכתב כי "בעלי תפקידים" במועדון קיללו את שחקני מכבי חיפה עם ירידתם לחדרי ההלבשה בסיום המשחק. "מדובר באירוע מביש וצורם", ציין המשקיף והוסיף: "האירוע גרם להתלהטות הרוחות בין נציגי הק בוצות, ובוודאי לא מקובל כי 'בעלי תפקידים רשמיים' יתנהגו בצורה כזו".

עוד נכתב בדו"ח: "אף אחד שנכנס לתחומי האצטדיון אינו מוגדר כאוהד, וכל האנשים הנכנסים לאצטדיון מזוהים ברמה השמית על פי סיווג תפקידם. זאת בהתאם להוראות מינהלת הליגות ומש רד הבריאות, קרי: בעלי התפקידים הם אלו שקיללו וגידפו את שחקני קבוצת מכבי חיפה".

בהפועל קראו כבר אתמול למתנ דב שהיה בשירות המועדון והשעו אותו מכל פעילות. "המועדון מגנה כל גילוי אלימות או חוסר ספורטיביות", נמסר בתגובה לאירועים מהצד האדום, "לא היו יריקות לעבר שחקני מכבי חיפה כפי שנטען, ולגבי הקללות, אותו מתנדב )מודד חום בשערי הכניסה( ננזף והושעה מתפקידו. נושא האבטחה ומיקום המא בטחים יעבור רענון".

לצד הדברים הללו, בהפועל ממשיכים לטעון לתנועה מגונה שביצע קשר הירוקים דולב חזיזה לעבר אנשי הק בוצה. "אנו מצפים שבמכבי חיפה לא יעברו לסדר היום על התנהגותו הפרועה של חזיזה, שהלהיט את היצרים לאורך המשחק ובסיומו", נמסר מהאדומים.

עם זאת, חזיזה עצמו מכחיש בתוקף את הדברים וממכבי מסרו במלחמת הג רסאות: "בהמשך להאשמות אנשי הפועל חיפה, לאחר בדיקה ובירור המקרה מול דולב, השחקן לא ביצע שום תנועה מגו נה. דו"ח המשקיף שהיה עד לאירועים מיטיב לתאר את שהתרחש אמש, ושמו של השחקן, מיותר לציין, לא הוזכר. לשחקן שמורה הזכות לפעול בכל מישור נגד הפגיעה בשמו".

לצד התגובה, בסביבתו של השחקן סיפרו כי הוא נחוש לנקות את שמו מה טענות של אנשי הפועל, וכי הוא בודק את הדברים מבחינה משפטית.

"בדיחה, הכל פה בדיחה"

והיה גם דו"ח השופט אוראל גרינפלד, שעשוי להוביל להעמדה לדין של מנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב. גרינפלד ציין בדו"ח כי בן דב אמר לשופט הרביעי גל לייבוביץ' "אתם בדיחה". לטענת צוות השופטים, הדברים נאמרו שלוש פעמים, וכעת יצטרך תובע ההתאחדות להחליט אם להעמיד את בן דב לדין.

בצד הירוק טענו כי "הדברים נאמ רו בתום המשחק, עם ירידת השחקנים

והצוות מהמגרש, וזאת משום שהחלה ללא סיבה אלימות מצד אנשי הפועל ביציע - אלימות שכללה קללות קשות ויריקות מבזות לעבר שחקני הקבו צה". עוד הסבירו הירוקים כי "המנכ"ל שעמד מנגד ביקש את התערבות צוות השופטים שיפנו לאנשי הפועל ויעצרו את האלימות, אך צוות השופטים הת עלם . אסף, מנגד, אמר לשופט הרביעי 'בדיחה, הכל פה בדיחה'".

ויש גם הניצחון בדרבי, שהקנה להפו על חיפה שלוש נקודות לראשונה העו נה. במועדון האדום הודו כי "ההחלטה של יואב כץ לתת לחיים סילבס קר דיט הוכיחה את עצמה", והוסיפו: "כולם מיהרו לפטר את המאמן, אבל טוב שנתנו לו עוד זמן לגבש את הקבוצה".

כבר מחר מחכה לאדומים מקריית חיים משחק בית מול בני יהודה. וויליאם אגאדה בספק עקב מתיחה בשריר הירך האחורי. נס זמיר, שנכנס כמחליף בד רבי, כבש ובישל, צפוי לפתוח במקומו.

 ?? ?? חזיזה. מכחיש את הטענות נגדו
חזיזה. מכחיש את הטענות נגדו
 ?? ?? מאבוקה מול זמיר. המאבקים נמשכו גם אחרי שריקת הסיום צילומים: אלן שיבר
מאבוקה מול זמיר. המאבקים נמשכו גם אחרי שריקת הסיום צילומים: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel