Israel Hayom

יריד "צבע טרי" יתקיים אונליין

היריד מציע למכירה עבודות אמנות ועיצוב של אמנים ישראלים בני זמננו, והוא מתקיים מדי שנה מאז 2009 ● השנה הוא יתקיים לראשונה במתכונת מקוונת וייפתח ב־82 באוקטובר

- מאיה כהן

"צ־בע טרי", יריד האמנות והעיצו־ב שמתקיים מדי שנה מאז ,2009 יתה קיים השנה ־באופן מקוון. מדו־בר ־ביריד שמאפשר לקהל לרכוש ע־בודות של אמנים ישראלים ־בני זמננו. כמו כן, הוא מאפשר לאמנים עצמאיים, שאינם מיוצגים על ידי גלריות, להציג ע־בודות לקהל.

היריד יושק אונליין ־בה82 ־באוקטו־בר ויישאר ־באוויר לזמן ־בלתי מוג־בל כרגע. זאת, ־בניגוד ליריד הפיזי שמתקיים מדי שנה ־במשך סוף ש־בוע אחד ־בל־בד. הכניה סה לאתר היריד והצפייה ־בע־בודות תהיה ־בחינם. זאת לעומת היריד הפיזי, ש־בו נגה ־בים מדי שנה דמי כניסה מקהל המ־בקרים.

"ירידי צ־בע טרי מושכים אליהם מדי שנה קהל סקרן של יותר מה03 אלף מ־בה קרים", אומרות יפעת גוריון ושרון טיה ליגר, מייסדות "צ־בע טרי". "לתחושתנו, השנה, כשאנו ־בעיצומו של מש־בר הקוה רונה, הכמיהה של הקהל לאמנות ולה תר־בות לא שככה, והיא ג־בוהה מתמיד. חשו־ב לנו להמשיך את המסורת, על אף ההג־בלות והאתגרים".

לד־בריהן, "הכל נקטע לקהילה היצירה תית ־באחת, אין מתווה ואין חזרה או אופק, וגם הצי־בור חווה קשיים נפשיים ורגשיים. דחינו את היריד כ־בר שלוש פעמים, ע־ברנו תהפוכות עד שהגענו לפלטפורמה הזאת".

חממת האמנים העצמאיים כוללת השנה ע־בודות של 38 אמנים ואמניות. ־בחממת העיצו־ב יוצגו ע־בודות של 32 מעצ־בות ומה עצ־בים ישראלים צעירים, ו־בהם ריהוט, גופי תאורה, וע־בודות קרמיקה וזכוכית. נוסף על כך יכלול היריד את פרויקט "הגה לויה הסודית", ש־במסגרתו מוצעות למה כירה כאלף גלויות שצוירו על ידי אמנים מוכרים, אמנים צעירים, סטודנטים, תלה מידים ועוד. ־בעת רכישת הגלויה, הרוכשים אינם יודעים מי האמן או האמנית שעומה דים מאחוריה, ורק לאחר רכישתה - מתה ־ברר להם מי צייר אותה. הגלויות נמכרות ־במחיר אחיד של 190 שקלים. ־בין האמנים שתרמו השנה גלויות סודיות: מיכל נאמן, יאיר ־ברק, טלי ־בן ־בסט, גלעד כהנא, פיליפ רנצר, דגנית ־ברסט, זויה צ'רקסקי, צי־בי ג־בע וע־ברי לידר.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel