Israel Hayom

טרגדיה: אורנית נפטרה בטיול בהודו

אורנית מנחם בת ה 25 נפטרה כנראה מתגובה אלרגית חריפה לחלב ● הערכה: 5,000 בעלי רגישות לחלב פרה בישראל

- נועם )דבול( דביר, דניאל סיריוטי ומיטל יסעור בית אור

טרגדיה בטיול להודו: אורנית מנחם, מטיילת ישראלית בת ,25 נפטרה ביום שלישי בבוקר במהלך טיול בדרמסאלה שבהודו. נסיבות האירוע הקשה עדיין נבד קות אולם מדיווחים בהודו עולה כי מנחם, תושבת בת שלמה שבסמוך לאליקים בצפון, נפטרה ככל הנראה מתגובה אלרגית חריפה לחלב.

ישראלים ששהו בבית חב״ד בד רמסאלה דיווחו כי מנחם הגיעה עם קוצר נשימה קשה למקום והיא פונתה באמבולנס לבית חולים מקומי ומו תה נקבע ככל הנראה בדרך. קונסול ישראל בדלהי, אלי סנה, והמחלקה לישראלים בחו״ל באגף לעניינים קונסולריים במשרד החוץ מסייעים בהעברת הנפטרת לקבורה בישראל.

אלרגיה מסוכנת

אורנית נפטרה ככל הנראה מת גובה אלרגית חריפה לחלב. ההערכה היא כי כחמישה אחוזים מהאוכלוסיה סובלים מאלרגיות למזון.

אלרגיה לחלב פרה נחשבת לאחת השכיחות. ישנה הערכה כי כ 5,000 רגישים לחלב פרה. אלרגיה היא תגובת יתר של מערכת החיסון המ זהה מזון מסויים כרעלן ומגיבה אליו. תגובה אלרגית חריפה מתבטאת בק שיי נשימה, ירידה בחלץ הדם, הרח בת כלי הדם ואיבוד ההכרה עד כדי סכנת חיים.

אחד הטיפולים מצילי החיים במק רה של התקף אלרגיה חריף הוא הזר קה של אדרנלין )אפיפן(, שמונעת את החנק את הירידה בלחץ הדם. האדר נלין שנקשר לקולטנים ברקמות הגוף וגורם להרחבת דרכי נשימה, לשיפור בפעילות הלב, להעלאת לחץ הדם ולעיכוב הפרשת החומרים הגור מים לאנפילקסיס )תגובה אלרגית חמורה(. מומחים לאלרגיה מציינים כי "הזרקה מיידית של אפיפן במק רה אנפילקסיס היא מכרעת, ואיחור בטיפול עלול להסתיים במוות".

מעמותת יה"ל, העמותה לאל רגיות מזון, נמסר כי "הפרטים של הטרגדיה הזו עוד לא ידועים במלואם אבל אין ספק שכל אירוע כזה מחדד לנו כהורים לילדים אלרגים עד כמה הסכנה היא ברורה ומוחשית. המא בק הבלתי מתפשר שניהלנו לאורך כל הקיץ, שיהיה מי שישמור על הילדים שלנו בגנים ובבתי הספר, קיבל היום לצערנו משנה תוקף. אם טעויות מתרחשות בגיל 25 הן בוודאי יכולות להתרחש בגיל .5 ההתמו דדות עם אלרגיות למזון לא צריכה להישרר רק בגבולות מוסדות החינוך אלא צריכה להיות משימה לאומית, שתכלול קמפיין הסברה מקיף, חו קים ונהלים ברורים. בשנים האחרו נות אנו עדים לעלייה משמעותית באוכלוסיית האלרגים ואחת לכמה חודשים אנו מתבשרים על טרגדיה נוספת בשל אלרגיה למזון". עוד נמסר מהעמותה כי "התרופה היחי דה לטיפול בתגובה אלרגית קשה היא מתן טיפול מייד של אדרנלין באמצעות מזרק אדרנלין. בחודשים האחרונים אנו עדים למחסור עולמי במזרקי אפיפן. בישראל המצב עוד חמור יותר משום שאפיפן הוא מזרק האדרנלין היחיד המסופק ואין לו חלופות בשוק. אנו מצפים מממשרד הבריאות לפתור את נושא המזרקים ולפעול במהירות להכנסת מזרקי אדרנלין חדשים לשוק".

 ?? צילום: GettyImage­s ?? דרמסאלה
צילום: GettyImage­s דרמסאלה
 ??  ?? אורנית מנחם
אורנית מנחם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel