Israel Hayom

ניצי וצבאי: גנץ שבר שתיקה; בימין תקפו

"חוסן לישראל" השיקה ארבעה סרטונים: התפארות על חיסול מחבלים - וכמיהה לשלום ● השרה גמליאל: "מי היה ראש הממשלה כשגנץ חיסל את ג'עברי?"

- לילך שובל, יהודה שלזינגר ודניאל סיריוטי

גנץ מעלה הילוך: לקראת מסיבת העיתונאים שהוא צפוי לכנס בשבוע הבא, מפלגתו השיקה סרטוני תעמולה ראשונים.

מטה "חוסן לישראל" הפיץ אר בעה סרטונים ביטחוניים, המציגים קו צבאי ניצי לצד קו מדיני מתון. שלושה מתוך הסרטונים הציגו את פעולותיו של גנץ כרמטכ"ל. בסרטון נוסף, תחת הכותרת "אני לא מוכן שיחיה כאן דור ללא תקווה", הוצגו בין היתר תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר הרשות הפ לשתינית, יאסר ערפאת, תמונה של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין עם נשיא מצרים אנואר סאדאת, ותמונה של יצחק רבין עם חוסיין מלך ירדן, לצד האמירה בקולו של גנץ: "זו לא בושה שתהיה כמיהה לשלום, זו לא בושה שתהיה חתירה לשלום".

ברקע הסרטון נשמע קולו של גנץ: "אנחנו רוצים לשלוח את היל דים שלנו להילחם בעוד 25 שנה? לא. אבל אולי נצטרך לעשות את זה? כנ ראה שכן. מה נגיד להם? שלא עשינו כלום? שלא ניסינו? שלא חתרנו? אני לא מוכן שיחיה כאן דור שלם ללא תקווה, כשיכול להיות פה אחרת".

הסרטונים האחרים, כאמור, מציגים את הפעלת הכוח של גנץ כרמטכ"ל. באחד מהם מתגאה גנץ בחיסולו של רמטכ"ל חמאס בעזה, אחמד ג'עברי, בפעולה שהיתה מכת הפתיחה למב צע "עמוד ענן" ב .2012 בסוף הסרטון הכתובית: "רק החזק מנצח".

סרטון נוסף תחת הכותרת "חל קים מעזה חזרו לתקופת האבן" הראה את ההריסות בעזה לאחר מבצע "צוק איתן", עם כיתוב: "חמאס סופג מכה אחר מכה".

"גנץ נרדם בעמידה"

במפלגת "הימין החדש" תקפו את גנץ על הסרטונים. "גנץ פצח בקמ פיין שמתרברב ב'הצלחותיו' הגדולות ב'צוק איתן'. מכיוון שמדובר בדיני נפשות, על עתיד ההנהגה הביטחו נית של ישראל, חובה עלינו להציג את האמת: בני גנץ נרדם בעמידה ביחס למנהרות הטרור מעזה, דבר שכמעט הוביל לאסון טרור נורא. יצאנו להשמדת המנהרות לא בזכות בני גנץ, אלא למרות בני גנץ". גם בעמוד הפייסבוק של הליכוד פרס מו פריים מתוך הסרטון עם הכיתוב "אני לא מוכן".

השרה גילה גמליאל כתבה: "צפי תי בסרטונים ואני קצת מבולבלת. מי היה ראש ממשלה כשבני גנץ חיסל את ג'עברי, הרג 1,300 מחבלים ופגע 6,500ב מטרות? ירון ברלד? משה דץ? מי שאחראי למצב הביטחוני הטוב בתולדות המדינה זה הליכוד".

גם חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, תקף: "מזל שגנץ לא דיבר עד עכשיו, כי הדבר האחרון שחסר לנו זה עוד קמפיינים שמת גאים בהרג, הרס ומלחמה. מזה יש לנו מספיק".

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel