Israel Hayom

ניחוח בחירות: בליכוד נערכים לפריימריז

בכירים במפלגה מעריכים: פריימריז יסייעו לנתניהו ולליכוד לקראת הבחירות ● "השרים והח"כים עובדים כבר כאילו נפלה החלטה ומהדקים קשר עם פעילים" ● דנון: "אפעל כדי שהפריימריז אכן יתקיימו"

- יהודה שלזינגר

מערכת הבחירות עוד לא יצאה לדרך באופן רשמי, אך בליכוד כבר נערכים לה ועל השולחן דנים בסוגיית קיום הפריימריז במפלגה.

במוצאי השבת שעברה ערך נתניהו שיחות עם כמה בכירים בליכוד, ביניהם גם שרים בכירים, בשאלה אם לערוך פריימריז או גם הפעם לדאוג לביטולם. מצד אחד אומרים בכירים במפלגה כי פריימריז בתקופה הקרובה יכולים להיות יעילים עבור נתניהו ומפלגתו: התעוררות השטח בתקופה שבה הסקרים פחות מחמיאים, רצון של שרים להיראות יותר בתקשורת ולדבר בשבחו של נתניהו והישגיו, לדברי בכיר במפלגה, כמו גם דחיקת אנשים שנתניהו לא רוצה לראות בשורות המפלגה - כמו ח"כ מיכל שיר ושרן השכל,

והורדת גדעון סער בכמה מקומות. מצד שני, אומרים במפלגה כי עלות עריכת פריימריז היא בין שבעה לתשעה מיליון שקלים, כספים שיכולים לשמש את המפלגה לקראת הקמפיין המתקרב.

"לכולם ברור שאנחנו כבר בתקופת בחירות או לפחות טרום בחירות", אומר בכיר במפלגה ל"ישראל היום", "השרים והח"כים עובדים כבר כאילו נפלה החלטה על פריימריז, מהדקים קשר עם פעילים, עם חברי מרכז, אפשר לראות את כמות המסרונים האדירה שמקבלים אנשי הליכוד מח"כים כדי להבין שיש היערכות. הפעם, גם יהיה קשה לטעון בפני בית הדין של המפלגה שצריך לבטל את הפריימריז כי הבחירות נפלו בהפתעה או שלא ידעו עליהן. זה באוויר כבר חודשים ארוכים, כמעט מאז היום הראשון שהממשלה הזאת הוקמה. יחד עם זאת, ראש הממשלה עדיין לא החליט, ואת ההחלטה בעניין יקבל רק ברגע האחרון". יצוין כי רוב השרים במפלגה מתנגדים לעריכת פריימריז.

במהלך השבוע האחרון התייחס השר זאב אלקין לאפשרות של פריימריז במפלגה, ואמר בראיון לרדיו קול ברמה: "אני לא מפחד מהפריימריז. לא יהיו תזוזות גדולות, הח"כים הצעירים נמצאים בסכנה על מקומם, ולכן יש שטוענים שלא צריך לקיים פריימריז. אני רואה עניין בשימור המצב הקיים". הח"כ לשעבר דני דנון אמר בשבוע שעבר כי "אני חושב שנכון שיתקיימו בחירות לרשימת הליכוד, אני שומע ח"כים שמנסים להעתיק את הרשימה לבחירות הבאות ואני אפעל על מנת שיתקיימו פריימריז".

 ?? ?? דנון צילום: אי.אף.פי
דנון צילום: אי.אף.פי
 ?? ?? סער צילום: אורן בן חקון
סער צילום: אורן בן חקון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel