Israel Hayom

דווקא עכשיו, חלל אמנות חדש

מנהלת מוזיאון ת"א לשעבר, סוזן לנדאו, ואספן האמנות סטיב נסימה משיקים חלל חדש לאמנות בת"א ● בתערוכה הראשונה, שתיפתח מחר, יוכלו לבקר עד 15 איש

- מאיה כהן

דווקא בימי הקורונה ייפתח מחר ברחוב אחד העם בתל אביב חלל חדש לתערוכות אמנות. מאחורי המיזם הזה עומדים שניים: סוזן לנדאו, מי שהיתה מנהלת מוזיאון תל אביב והאוצרת הראשית במוזיאון ישראל בירושלים, ואיש העסקים סטיב נסימה, שהוא אספן אמנות ותיק.

את החלל, שייקרא "נסימה לנדאו", ישיקו השניים מחר עם פתיחה של תערוכה קבוצתית בשם "מתח גבוה", שכוללת 35 עבודות של 15 אמנים מבטיחים, רובם נח שפים לראשונה בישראל. בין האמנים שמ ציגים בתערוכה: ג'ונתן אדלהובר, דניאל אורצ'רד, דרק איילוורד, האני אלפטן, וודי דה אותלו, ג'אמי הולמס, כריסטופר הרט מן, אן טובי, נירית טקלה, גיא ינאי וגדעון רובין. בחלל יוכלו לבקר עד 15 איש בו בזמן, בהתאם למגבלות הקורונה.

"הרעיון הראשוני היה לעשות תערו כת פופ אפ, חד פעמית וזמנית", מספ רת לנדאו, "חיפשנו חלל, והחלל הזה קסם לנו. חשבנו שיש בו פוטנציאל. סטיב גילה אומץ רב והחליט לקחת את החלל הזה לת קופה ארוכה. בתוך שישה שבועות הרמנו את הפרויקט הזה, למרות הגבלות הקורונה והאתגר העצום. אנחנו רוצים להתמקד בא מנים בתחילת דרכם ולהביא אמנות מחו"ל, כי אין כל כך הזדמנות לראות כרגע עבו דות בחו"ל, אנשים לא נוסעים ולא פשוט להביא אמנים בינלאומיים לארץ. אמרנו שניקח את הסיכון - ויצאנו לדרך".

נסימה מוסיף: "אני לא אוהב לשבת בשקט במשברים. אני לא מאלה שיושבים ומחכים שהסערה תעבור. משברים הם גם הזדמנויות לעשות מעשה אמיץ ורדיקלי, וזה הרגיש לי בבטן נכון. לעשות משהו טוב בשבילי וגם בשביל השכונה. אני אספן כבר 26 שנים, ועבורי זו קודם כל תשוקה".

לדברי לנדאו, "אני לא קוראת למקום הזה גלריה, כי לרוב גלריה מייצגת אמ נים ספציפיים. אנחנו לא מייצגים אמנים אלא מארגנים תערוכות. אנחנו מתכוונים גם לפעול כקרן, לבנות אוסף שהוא לא למטרות רווח, שאחר כך יוכלו להשאיל ממנו לתערוכות אחרות".

לדברי נסימה, "אמנות אולי לא מוג דרת כמשהו 'חיוני', אבל במיוחד בימים החשוכים והנוראים האלה תמונה נעימה יכולה לרגש, יצירת אמנות יכולה להר גיע. יש המון חשיבות לתרבות ולאמנות, ואני מאמין בכוח שלהן".

 ?? ?? לנדאו ונסימה צילום: מאיר כהן
לנדאו ונסימה צילום: מאיר כהן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel