Israel Hayom

גנץ יקים ועדת בדיקה בפרשת הצוללות; בליכוד תקפו: "הוא במצולות בסקרים"

שר הביטחון מינה את השופט בדימוס סטרשנוב לעמוד בראש הוועדה ● היועמ"ש יגביל את תחומי פעילותה ● השר אוחנה צפוי להקים ועדה מקבילה לפרשת "הממד החמישי": "אני דווקא בעד בדיקה"

- דניאל רוט אבנרי, לילך שובל, יהודה שלזינגר, גדעון אלון, יאיר אלטמן ואיציק סבן

דקות אחדות לאחר הפרסום בחדשות 12 על הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות, טענו בכ חול לבן כי היו"ר בני גנץ רק "בוחן" אפשרות כזו, בשלב זה. ובכן, שבוע ימים לאחר מכן - מתברר כי שר הביטחון סיים לבדוק את הנושא.

"החלטתי להקים ועדת בדיקה ממשלתית לחקר רכש הצוללות וכלי השיט, לאחר עבודת מטה נר חבת", הודיע גנץ, "השופט )בדי מוס( אמנון סטרשנוב יעמוד ברא שות הוועדה שתוקם בהתאם לסעיף 8א' לחוק הממשלה". הוא הוסיף כי "ועדת הבדיקה של משרד הביטחון תוכל לשפוך אור על חלק מהתה ליכים שהביאו לרכש הצוללות וכלי השיט, לבחון את הנהלים ואופן ביצוע ההתקשרויות. מסקנות הוועדה יפור

סמו באופן שקוף לציבור, לאחר בי צוע עבודת ביטחון המידע הנדרשת".

שר החוץ גבי אשכנזי בירך את גנץ על המהלך וצייץ: "לא נאפשר פגיעה בקודש הקודשים". שר המ שפטים אבי ניסנקורן היה קצר בה תייחסותו וכתב בטוויטר כי מדובר ב"החלטה חשובה".

הוועדה תתמקד בנושאים הבאים: הפרוצדורה בהליכי הרכש של מער כת הביטחון בנוגע לספינת המגן סער 6 והצוללות, ממשקי העבודה בין כל הגורמים העוסקים ברכש ובהם מע רכת הביטחון, משרד ראש הממשלה והמועצה לביטחון לאומי, תחומי האחריות של צה"ל בהליכי הרכש ומעמדם של המתווכים בעסקאות.

שר הביטחון הנחה את חברי הוועדה לעבוד מול הדרג המקצועי במשרד הביטחון והדגיש בפניהם כי הם נד רשים לבצע את עבודתם באופן עצ מאי, ללא מעורבות הדרגים הפולי טיים. כמו כן, הדגיש גנץ כי מסקנות הוועדה, לאחר ביצוע עבודת ביט

חון המידע הנדרשת, יפורסמו באופן שקוף לציבור.

בתגובה על הודעת גנץ נמסר מט עמו של היועמ"ש מנדלבליט: "לנו כח ההשקה בין נושאים שונים בע בודת הוועדה לבין החקירה הפלילית שנוהלה בפרשה המכונה פרשה ,3000 היועמ"ש יעביר את הנחייתו המש פטית לגבי עבודת הוועדה ושדות פעילותה, בשים לב לצורך למני עת פגיעה בהליכים פליליים תלויים ועומדים, שעל פי דין הוא השיקול הגובר והעיקרי".

בליכוד תקפו את ההחלטה. "רק לפני ארבעה חודשים גנץ אמר שאין סיבה לחקור את הנושא מכיוון שאפי לו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה בארבעה חודשים? גנץ לא מצליח להתרומם מהמצו לות בסקרים, אז הוא ממחזר צוללות כדי לקושש קולות בזמן שהמפלגה שלו עסוקה במריבות פנימיות", נמסר בהודעה רשמית מטעם הליכוד.

עוד טענו במפלגה כי "הצי בור הישראלי חכם ורואה את הת רגילים שלהם. מוטב שכחול לבן תצטרף לראש הממשלה במאמצים למען הצלת חייהם של אזרחי יש ראל והבאת חיסונים למדינה במקום להתעסק בתרגילי סרק פוליטיים".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה צייץ: "אני דווקא בעד בדיקת פרשת הממד החמישי". יצוין כי אוחנה אכן שקל זאת עוד בטרם הודעת גנץ. כז כור, הפרשה נחקרת בידי הרשות לה גבלים עסקיים, וממצאיה טרם פורסמו.

ל"ישראל היום" נודע כי אוחנה כבר שוחח עם לפחות שופט )בדימוס( אחד כדי שיעמוד בראש הוועדה, אך גורמים בסביבתו טוענים כי אין כל הכרח שבראשה יעמוד שופט - כך שההרכב עדיין לא סופי ומתגבש בימים אלה.

 ?? ?? השר גנץ לצד השופט סטרשנוב
השר גנץ לצד השופט סטרשנוב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel