Israel Hayom

לא רק "האח הקטן"

וולוו XC40 אולי נראה חיצונית כמו אחיו הגדולים ● אבל מתחת לעיצוב מוצגת פלטפורמה חדשה ויכולת כמקובל בסגמנט ● דומה, אבל שונה

- אלעד שלו "אוברדרייב"

וולוו XC40 הוא האח הקטן במשפחת רכבי הפנאי של החברה. כזה המשלים את ליין דגמי רכבי הפנאי היוקרתיים של וולוו - המכוונים ישר אל מובילי הקטגוריות הר לוונטיות. בוולוו לא רוצים לקרוא ל XC40 החדש "אחיו הקטן של ה ."XC60 הם מדגישים שהדנ"א של השניים הוא משותף, מחד, אבל מדובר כאן בדגם עצמאי, מאידך.

מה חדש?

קל לחבב את עיצובו של ה ,XC40 יש לו סטייל - אמנם סטייל קובייתי, המאפיין את הקווים הסקנדינביי­ם של וולבו, אבל רוח צעירה ומאוד קלילה נושבת מהם.

גם בתא הנוסעים, הנוסחה של "דומה, אבל שונה" נשמרת. צג המולטימדיה ופתחי האוורור

‪XC40 T5 R‬

האנכיים נלקחו מאחיו הגדולים, כשהקווים הנקיים כאן מקנים תחושה של צעירה וקלילה.

עוד הבדל: כרכב בסגמנט זול יותר מא חיו, החומרים וההרכבה לא מוקפדים כמו באחיו הגדולים.

ה XC40 מגיע עם כל מערכות הבטיחות הקיימות היום בארסנל של וולוו - בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מהנתיב עם תיקון, בקרת שיוט חכמה ועוד.

תא הנוסעים מרווח מלפנים, וגם מאחור מרחב המחיה טוב - הן בסעיף הראש והן בסעיף הברכיים.

איך זה מרגיש?

גרסת המבחן שקיבלנו היתה הגרסה הבכירה. זו מצוידת במנוע 2.0 ליטרים מוגדש, המפיק 247 כ"ס ומעביר את כוחו לארבעת הגלגלים דרך תיבה בעלת 8 הילוכים והנעה כפולה קבו עה. כל אלו נותנים תוצאה נמרצת מאוד. תאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש חולפת תוך 6.5 שניות בדרך למהירות מרבית של 230 קמ"ש. בתנועה עירונית צפופה, ה XC40 מתגלה כזריז מאוד, עם תגובות טובות והיגוי קליל. במרחב הבין עירוני, ה XC40 מאיץ בלי מאמץ בכל טווח, התאוצות ליניאריות ותקיפות. המנוע, ביחד עם תיבת ההילוכים, מנגנים ביחד בהרמוניה.

במהירויות חוקיות, ה XC40 משייט לו בני נוחות, כשרק רעשי דרך חודרים אל התא. בכ בישים מפותלים, הרכב מרגיש בטוח ושלו, עם אחיזה גבוהה, גם בזכות ההנעה הכפולה. ההגה מרגיש מנותק, מה שפוגע בתחושת הביטחון הכמעט מוחלטת שהוא מייצר. בכבישים מעט משובשים, הריסון של המתלים אינו מספק - מה שגורם לנדנוד של המרכב. בסוף היום צריכת הדלק במבחן עמדה על 12.3 ק"מ/ליטרים. נאה.

שורה תחתונה

ה XC40 נכנס לקטגוריה עמוסה במתחרים איכותיים ורבי יכולת. הוא מדבר בשפה העדכ נית של וולוו, שבגלגול הזה חסרה קצת ליטוש. מנגד, הוא מצליח להתבלט בזכות אריזה נכונה, שפה מושכת וביצועים משובחים.

 ?? צילומים: יצרן ??
צילומים: יצרן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel