Israel Hayom

תושבי הדרום: חוסן ומופת

- גדי ירקוני | ראש מועצת אשכול הביא לדפוס: גדי גולן

תושבי אשכול מרכינים ראש בעקבות מותו של קצין צה״ל, סא"ל מ', במהלך פעילות מבצעית הגנתית על תושבי עוטף עזה. אנו מחבקים את המ שפחה ואת חבריו ליחידה, ואת כל אנשי הביטחון עזי הרוח אשר עושים לילות כימים על מנת להגן עלינו.

ביממה האחרונה חווה מועצת אשכול מתקפת טי לים חריגה בעוצמתה. מתקפה שהיא עוד אירוע שיא בשורה של אירועי טרור נגד יישובינו ותושבינו, שמונה חודשים ברציפות, שפוגעים בשגרת חיינו. תושבי אשכול ממושמעים ומגלים אחריות יוצאת דופן. אנו קשובים, ויודעים להקפיד, לשמור ולמלא אחר הנ חיות התגוננות מצילות חיים. תושבי אשכול הם מופת למדינה כולה. עמידתם האיתנה של היישובים תרשום פרק מפואר בתולדות הציונות.

כפי שהאזרחים מגלים אחריות יוצאת דופן, כך גם הממשלה צריכה לגלות אחריות כלפי אזר חיה. להתייצב לצד ההתיישבות כאן, ולתת לנו את המשאבים הנדרשים כדי להתמודד ולפתח את האזור. כפי שנמצאה הדרך להעביר 15 מי ליון דולר לרצועת עזה, תמצאו את הדרך להעביר סכום דומה לטובת שיקום ופיתוח יישובי עוטף עזה. בעלי עסקים ותיירנים מתמודדים עם גל ביטולים ועם ירידה קשה בתנועת המבקרים, הורים מפסידים ימי עבודה כתוצאה מביטול לימודים ומחוסר הוודאות הביטחונית, מרכזי החוסן מתפקעים מפניות, והיישובים נלחמים כדי להמשיך בצמיחה ובקליטה.

בחודשים אלה אנו מכתתים רגלינו בין משרדי הממשלה כדי להשיג תקציבים שיאפשרו לנו להמשיך את הפי תוח, ולקדם את האזור בתנאים הביטחוניים המורכבים. אנו מצפים מהממשלה שתדע לחזק אותנו בכל ההיבטים - הכלכלי, הביטחוני וההתיישבות­י. איננו מתנגדים לה עברת הכספים לרצועה. ככל שהדבר יבטיח רגיעה ושי פור איכות החיים של תושבי הרצועה, אנו נהיה הראשו נים ליהנות ממצב זה. כששם יהיה טוב, גם כאן יהיה טוב. אך המציאות הביטחונית של החודשים האחרונים יצרה מצב חדש. "האדמה החרוכה", תרתי משמע, והמ צב - מחייבים פעולת שיקום עמוקה של התושבים וההתיישבות. תושבי עוטף עזה זקוקים לכלים ולסל סיוע שיאפשרו להם להמשיך לפתח את האזור.

 ?? צילום: יהודה פרץ ?? משפחת בן חמו בממ"ד בשדרות
צילום: יהודה פרץ משפחת בן חמו בממ"ד בשדרות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel