Israel Hayom

נתיב הברחה איראני נחשף: חלקי נשק במטוסים אזרחיים

חברת תעופה איראנית חשודה בהעברת אמצעי לחימה למפעלים בלבנון ● דרך הגילוי: חשיפת נתיבי טיסה לא מוכרים ● "הם בוחנים את יכולת המערב"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

חברת תעופה איראנית אזרחית חשודה בהברחת אמצעי לחימה לתוך לבנון ובהעברתם לחיזבאללה, כך פרסמה אתמול רשת "פוקס ניוז".

מקורות מודיעין ששוחחו עם הרשת סיפרו כי הצליחו לחשוף את הנתיבים המיוחדים שבהם השתמשה איראן על מנת להתחמק מגילוי של המטוסים המ בריחים. הם הצליחו לזהות שתי טיסות נדירות של "קשם פרס אייר" מטהרן לשדה התעופה הבינלאומי בביירות.

הטיסה הראשונה, ב 9 ביולי, היתה של מטוס בואינג ,747 שיצא מבסיס חיל האוויר האיראני בטהרן, הגיע לע צירה קצרה בשדה התעופה בדמשק והמ שיך משם ב"נתיב טיסה לא אופייני" לביירות. לפי רישומי הטיסה, המטוס עבר בנתיב בצפון לבנון, מחוץ לכל נתיב טיסה מוכר. "האיראנים מנסים למצוא דרכים חדשות ונתיבים להבר חת נשק מאיראן לבעלות בריתה במזרח התיכון", אמר לרשת בכיר מודיעיני בא זור. "הם בוחנים ומתריסים נגד היכולת של המערב לאתר ולזהות אותם".

מקורות מודיעין מערביים גילו כי המטוס נשא בבטנו רכיבים לבניית נשקים מדויקים במפעלים איראניים שנמצאים בתוך לבנון. הטיסה השנייה ללבנון אותרה ב 2 באוגוסט ונחתה בביירות כשעתיים וחצי לאחר שהמ ריאה משדה התעופה הבינלאומי של טהרן. הפעם המטוס לא עצר בדמשק, אך כן טס בנתיב לא אופייני בצפון סוריה.

"הנהלה חדשה" בחברה

"קשם פרס אייר" היא אחת מכמה חברות תעופה שהן לכאורה אזרחיות ושהמשטר האיראני - בפרט משמרות המהפכה - עושה בהן שימוש להברחת נשק. היא הפסיקה רשמית את פעי לותה בשנת ,2013 אך נפתחה שוב תחת הנהלה חדשה במרץ .2017 בצי שלה קיימים שני מטוסי בואינג ,747 ואילו בדירקטוריו­ן של החברה יוש בים 3 נציגים של משמרות המהפכה.

בהראם גסמי, דובר משרד החוץ האיראני, הכחיש בתוקף את הדיווח של "פוקס ניוז" ואמר כי מדובר ב"תעמולה של גורמים אנטי איראניים".

 ??  ?? נתיב אחת הטיסות שהתגלו
נתיב אחת הטיסות שהתגלו
 ??  ?? מטוס של חברת "קשם פרס אייר"
מטוס של חברת "קשם פרס אייר"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel