Israel Hayom

שר בכיר: "ביידן מחויב לביטחון ישראל"

בישראל נערכים לנשיא הנבחר ביידן ● השר הנדל: "הערכים המשותפים ששתי המדינות חולקות הם מעל לכל הנהגה פוליטית" ● השר עמיר פרץ: "מודה לטראמפ על תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל"

- אריאל כהנא, יורי ילון ודניאל סיריוטי

לאחר ארבע שנים של ירח דבש עם דונלד טראמפ, במערכת המדינית בי שראל מתחילים להפנים את המהפך הצפוי בבית הלבן.

שרים מגוש כחול לבן בירכו באופן רשמי את הנשיא הנבחר. יו"ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה, עמיר פרץ, הודה לנשיא טראמפ "על תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל ועל תרומתו להשגת הסכמי שלום עם מדינות ערביות, והביע תקווה כי ממשל ביידן ימשיך את גל הסכמי השלום ויחדש את ההידברות בין ישראל לפל שתינים במגמה להביא לפתרון של שתי מדינות לשני עמים שיחיו בשלום ובביטחון זו לצד זו". פרץ ציין כי "הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, הוכיח לאורך כל שנות פעילותו הציבורית שהוא ידיד אמת של ישראל ומחויב לשמירה על ביטחונה".

שר נוסף שבירך הוא יועז הנדל. "מברך את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. משוכנע שימשיך להיות ידיד אמת ושותף של מדינת ישראל", הגיב שר התקשורת, "תודה לנשיא טראמפ על הידידות וקדנציה מופלאה שבה קידם את היציבות האזו רית והכניס שלום מתוך עוצמה ואיזון. הערכים המשותפים שמדינת ישראל וארה"ב חולקים הם מעל לכל הנהגה פוליטית".

מאידך, באגף הימני של ממשלת האחדות נשמרה אתמול השתיקה. ראש הממשלה ושרי הליכוד נמנעו מלברך את ביידן וזאת בשל הוד עתו של טראמפ כי ייצא למאבק משפטי. נתניהו הנחה עוד בסוף השבוע את השרים שלא לה

תייחס לבחירות בארה"ב. עם זאת, במהלך שי חות סגורות, בכירים בליכוד הזכירו את הצהרו תיו של ביידן, במשך עשרות שנים, על מחויבותו לביטחון ישראל.

שר בכיר בממשלה אמר ל"ישראל היום" כי "ביידן רואה עצמו מחויב לביטחון ישראל וכך אכן פעל כאשר שימש יו"ר ועדת החוץ בסנאט. אכפת לו מישראל ולא רק במובן של אינטרסים אמריקניים. בשונה מאובאמה, שהחל להתקרב לישראל רק לקראת המרוץ לנשיאות, ביידן מביא את המורשת הזו מהבית".

מי שכן הגיב לתוצאות הבחירות ממפלגת הליכוד הוא ח"כ ניר ברקת. "אני מברך את ג'ו ביידן על הכרזתו כנשיא הנבחר של ארה"ב ומאמין שתחת הנהגתו תימשך מערכת היחסים האמיצה והחיובית בין שתי המדינות", צייץ ברקת בטוויטר, "אני מודה מעומק הלב לנ שיא היוצא דונלד טראמפ על תרומתו האדי רה למדינת ישראל בארבע השנים האחרונות. לעד תיחקק בהיסטוריה של עם ישראל כידיד אמת שלנו".

מי יהיה הצוות?

גורמים במערכת המדינית אומרים כי מב חינתה של ישראל השאלה היא מי יהיה הצוות שימנה ביידן.

"אנשים כמו דן שפירו, אנתוני בלינקן וני קולס ברנס הם תומכים אמיתיים של ישראל, אנשים טובים שאפשר לעבוד איתם גם אם יהיו איתם חילוקי דעות. מנגד, אם את הקשר עם ישראל ינהלו אנשים מהאגף הרדיקלי של המ פלגה, כמו סוזן רייס, יהיה יותר מסובך".

 ??  ?? טראמפ
טראמפ
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ ?? רה"מ נתניהו והנשיא הנבחר ביידן
צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ רה"מ נתניהו והנשיא הנבחר ביידן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel